افشای رد پای اسرائیل در ناآرامی‌های عراق


افشای رد پای اسرائیل در ناآرامی‌های عراق

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز بخشی از مطالب منتشرشده خود را به ایران و مسائل مرتبط با ایران اختصاص دادند.

خبرگزاری تسنیم: ساخت کارخانه تولید سانتریفیوژ ، ابراز سرخوردگی از شکست تروریست های فعال در سوریه در مقابل محور مقاومت ، افشای رگه هایی از دست داشتن اسرائیل در سوق دادن تظاهرات مردم عراق به سوی مخالفت با ایران ، اعتراف به همسویی برخی از سازشکاران عرب با رژیم صهیونیستی ، خالی بودن دستان نتانیاهو در مقابل غزه وپیگیری فعالیت های سردار سلیمانی برخی از مطالبی بود که رسانه های عبری زبان رژیم صهیونیستی طی هفته گذشته به آن پرداختند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت با انتشار تصویری از حضرت آیت الله خامنه ای در حال مطالعه کتاب آتش و خشم، به نقل از رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد ، ایران یک کارخانه جدید تولید سانتریفیوژ را در چارچوب منویات رهبر عالی ایران احداث کرده است.

این روزنامه عبری زبان با توصیف این اقدام به عنوان یک چالش آفرینی جدید توسط تهران نوشت: این اقدام یک ماه بعد از دستور رهبر ایران برای افزایش غنی سازی اورانیوم در صورت فروپاشی توافق هسته ای پس از خروج آمریکا از آن انجام می شود.

در راستای رویکرد ضد ایرانی رسانه های صهیونیستی ، روزنامه یدیعوت آحارونوت هم به هر شکل ممکن تلاش می کند تا اعتراضات مردم شهرهای جنوبی عراق را به ایران ربط دهد و با وجود آنکه اعتراف می کند عراقی ها به بیکاری و کمبود آب و برق در اوج گرمای تابستان معترض هستند، مذبوحانه تلاش دارد به هر شکل ممکن با پیش کشیدن دوستی دولت عراق با ایران و مقصر نشان دادن دولت بغداد در امر خدمت رسانی، ضعف زیر ساخت های خدماتی کشور عراق را به دولت همسو با ایران نسبت دهد.

با این حال نویسنده این گزارش نتوانست توضیح دهد چرا وقتی مردم به سیاست های ایران اعتراض دارند در مقابل میادین نفتی که اتفاقا شرکت های غیرایرانی آن را مدیریت می کنند ، دست به تظاهرات می زنند؟!

افشای رد پای اسرائیل در ناآرامی‌های عراق

یدیعوت آحارانوت در گزارشی که به قلم ران بن یاشای منتشر کرد ، به شکست تلاش های تل آویو برای قانع کردن مسکو جهت خارج کردن محور مقاومت از سوریه پرداخت و تحت عنوان "هیچ چیزی از هلسینکی عایدمان نشد ، ایران در سوریه می ماند" نوشت : در کنار حضور شرم آور رئیس جمهور آمریکا، اسرائیل هم اخبار خوبی از نشست ترامپ و پوتین دریافت نکرد ، خلاصه آنکه همانگونه که نتانیاهو هم در نشست هفته گذشته خود شنید ، رئیس جمهور روسیه همچنان بر این امر پافشاری می کند که نمی تواند اسد را مجبور به خارج کردن ایران و متحدانش از سوریه کند.

روزنامه یسرائیل هیوم دیگر روزنامه پر تیراز رژیم صهیونیستی در گزارشی از طرح های این رژیم برای آسیب رساندن به جمهوری اسلامی ایران پرده برداشته و می نویسد ، هواپیماهای رادار گریز، همسو کردن ایالات متحده ، ارتباط با کشورهای شورای همکاری ، شش سال تلاش برای مقابله با برنامه هسته ای ایران در محافل بین المللی و بهبود یافتن توانمندی نظامی ارتش اسرائیل نسبت به سال 2012 گرچه همگی محقق شده اما به اعتقاد کارشناسان پایگاه بلومبرگ تل آویو همچنان از نقطه ای که رسیدن به آن به آن توانمندی تهاجم به مراکز هسته ای ایران را می دهد، به شدت دور است واحتمال انجام چنین اقدامی همچنان بسیار بعید به نظر می رسد.

افشای رد پای اسرائیل در ناآرامی‌های عراق

به اعتقاد نویسنده این گزارش ، بر خلاف مراکز هسته ای عراق و سوریه که قبلا مورد تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، مراکز هسته ای ایران در سطح کشور پراکنده شده اند ، واگر بخواهیم مساحت کلی پراکندگی بخش های هسته ای ایران را محاسبه کنیم باید آن را منطقه ای بزرگتر از مجموع مساحت فرانسه ، آلمان و اسپانیا توصیف کرد که باید فاصله بیش از 1000 کیلومتری آن از فلسطین اشغالی نیز در کنار آن محاسبه شود.

