دنیای اسلام به یک‌صدایی احتیاج دارد/ سیره مبارزه سیاسى امام رضا(ع)؛ درسى مهم براى جامعه اسلامى


دنیای اسلام به یک‌صدایی احتیاج دارد/ سیره مبارزه سیاسى امام رضا(ع)؛ درسى مهم براى جامعه اسلامى

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا لطفیان سرگزی با بیان اینکه دنیای اسلام به یک‌صدایی احتیاج دارد، گفت: سیره مبارزه فرهنگى سیاسى امام رضا(ع) درسى مهم براى امروز جامعه اسلامى است؛ آن حضرت در طول امامت خود شیوه خاص مبارزاتى‏ که مبتنى بر آموزش و تعلیم مبانى اسلامى با حسن رفتار اخلاقى و بیان و گفتار علمى و معنوى بود را در دستور کار...

دنیای اسلام به یک‌صدایی احتیاج دارد/ سیره مبارزه سیاسى امام رضا(ع)؛ درسى مهم براى جامعه اسلامى

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نشست دینی «مراقبت معنوی از نگاه دین» با همکاری دارالقرآن آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای، امروز، 30 تیرماه در در شهرستان فهرج استان کرمان برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا لطفیان سرگزی، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان فهرج استان کرمان در این نشست با گرامیداشت دهه کرامت با اشاره به توطئه دشمن برای ایجاد شکاف میان نظام اسلامی و مردم، گفت: مسئولان دولتی باید با مردم ارتباط نزدیک‏‌تری برقرار کنند و به‌صورت شفاف از برنامه‏‌ها و پروژه‏‌های دشمن جهت ضربه زدن به ایران اسلامی سخن بگویند و از مردم بخواهند به‌‏عنوان سرمایه اصلی انقلاب جهت عبور از موانع و عقبه‏‌های سخت و نفس‏‌گیر به میدان بیایند.
وی ادامه داد: باید حرکت‏‌ها به‏‌صورتى باشد که مردم بفهمند، اسلام براى درست کردن زندگانى دنیا و آخرت آمده است تا ملت احساس آرامش کنند.
لطفیان سرگزی با اشاره به برخى التهابات مالى و اقتصادى در کشور و با تأکید بر توانایى کشور براى عبور از مشکلات اقتصادى، گفت: شرط استمرار پیشرفت و حرکت پر شتاب به سمت اهداف برخوردارى از روحیه انقلابى و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‏‌روزی مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم است.
وی عنوان کرد: ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب، معنای جدیدی را در حج درک کرد و مفاهیم جدیدی برای ملت ایران آشکار شد؛ حج همراه با قناعت، حج همراه با تفاهم مسلمین، حجی که مظهر «اشداء علی الکفار» و «رحماء بینهم» است. نقطه‌ مقابل این حج، حجی است که بین برادران اختلاف ایجاد کنند و خود را به استکبار ببندند. این حج، نقطه‌‌ مقابل آن حجی است که خداوند خواسته است.
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان فهرج استان کرمان با بیان اینکه دنیای اسلام به یک‌صدایی احتیاج دارد و سیاست شیطانی «معامله‌‌ قرن» هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد، گفت: به کوری چشم دولت‌مردان آمریکا شهر بیت‌المقدس پایتخت فلسطین و قبله‌‌ اول مسلمانان باقی خواهد ماند.
وی ادامه داد: بعضی دولت‌های اسلامی پیش‌مرگ آمریکا شده‌اند؛ آن‌ها هم ناکام خواهند ماند و ملت فلسطین قطعا آن ‌روزی را که ریشه‌ رژیم جعلی صهیونیستی کنده می‌شود را خواهند دید.
حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع)، گفت: سیره مبارزه فرهنگى سیاسى امام رضا(ع) درسى مهم براى امروز جامعه اسلامى است. آن حضرت در طول امامت خود شیوه خاص مبارزاتى‏ که مبتنى بر آموزش و تعلیم مبانى اسلامى با حسن رفتار اخلاقى و بیان و گفتار علمى و معنوى بود را در دستور کار خود قرار دادند تا از این طریق بتوانند جامعه اسلامى را با وجود امام معصوم و برکات فیض وجودى او و تعالیم ناب اسلامى که تنها از سرچشمه امامت قابل جوشش بود، مأنوس و آشنا کنند و از این طریق بتوانند اسلام راستین و آموزه‏‌هاى آن‏را ترویج دهند و زمینه مناسبى براى پذیرش معارف حقه اسلامى فراهم شود و ادعاهاى باطلى که به اسم دین از سوى دستگاه حکومت و فرقه‏‌هاى انحرافى در حال گسترش بود، محو شود.
محمود لطفیان
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید