شوراهای روستای بخش کربال خواستار رسیدگی به وضعیت آب شدند


شوراهای روستای بخش کربال خواستار رسیدگی به وضعیت آب شدند

شیراز- تعدادی از روستاهای بخش کربال استان فارس در طوماری خواستار رسیدگی به نحوه آبرسانی به این روستاها شدند.


به گزارش خبرنگار مهر، سیروس زارع از فعالان محیط زیست و ازجمله اهالی این منطقه در خصوص این طومار به خبرنگار مهر گفت: در پی خشک شدن رودخانه «کر» قرار بود که یک خط انتقال آب از سد درودزن به روستاهای کربال اجرا شود.

وی گفت: اکنون مشخص شده که قرار است این خط انتقال تحت عنوان صنعت شهر خرامه به این شهرستان انتقال یابد و به روستاهای کربال این انتقال آب در قالب انشعاب از خط اصلی باشد.

وی با اشاره به اینکه مقرون به صرفه نبودن این تغییر برنامه و ضرری که متوجه روستاهای کربال است، بیان کرد: قطعا هزینه لوله گذاری و حفر مسیر در دامنه کوه که نیاز به سنگ شکنی دارد به مراتب بیشتر از هزینه خط انتقال در دشت کربال است همچنین دسترسی حقابه برای بیش از 60 روستا به خط انتقال آسان تر خواهد بود و نیاز به تجهیز، مرمت و اصلاح شبکه های داخلی و بین روستایی فرسوده و قدیمی نیست درحالی که در خط اعلام شده توسط آبفای روستایی نیاز به هزینه های مضاعف باز سازی شبکه های روستایی است که خود به بیت المال تحمیل می شود.

زارع بیان کرد: چگونه حقابه بخش کربال به صنعت کربال تعلق نمی گیرد اما برای صنایع و شهرک صنعتی خرامه و... با بیشترین درصد از خط انتقال تعلق می گیرد که در این خصوص برای مردم این روستا جای سوال است.

وی در عین حال بیان کرد: به نظر می رسد باید برای بهره مندی مردم این روستاها از خط انتقال آب دقت جدی تری صورت گیرد و نیازهای این روستاها با جدیت دیده شود.

کد خبر 4352602

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دیوونم دیوونم دیوونه حال امشبمو جز تو کی میدونه احسان خواجه امیری