یسرائیل هیوم می افزاید علاوه بر آن نباید از توانمندی پدافندی ایران هم به آسانی گذشت و در کنار آن این حقیقت را هم باید پذیرفت که بسیاری از این مراکز به شدت استتار و دارای استحکامات شدیدی است و برای حمله به آن نیازمند چند دور پرواز چند هزار کیلومتری و سوختگیری های متوالی است امری که حتی برای قدرت های بزرگ هم امری دشوارمی نماید.نویسنده در ادامه می افزاید البته در این چارچوب مسئله واکنش ها به این تهاجم را هم باید در محاسبات در نظر گرفت.

این روزنامه همچنین به شکایت جمهوری اسلامی ایران از ایالات متحده به دلیل تحریم ها اشاره کرد و نوشت ، ایران این شکایت را تسلیم دادگاه داوری بین المللی کرده و خواهان رفع تحریم های اقتصادی علیه خویش شده است.

به نوشته این روزنامه عبری زبان دادگاه بین المللی هنوز موعدی را برای بررسی آن تعیین نکرده و احتمالا این دادخواهی چند سال به طول خواهد انجامید.

اختتامیه جشنواره باروت خیس هم به دلیل اطلاع رسانی در رابطه با سخنرانی سردار قاسم سلیمانی در اختتامیه آن و پیامی که به زبان عربی برای مردم غزه ارسال می کرد هم به شدت مورد توجه رسانه های صهیونیستی قرار گرفت به نحوی که تمام رسانه ها از جمله یسرائیل هیوم به گمانه زنی در رابطه با محتوای این سخنرانی پرداختند ، سخنرانی که به موعد دیگری موکول شد.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه ماهواره ای "کان" هم گزارشی را به ستایش از چند روزنامه نگار عرب حاشیه خلیج فارس اختصاص داد که در نوشته و اظهار نظرهای خود جمهوری اسلامی ایران (ونه اسرائیل) را دشمن اول خود توصیف کردند.

افشای رد پای اسرائیل در ناآرامی‌های عراق

این رسانه عبری زبان رژیم صهیونیستی در مورد یک روزنامه نگار کویتی نوشت نگاه این نویسنده به اینکه ایران هم اکنون پنج پایتخت عربی را در تسخیر خود داشته با نگاه اسرائیل کاملا همسو است.

شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی در رابطه با سوریه ضمن اذعان به پیروزی های دولت سوریه علیه تکفیری ها نوشت مسئولین رژیم صهیونیستی بیم آن دارند فرمانده اصلی ارتش سوریه یعنی ژنرال قاسم سلیمانی از این پیروزی ها برای افزایش توان و عملکرد حماس در غزه استفاده کند.

افشای رد پای اسرائیل در ناآرامی‌های عراق

بر اساس گزارش این رسانه صهیونیستی در حالی این پیروزی ها برای ارتش سوریه رقم می خورد که گروه های مسلح شورشی ، ارتش اسرائیل را به در پیش گرفتن موضعی انفعالی در مقابل آن متهم و اعلام می کنند تل آویو اجازه فعالیت بالگردهای ارتش سوریه را در نزدیکی مرز جولان برای حمله به آنها می دهد.

این در حالی است که روزنامه هاآرتص در گزارشی انتقاد آمیز از دولتمردان رژیم صهیونیستی خواست به (تروریست های) شورشی در جنوب سوریه خیانت نکنند.

"نیر یوماس" و "اران لبرمن" در یادداشتی با اشاره به شرایط فلاکت بار و شکست های متوالی که شورشیان هم پیمان با رژیم صهیونیستی در خاک سوریه متحمل می شوند به مسئولین رژیم صهیونیستی توصیه کردند به آنانی که مدتهاست با آنها هم پیمان بوده و به کمک های اسرائیل تکیه دارند ، خیانت نکنند، زیرا از این به بعد وجهه اسرائیل به عنوان طرفی قابل اعتماد از بین می رود .

افشای رد پای اسرائیل در ناآرامی‌های عراق

به نوشته این روزنامه عبری زبان ، پشت کردن رژیم صهیونیستی به شورشیان مسلح جنوب سوریه همگان را به 19 سال پیش زمانی که ارتش صهیونیستی با عقب نشینی از جنوب لبنان مزدوران لحد را تنها گذاشت و به آنها به عنوان متحدین خود خیانت کرد ، باز می گرداند.

هاآرتص در ادامه رویکرد انتقادی خود با اشاره به شرایط حاکم بر نوار غزه تاکید کرد ، در مقابل راهبرد مشخصی که حماس در اختیار دارد ، تل آویو فقط چند تاکتیک ارائه می کند و نتانیاهو چیزی برای ارائه جهت مقابله با مشکل نوار غزه ندارد.

افشای رد پای اسرائیل در ناآرامی‌های عراق

تسفی بارئیل نویسنده این تحلیل در بخش دیگری از آن آورده است، گر چه روسیه تلاش کرده است تا خود را از تعامل با کشمکش عربی ـ صهیونیستی دور نگه دارد، اما با توجه به روابط حسنه ای که با ایران و سوریه دارد و نیز در سایه جدایی شکل گرفته بین آمریکا و رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین و تهدیدهایی که ترامپ علیه فلسطینیان انجام می دهد و نیز بایکوت فلسطینی اعمال شده علیه فرستادگان رئیس جمهور آمریکا در این مسئله ، روسیه می تواند از خلا به وجود آمده استفاده کرده و به عنوان یک میانجی قدرتمند وارد صحنه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...