معرفی نسل جدید لندروور دیفندر (Land Rover Defender) در سال 2020 میلادی


مطلب معرفی نسل جدید لندروور دیفندر (Land Rover Defender) در سال 2020 میلادی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ نسل جدید لندروور دیفندر که در ایران با نام پاژن نیز شناخته می‌شود، با تغییراتی گسترده از سال 2020 تولید خواهد شد. در این نوشته مروری...

نسل جدید لندروور دیفندر که در ایران با نام پاژن نیز شناخته می‌شود، با تغییراتی گسترده از سال ۲۰۲۰ تولید خواهد شد. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر مشخصات فنی احتمالی لندروور دیفندر ۲۰۲۰ .

دیفندر نامیست که علاقمندان خودروهای بیابانی و شاسی بلند واقعی به آن احترام بسیاری می‌گذارند. این خودرو اولین بار در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی و با نام‌های سری I و II و III توسط شرکت روور (Rover) انگستان و با الهام از جیپ ویلیز (Jeep Wilys) تولید گردید.

این خودرو به یکی از بهترین نمونه‌های شاسی بلند تاریخ تبدیل شد و به بازار ایران نیز راه یافت. به دلیل توانایی‌های بالا و قابلیت انعطاف پذیری عملکرد، مورد استفاده نیروهای نظامی، عملیاتی و امدادی نیز قرار گرفت. از اوایل دهه ۱۳۴۰، این خودرو در خط تولید شرکت مرتب قرار گرفت و نسل دوم آن در دهه ۷۰ به نام پاژن تولید گردید.

دیفندر با ترکیب توانایی‌های دینامیکی بسیار بالا، پیشرانه‌های قدرتمند، ارتفاع مناسب در کنار تجهیزات و امکانات رفاهی به یکی از بهترین خودروهای آفرود جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۱۶ نیز آخرین نمونه تولیدی تحت این نام تولید گردید و دیفندر پس از ۶۷ سال از خط تولید خارج گردید.

بیشتر بخوانید: تاریخچه تویوتا لندکروزر (Toyota Land Cruiser) ؛ از جیپ بیابانی تا شاسی بلند لوکس

نسل جدید لندروور دیفندر ۲۰۲۰

لندروور دیفندر ۲۰۲۰ قرار است که در انتهای سال ۲۰۱۹ و با مدل سال ۲۰۲۰ میلادی به فروش برسد. این خودرو بر پایه پلتفرم رنج روور و دیسکاوری فعلی و با استفاده از شاسی یکپارچه آلومینیومی ساخته شده است. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۱ به عنوان نمونه مفهومی DC100 معرفی شد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی شورولت بلیزر مدل سال ۲۰۱۹ میلادی

موتور و پیشرانه

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص موتور لندروور دیفندر ۲۰۲۰ منتشر نشده اما براساس گمانه زنی‌های، پیشرانه‌های موجود برای این خودرو شامل موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر و همچنین نمونه‌های قدرتمند ۶ سیلندر خورجینی و ۸ سیلندر خورجینی خواهد شد.

نقاط ضعف

از نقاط ضعف اصلی این خودرو می‌توان به مواردی مانند ظاهر تداعی کننده خودروهای ژاپنی استفاده بیش از حد از تجهیزات و امکانات تزئینی مدرن اشاره کرد.

رقبا

از رقبای لندروور دیفندر نسل جدید می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

جیپ رانگلر (Jeep Wrangler) تویوتا لندکروزر (Toyota Land Cruiser) لکسوس LX570 مرسدس بنز کلاس G

قیمت و زمان عرضه

هنوز قیمت و زمان عرضه این خودرو به صورت رسمی منتشر نشده، اما دیفندر جدید در اواخر سال ۲۰۱۹ و با قیمتی بیش از ۵۰.۰۰۰ دلار (معادل ۲۱۰ میلیون تومان دولتی و ۴۰۰ میلیون تومان بازار آزاد) در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

گالری تصاویر دیفندر ۲۰۲۰

بیشتر بخوانید:

واردات خودرو به ایران ؛ نگاهی به فساد در بالاترین سطوح مدیریتی اقتصاد کشور! نگاهی به شرکت های وارد کننده خودرو با ارز دولتی : ۶۰۰ میلیارد تومان واردات اتومبیل بررسی و مشخصات فنی خودروی کوپا توربو ؛ کراس اوور جدید ریگان موتور در سال ۹۷ هزاران خودروی لوکس سرگردان در جاده‌های ایران ؛ وقتی قانون به سخره گرفته می‌شود! مروری بر بهترین خودروهای شاسی بلند سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی و بررسی بهترین خودروهای سال ۲۰۱۸ از نگاه مجله Car and Driver گرانترین خودروهای ایران با قیمتی بیش از ۱ میلیارد تومان معرفی سریعترین خودروهای جهان با سرعتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت

منبع: Car and Driver

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار