برخورد قاطع پلیس با خودروهای سنگین آلاینده/ جریمه ٢٨٩٠ کامیون دودزا در 6 روز


برخورد قاطع پلیس با خودروهای سنگین آلاینده/ جریمه ٢٨٩٠ کامیون دودزا در 6 روز

به راحتی می‌توان خودروهای سنگین را در خیابان‌های مشهد دید که گاز می‌دهند و علاوه بر ترافیک، دود را در ریه‌های شهر پمپاژ می‌کنند. شهروندمشهدی می‌گوید: پلیس بارها در گزارش‌های خود به کامیون‌های دودزا و برخورد با این کامیون‌ها اشاره دارد...


به راحتی می‌توان خودروهای سنگین را در خیابان‌های مشهد دید که گاز می‌دهند و علاوه بر ترافیک، دود را در ریه‌های شهر پمپاژ می‌کنند. شهروندمشهدی می‌گوید: پلیس بارها در گزارش‌های خود به کامیون‌های دودزا و برخورد با این کامیون‌ها اشاره دارد با این وجود همچنان شاهد تردد این خودروها در شهر هستیم.

جریمه‌های بی قدرت
جانشین رئیس پلیس راهور مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرا مبلغ کم جریمه‌ها را یکی از مشکلات برخورد با خودروهای سنگین بیان می‌کند و می‌گوید: این جریمه‌ها ضمانت اجرایی ندارد.
حسنعلی امامی می‌افزاید: در گذشته پیشنهادی به دادستانی ارائه شد تا که برخی کامیون ها با عنوان «عبور ممنوع» مبلغ ٩٠ هزار تومان جریمه شوند اما دادستان در پاسخ به این پیشنهاد گفت که این جریمه در مشهد برابر قانون، اجرا نمی‌شود. امامی معتقد است اگر جریمه «تردد ممنوع خودروهای سنگین» در مشهد مانند تهران ٩٠ هزار تومان شود، نقش بسزایی در کاهش تردد این خودروهای سنگین و آلودگی هوا خواهد داشت.جانشین رئیس پلیس راهور مشهد می‌گوید: وقتی حدود دو میلیون و ٨٠٠ هزار تومان هزینه یک جفت لاستیک کامیون است عملاً جریمه ٢٠ هزار تومانی برای تردد کامیون‌های آلاینده‌ تأثیر بازدارنده‌ای نخواهد داشت. به گفته وی، پلیس راهور برابر قانون وظیفه خود را انجام می‌دهد اما نبود ضمانت اجرایی لازم باعث شده است اعمال قانون تأثیر در خور توجهی نداشته باشد.

اعمال قانون ٣ هزار کامیون در ۶ روز
جانشین رئیس پلیس راهور مشهد در ادامه آماری از برخورد قانونی با کامیون‌های سنگین ارائه می‌دهد و می‌گوید: بر اساس دستور سردار فرماندهی انتظامی و تأکید رئیس پلیس راهور استان، از ٢۶ تیرماه طرح برخورد با این نوع خودروها را شروع کردیم که بر این اساس تاکنون دو هزار و ٨٩٠ کامیون در مشهد اعمال قانون شده‌اند.
وی با بیان اینکه در طرح مذکور هشت تیم در شهر فقط مأمور برخورد با خودروهای سنگین هستند، اظهار می‌کند: این طرح در تمام مناطق شهر اجرا می‌شود اما در برخی از محدوده‌ها مانند پل غدیر، پل قائم، مسلم، نامجو، شهید کلانتری، ابتدای بولوار وکیل‌آباد، ابتدای بولوار مفتح، با خودروهای سنگین آلاینده برخورد ویژه‌تری می‌شود. وی ادامه می‌دهد: از این تعداد خودرو، ۵٨٠ خودرو سنگین به دلیل نقص فنی اعمال قانون شدند.
امامی در پاسخ به شهروندی که گفته بود اگر خودروهای سنگین جریمه می‌شوند پس چرا هنوز در شهر تعداد زیادی از آن‌ها تردد می‌کنند، بیان می‌کند: تردد کامیون‌ها در شهر چیز عجیبی نیست زیرا برخی از آن‌ها در ساعاتی مشخص مجوز تردد در شهر را دارند.
وی درباره محدودیت‌های تردد کامیون‌ها در شهر اظهار می‌کند: در نواحی پل قائم و پل غدیر برای کامیون‌ها محدودیت ترافیکی ایجاد کرده‌ایم تا کامیون‌ها به راحتی وارد شهر نشوند اما به اصطلاح عامیانه راه دروی زیادی برای رانندگان کامیون‌های آلاینده وجود دارد. از سوی دیگر نمی‌توان همه ورودی‌ها را بست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش