150 هزاردانش آموز کردستانی دربرنامه های ورزشی مشارکت داشتند


150 هزاردانش آموز کردستانی دربرنامه های ورزشی مشارکت داشتند

سنندج- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: 150 هزار نفر از دانش آموزان استان در برنامه های ورزشی برون و درون مدرسه ای مشارکت داشتند.


به گزارش خبرنگار مهر، افشین خوشگوار امروز شنبه در آیین تجلیل از معلمان برتر تربیت بدنی استان که در سالن اجتماعات مجتمع سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه ۹۳۱ معلم تربیت بدنی در استان فعالیت می کنند، گفت: ایجاد شادی و نشاط و تحرک دانش آموزان در قالب زنگ ورزش و فعالیت های فوق برنامه و مسابقات ورزشی از اهداف معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش است.

وی به نرخ پوشش دانش آموزان در زمینه تربیت بدنی اشاره کرد و اظهارداشت: از ۲۸۰ هزارنفر دانش آموز استان ۱۵۰ هزار نفر در برنامه های برون و درون مدرسه ای مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه کردستان از لحاظ موفقیت در برنامه های تربیت بدنی جایگاه هشتم را درسطح مدارس کشور و رتبه اول منطقه یک کشور را دارد، بیان کرد: آیتم های مختلفی برای سطح بندی از جمله تجهیزات و فضای موردنیازدر تربیت بدنی مد نظر است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته ۳ هرار جلد کتاب راهنمای معلم تربیت بدنی و دو هزار بسته تجهیزات ورزشی موردنیاز در بین مدارس استان توزیع شد.

خوشگوار با بیان اینکه مهمترین رکن برنامه های ما برعهده معلمان تربیت بدنی است، بیان کرد: سعی کردیم در راستای ارتقای علمی و عملی همکاران تربیت بدنی اقدامات و فعالیت های مطلوبی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی گذشته هشت دوره آموزشی و علمی با ۲۵ هزار نفر ساعت ویژه معلمان تربیت بدنی را در سطح استان برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار آزمون درس تربیت بدنی برای پایه ششم و نهم دراستان برگزارشد، عنوان کرد: از دیگر فعالیت های ما در سال تحصیلی گذشته ارزیابی معلمان تربیت بدنی و بازدید توصیفی از ۷۲۰ مدرسه استان بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اظهارداشت: سیاست های وزارت آموزش و پرورش ایجاد شادابی و نشاط دانش آموزان و حذف آزمون ها است.

خوشگوار با بیان اینکه در مجموع، وضعیت قابل قبولی در اجرای درس تربیت بدنی دراستان وجود دارد، گفت: همه معلمان تربیت بدنی ما نمونه هستند و کسب موفقیت های استان گویای این مسئله است.

کد خبر 4352588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس