فردا، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان املاک


پول‌نیوز - معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی، روز یکشنبه 31 تیرماه را آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری اعلام کرد.به گزارش گروه دارایی و مالیاتی پول‌نیوز، نادر جنتی روز شنبه گفت: شرط...

فردا، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان املاک
پول‌نیوز - معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی، روز یکشنبه 31 تیرماه را آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری اعلام کرد.

به گزارش گروه دارایی و مالیاتی پول‌نیوز، نادر جنتی روز شنبه گفت: شرط برخورداری از هرگونه معافیت برای اشخاص حقوقی، ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی (تا پایان تیرماه) است و تسلیم نکردن اظهارنامه در موعد مقرر، موجب جریمه غیرقابل بخشش به مالیات متعلقه خواهد بود.

وی افزود: بر اساس قانون 31 تیرماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری برای عملکرد سال 1395 است و این افراد می توانند اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1395 خود را به صورت الکترونیکی از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی اینترنتی WWW.TAX.GOV.IR تسلیم و مالیات متعلقه را پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، سالِ مالیاتی عبارت از یک سال شمسی است که از اول فروردین آغاز می‌شود و پایان اسفند خاتمه می‌یابد اما در رابطه با اشخاص حقوقی، سال مالی آنها به موجب اساسنامه با سال مالیاتی تطبیق نمی‌کند و ملاک تعیین میزان مالیات و سال مالی آن شرکت است.

در ماده‌ یک قانون مالیات‌های مستقیم اشخاص حقیقی و حقوقی‌ موظف به پرداخت مالیات با تنظیم و تسلیم اظهارنامه‌ی مالیاتی هستند، روش نظام مالیاتی کشور در تعیین میزان مالیات، روش خوداظهاری است.

اظهارنامه‌ مالیاتی نیز در فرم‌های مصوب سازمان امور مالیاتی تکمیل و در موعد مقرر به اداره امور مالیاتی محل اقامت شخص حقیقی یا اداره‌ امور مالیاتی محل وقوع دفتر شخص حقوقی تحویل داده می‌شود.

اظهارنامه‌ مالیاتی و فیش واریز مالیات هر دوره باید تا ۳۱ تیرماه هر سال به اداره امور مالیاتی تسلیم شود که از سال ۹۱ (یعنی سال مالی ۹۰) این فرآیند به صورت الکترونیکی و از طریق پایگاه اینترنتی سازمان امور اقتصادی و دارایی انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در