«کشور یهودی»مرحله اول توطئه «معامله قرن» است


«کشور یهودی»مرحله اول توطئه «معامله قرن» است

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به تصویب قانون کشور یهودی در رژیم صهیونیستی، گفت: اگر ملت‌های اسلامی و عربی، به سکوت خودادامه دهند، مسئله فلسطین به حاشیه رانده شده و ملت فلسطین از حق طبیعی خود محروم می شود.

حسن هانی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تصویب قانونی جدید در رژیم صهیونیستی موسوم به «کشور یهودی»، اظهار کرد: اقدام اخیر کنست اسرائیل در تصویب قانون یهودی بودن اراضی اشغالی، نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی یک رژیم کاملاً نژاد پرست است و هیچ حقی برای ملت فلسطین قائل نیست.

وی افزود: این قانون دست رژیم صهیونیستی را برای اخراج ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان فلسطینی اراضی ۱۹۴۸ باز می‌گذارد و تمام اراضی اشغالی را در اختیار یهودیان قرار می‌دهد.

هانی زاده با بیان اینکه تصویب این قانون حق شهروندی را از فلسطینیان خواهد گرفت، گفت: با اینکه تصویب این لایحه با مخالفت نمایندگان عرب کنست مواجه شد، اما جامعه جهانی در برابر این اقدام نژاد پرستانه و ضد انسانی سکوت اختیار کرده‌اند.

این کارشناس خاورمیانه خاطر نشان کرد: بعد از این تصویب مرحله دیگری از توطئه به نام «معامله قرن» علیه ملت فلسطین آغاز خواهد شد که عربستان سعودی نیز در پشت پرده آن است.

ایران پیرامون «کشور یهودی» با محور مقاومت مشورت می کند

وی تصریح کرد: این توطئه منطقه‌ای و بین المللی توسط بن سلمان و نتانیاهو تهیه شده و بسیاری از کشورهای عرب نیز در شکل گیری آن شریک هستند؛ بر اساس این طرح، قرار است در فرآیند زمانی ۱۰ ساله تمام ساکنان غزه اخراج و به صحرای سینا کوچ داده شوند.

هانی زاده گفت: بنابراین اگر ملت‌های اسلامی و عربی، به ویژه اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی به عنوان دو نهاد منطقه‌ای به سکوت خود ادامه دهند، در حقیقت مسئله فلسطین به حاشیه رانده شده و ملت فلسطین از حق طبیعی خود برای داشتن یک دولت مستقل فلسطینی محروم خواهند شد.

وی با اشاه به موضع ایران در قبال تصویب این قانون گفت: ایران به طور کلی این مصوبه را رد می‌کند و طبیعی است که مشورت‌هایی هم با کشورهای محور مقاومت مانند عراق، سوریه، لبنان و الجزایر خواهد داشت که از عملیاتی شدن آن جلوگیری کند، البته ملت فلسطین به خوبی نسبت به این توطئه آگاهی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر