تعطیلی 27 شرکت حمل‌ونقل متخلف در استان تهران


تعطیلی 27 شرکت حمل‌ونقل متخلف در استان تهران

عصر خودرو- کلهری با اشاره به ورود یک محموله لاستیک به پایانه تهران، از تعطیلی 27 شرکت حمل‌ونقل متخلف در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن کلهری معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران درباره رفع مشکلات رانندگان اظهار کرد: مشکلات رانندگان متنوع و زیاد بود و در 2 ماه اخیر که این مشکلات مطرح شد، نمایندگان رانندگان، روسای انجمن‌های صنفی و کانون با مسئولان رده‌های مختلف سازمان راهداری و حتی وزیر راه و شهرسازی دیدار داشتند و مشکلات خود را مطرح کردند.
وی ادامه داد: خیلی از مواردی که در این مدت قابل پیگیری بود، پیگیری شده و به نتیجه نیز رسیده است که یکی از این موارد برخورد با تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل در دریافت کمیسیون اضافه بود و برخورد جدی با آنها در کمیسیون حمل‌ونقل استان تهران و در سطح کشور صورت گرفته که در استان‌های مختلف بستگی به وسعت حوزه حمل‌ونقل آنها داشته است.

کلهر درباره مشکلات گرانی و کمبود لاستیک نیز بیان کرد: یکی از مطالبات رانندگان موضوع کمبود لاستیک آنها بود که در حال پیگیری است و امروز به پایانه بار استان تهران یک کامیون لاستیک وارد و دپو می‌شود و پس‌ از آن مراحل صدور حواله آغاز و به رانندگان تحویل داده شود.

وی افزود: براین اساس لاستیک با نرخ دولتی و مناسب در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد که بخش اصلی این موضوع بر عهده اتحادیه انجمن‌های واردکنندگان لاستیک است و هماهنگی این موضوع تنها بر عهده راهداری است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران تأکید کرد: موضوعاتی که در این مدت قابل پیگیری بود، پیگیری شده و مابقی موضوعات نیز در حال پیگیری است.

وی درباره تأثیر حضور مسئولان سازمان راهداری بین رانندگان در کاهش مشکلات این قشر گفت: اینکه مسئولان به‌صورت مستقیم صحبت‌ها و مشکلات را از رانندگان بشنوند، دید آنها را نسبت به مشکلات رانندگان باز می‌کند و روی آنها اثر مثبت روانی می‌گذارد که مسئولان بدون واسطه صحبت‌ها و مشکلات آنها را می‌شنوند در اجرا و حل مسائل نیز تأثیر خود را خواهد گذاشت.

کلهری درباره رفع مشکلات رانندگان گفت: اضافه کمیسیون‌هایی که شرکت‌های متخلف حمل‌ونقل دریافت می‌کردند تا حد زیادی کنترل شده که بر این اساس 27 شرکت متخلف تعطیل و 57 شرکت نیز جریمه شدند که برخوردی با این وسعت با شرکت‌های متخلف در طول 2 ماه بی‌سابقه بوده است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران افزود: افزایش نرخ کرایه حمل نیز یکی از مهم‌ترین مطالبات رانندگان بود که در کل کشور حدود 20 درصد به نرخ کرایه حمل اضافه شد.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس