درنگ : بسیاری از افراد در زندگی با مشکل بی‎خوابی و کم‏خوابی دست و پنجه نرم می‏کنند. اما اولین نکته‎‏ای که به ذهنشان می‎رسد استفاده از داروهای شیمیایی است که انتخاب مناسبی نیست. بهتر است در عوض از مواد طبیعی استفاده کنند. در این زمینه شما را راهنمایی خواهیم کرد.

منیزیم

می‏توان قرص این ماده را هم تهیه کرد. منیزیم برای خواب بسیار مناسب است و در موادی مانند برنج و نان سفید، حبوبات، آجیل و سبزیجات یافت می‌شود.

کلسیم

بهترین دوست بدن و مناسب برای داشتن خوابی فوق‎العاده کلسیم است که بیشترین مقدار آن هم در لبنیات یافت می‏شود. حتما شنیده‏‎اید میگویند قبل از خواب مقداری شیر بخورید.

ویتامین D

این ویتامین یکی از ضرورت‎ها برای داشتن خواب راحت است و بیشتر از هرچیزی با نور آفتاب تامین میشود. پس برای خواب راحت باید به میزان کافی در معرض تابش نور خورشید باشید.

ویتامین C

این ویتامین با بهبود عملکرد بدن در زمینه سوزاندن چربی به خوابیدن کمک میکند. بیشترین مقابل آن هم در میوه‌ها یافت می‏شود و می‏توان قرض جوشان آن را هم مصرف کرد.

امگا۳

یکی از لازمه‎های داشتن بدنی سالم و البته خواب راحت و مناسب است و بیشترین مقدار آن هم در ماهی‌ و انواع غذای دریایی یافت میشود.