ماجراجویی و طبیعت گردی از روستای آهار تا آبشار شکراب


 ماجراجویی و طبیعت گردی از روستای آهار تا آبشار شکراب

روزهای گرم سال از راه رسیده اند و تهرانی ها بیش از هر زمان دیگری به دنبال مکان های خوش آب و هوا و سرسبز برای گشت و گذار می گردند. روستاهای آهار و شکراب از نزدیک ترین مقاصد خوش آب و هوا به کلان شهر تهران هستند که سفر به آن ها حال و هوایتان را عوض خواهد کرد. ]]>

ماجراجویی و طبیعت گردی از روستای آهار تا آبشار شکراب
روزهای گرم سال از راه رسیده اند و تهرانی ها بیش از هر زمان دیگری به دنبال مکان های خوش آب و هوا و سرسبز برای گشت و گذار می گردند. روستاهای آهار و شکراب از نزدیک ترین مقاصد خوش آب و هوا به کلان شهر تهران هستند که سفر به آن ها حال و هوایتان را عوض خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 ماجراجویی و طبیعت گردی از روستای آهار تا آبشار شکراب

اگر اهل طبیعت گردی هستید، حتما نام دو روستای آهار و شکراب را شنیده اید. مسیر پیاه روی بین این دو روستا، یکی از معروف ترین و جذاب ترین مسیرهای طبیعت گردی نزدیک به تهران است. این روستاها به دلیل برخورداری از آب و هوایی خنک و مطبوع، رودخانه ای زلال، باغ های میوه فراوان، درختانی سر به فلک کشیده و در نهایت آبشاری خروشان، هر سال پذیرای طبیعت گردان و گردشگران بی شماری هستند. در ادامه هر دو روستا را معرفی خواهیم کرد و بعد پای در مسیر پیاده روی بین دو روستا می گذاریم.

معرفی روستای آهار


آهار یکی از روستاهای نزدیک به تهران در منطقه رودبار قصران است که در هر چهار فصل زیبایی خاص خودش را دارد. اگر قصد فرار از گرمای این روزهای تهران را دارید، این روستا مقصد خوبی برایتان خواهد بود. یکی از ویژگی های روستای آهار، وجود باغ های آلبالو و گیلاس فراوان در آن است که جلوه ای خاص به روستا داده اند. وجود رودخانه های کوچک و بزرگ، کوه های بلند، علفزاهای وسیع و کوچه باغ های بسیار زیبا، از دیگر ویژگی های این روستا هستند که آن را به مقصدی جذاب برای گردشگران تهرانی تبدیل کرده اند.

فقط مردم عادی نیستند که برای تفریح به این مکان می آیند. در گذشته هایی نه چندان دور و در زمان قاجار، پادشاهان این سلسله برای تفریح و شکار به این روستا و اطرافش می آمدند. قدم زدن در کوچه باغ های این روستا جذابیت زیادی دارد. اگر هم مایل هستید مسیری طولانی تر را طی کنید، می توانید مسیر مورد نظر ما، یعنی مسیر آهار به شکراب را طی کنید.
 ماجراجویی و طبیعت گردی از روستای آهار تا آبشار شکراب


معرفی روستای شکراب


روستای شکراب یکی دیگر از روستاهای خوش آب و هوای نزدیک به تهران است که در فاصله کمی از روستای آهار قرار دارد. بدون شک معروف ترین جاذبه طبیعی این روستا، آبشار شکراب است. امام زاده ۸۰۰ ساله این روستا نیز در کنار کوچه باغ ها و طبیعت زیبای آن، از دیگر جاذبه های گردشری روستای شکراب هستند. آبشار شکراب یکی از زیباترین آبشارهای استان تهران در بخش رودبار قصران شمیرانات است.


بهترین فصل سفر به روستاهای آهار و شکراب


پیمایش مسیر آهار به شکراب در هر فصلی زیباست. در زمستان طبیعتی سفید پوش را خواهید دید، در تابستان درختان پر بار آلبالو و گیلاس برایتان خود نمایی می کنند، در پاییز درختان رنگارنگ زرد و نارنجی جلوه خاصی به طبیعت مسیر می دهند و در نهایت در فصل بهار شاهد شکوفه های جوان درختان این مسیر خواهید بود. اما الی گشت بهترین زمان پیمایش این مسیر را فصول بهار و تابستان می داند. یعنی زمانی که می توانید از آب و هوای خنک و مطبوع این منطقه استفاده کنید.
 ماجراجویی و طبیعت گردی از روستای آهار تا آبشار شکراب

مسیر دسترسی


به منظور طبیعت گردی و پیمایش مسیر آهار به شکراب ابتدا باید به روستای آهار بروید. به این منظور وارد جاده لواسان – لشگرک شوید و قبل از رسیدن به لواسان، مسیر سمت فشم را در پیش بگیرید. مسیر را به سمت اوشان و سپس روستای آهار ادامه می دهیم و خودروی خود را در میدان اصلی این روستا پارک می کنیم. البته در روزهای آخر هفته، روستا بسیار شلوغ است و مجبور خواهید شد تا خودروی خود را در اوایل روستا پارک کنید. پس از عبور از میدان اصلی روستا، به یک پل خواهید رسید که با عبور از آن مسیر دو شاخه می شود. مسیر سمت راست، خود مسیر جذاب دیگریست که به سمت روستای ده تنگه می رود و مسیر مستقیم شما را به سمت آبشار شکراب هدایت خواهد کرد.

این مسیر در برخی نقاط صاف و در بسیاری از نقاط دارای شیبی زیاد است. در طول مسیر به دو راهی های زیادی برخورد خواهید کرد که باید مسیر مستقیم و اصلی را در پیش بگیرید. پس از حدود دو ساعت پیاده روی، به یک پل می رسید که بعد از آن باید به سمت راست بپیچید. پس از مدت کوتاهی به امام زاده خواهید رسید و حدود ۱۰ دقیقه بعد از آن، آبشار شکراب جلوی چشمانتان ظاهر خواهد شد. مطمئن باشید که بودن در این مکان حال و هوایتان را عوض خواهد کرد.
منبع: مجله گردشگری الی گشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری