عضو ارشد علمای بزرگ عربستان به پیروی از بن سلمان از وهابیت اعلام برائت کرد


 عضو ارشد علمای بزرگ عربستان به پیروی از بن سلمان از وهابیت اعلام برائت کرد

شفقنا- پس از ادعاهای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان درباره کنار زدن غبار وهابیت از این کشور، «عبدالله المنیع» عضو هیئت عالی علمای سعودی و مشاور دربار پادشاهی این کشور نیز به پیروی از بن سلمان، از وهابیت اعلام برائت کرد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری مرآه الجزیره، المنیع در یک برنامه تلویزیونی که از […]

 عضو ارشد علمای بزرگ عربستان به پیروی از بن سلمان از وهابیت اعلام برائت کرد

شفقنا- پس از ادعاهای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان درباره کنار زدن غبار وهابیت از این کشور، «عبدالله المنیع» عضو هیئت عالی علمای سعودی و مشاور دربار پادشاهی این کشور نیز به پیروی از بن سلمان، از وهابیت اعلام برائت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری مرآه الجزیره، المنیع در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه اول عربستان پخش می شد، ادعا کرد که از وهابیت و افکار محمد بن عبدالوهاب برائت کرده است.

وی مدعی شد که توصیف عربستان به وهابیت ادعاها و افتراهایی دروغین و باطل، و وهابیت یک لفظ سیاسی است که هدف از آن ایجاد انزجار نسبت به عربستان است.

المنیع همچنین مدعی شد: مقامات عربستان از عقیده صحیح و بی عیب و نقصی برخوردارند و سلطنتی دارند که نسبت به این دین و عنایت به آن اصرار کامل دارد. محمد بن عبدالوهاب یک اصلاحگر بود که منادی چیزهایی بود که حضرت رسول (ص) و یارانش به آن اعتقاد داشتند.

این روحانی عربستانی در ادامه افزود: کلمه وهابیت وهمی و خیالی است و واقعیت ندارد. اهل این کشور هیچ عقیده منحرفی ندارند بلکه آنها در همه امورات خود، کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) را مرجع قرار می دهند.

آوریل گذشته نیز محمد بن سلمان در گفتگو با روزنامه «واشنگتن پست» مدعی شده بود که سرمایه گذاری کشورش روی ترویج وهابیت به خواست متحدان در طول دوران جنگ سرد و به هدف جلوگیری از نفوذ شوروی سابق در کشورهای جهان اسلام صورت گرفت.

ولیعهد سعودی همچنین در مصاحبه دیگری با «آتلانتیک» ادعا کرد: عربستانی ها مقصود از وهابیت را نمی دانند. کسی نمی تواند وهابیت را تعریف کند. اصلا وهابیتی وجود ندارد. به اعتقاد من در عربستان وهابیت وجود ندارد. ما شیعه و سنی داریم همانطور که می دانیم اهل تسنن مذاهب فکری مختلفی دارد. ما علما و شورای فتاوا داریم. بلکه در عربستان روشن است که قوانین ما از اسلام و قرآن گرفته می شود اما ما چهار مذهب حنبلی، حنفی، شافعی و مالکی را نیز داریم.

خبر را در مرآه الجزیره ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد