اظهارات ترامپ علیه فدرال رزرو تاثیر موقتی بر بازار طلا خواهد داشت


اظهارات ترامپ علیه فدرال رزرو تاثیر موقتی بر بازار طلا خواهد داشت

سایت طلا : رئیس موسسه سرمایه گذاری فونیکس فیوچرز بر این باور است که اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه سیاست های پولی و بهره فدرال رزرو تاثیر چندانی بر بازار طلا نخواهد داشت.

به گزارش کیتکو نیوز، کوین گرادی رئیس موسسه سرمایه گذاری فونیکس فیوچرز تاکید کرد: گرچه اظهارات دونالد ترامپ علیه سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه شده است، ولی به نظر من این اظهارات تاثیرات کوتاه مدتی خواهد داشت و موجب تغییر وضعیت نیروهای ساختاری در بازار نخواهد شد.

بر اساس این گزارش رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از افزایش ارزش دلار و نرخ بهره فدرال رزرو انتقاد کرده و چین و اتحادیه اروپا را به دستکاری در نرخ ارز متهم کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، تقویت ارزش دلار آمریکا همچنان مهمترین مانع برای افزایش قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی به شمار می رود. پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا به زودی به کمتر از 1200 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

چارلی ندوس تحلیلگر برجسته موسسه لاسال فیوچرز نیز گفت: اختلاف بین نرخ بهره بانک های مرکزی بزرگ جهان موجب خواهد شد تا قیمت هر اونس طلا به زودی تا 1200 دلار کاهش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد