10 مهمترین خواص روغن نارگیل برای مو و پوست سر که معجزه می‌کند


10 مهمترین خواص روغن نارگیل برای مو و پوست سر که معجزه می‌کند

روغن نارگیل یکی از سالم‌ترین مواد غذایی و پرکاربرد ترین مواد موجود در کره زمین است. این روغن، نسبتا همه کاره، ارزان و در دسترس است و کار کردن با آن آسان است. و حتما بسیاری از شما درباره خواص روغن نارگیل برای مو سر چیزهای زیادی شنیده اید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه از روغن نارگیل برای تقویت مو و زیبایی موی سر خود کمک...

روغن نارگیل یکی از سالم‌ترین مواد غذایی و پرکاربرد ترین مواد موجود در کره زمین است. این روغن، نسبتا همه کاره، ارزان و در دسترس است و کار کردن با آن آسان است. و حتما بسیاری از شما درباره خواص روغن نارگیل برای مو سر چیزهای زیادی شنیده اید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه از روغن نارگیل برای تقویت مو و زیبایی موی سر خود کمک بگیرید. فقط یادتان باشد که همیشه روغن نارگیل بکر تهیه کنید تا از خواص روغن نارگیل بیش‌ترین فایده ممکن را از آن ببرید.

10 مهمترین خواص روغن نارگیل برای مو و پوست سر که معجزه می‌کند

۱. درمان خشکی مو

اگر موهای خشکی دارید، روغن نارگیل اسیدهای چربی دارد که برای کمک به بهبود این اختلالات مناسب هستند. شما می‌توانید شامپوی نارگیل و اسطوخودوس خانگی خودتان را به منظور بهبود سلامت موهای‌تان درست کنید و از روغن نارگیل مستقیما به عنوان یک نرم‌کننده‌ی کاملا طبیعی برای موهای‌تان استفاده کنید.

برای خلاص شدن از خشکی مو و ضخیم شدن مو، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره روغن معطر رزماری مخلوط کنید و ترکیب حاصل را به مدت ۳ دقیقه روی پوست سرتان ماساژ بدهید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه دوش بگیرید.

۲. از بین برنده وز مو

روغن نارگیل به سرعت تبدیل به عنصر اصلی مراقبت از موهای فرفری می شود، زیرا رطوبت و درخشش خاصی به مو می‌دهد و از وز آن می‌کاهد. این روغن همچنین برای درهم و برهمی مو و گره خوردگی آن بسیار عالی است. می‌توانید کمی از روغن را روی موهای نم‌دار بزنید و کمی صبر کنید. بعد، خواهید دید که گره موهای‌تان شل می‌شود و به راحتی می‌توانید آنها را از هم باز کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ کاربرد شگفت‌انگیز روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل برای مو ۳: تقویت مو

در روغن نارگیل سطح بالایی از اسیدهای چرب وجود دارد که نرم‌کننده عمیقی را بر موی شما به‌جا می‌گذارد و وقتی موی شما با نرم‌کننده تامین‌شده‌باشد، قوی‌تر می‌شود. برای اینکه از خواص تقویت کنندگی روغن نارگیل بیشتر بهره ببرید خوب است از یک ماسک روغن نارگیل و آبلیمو استفاده کنید زیرا در آب‌لیمو مقدار زیادی ویتامین ث هست و این با فوق‌موثر بودنش برای حفظ و افزایش رشد مو ثابت شده‌است.

هم نارگیل و هم لیمو اگر از بعد فیزیکی دیده‌شوند تا حدی شگفت‌انگیزند، اما آن‌ها می‌توانند بیشتر از آن‌چیزی که شما تصور‌می‌کنید مفید باشند. به‌ویژه، ترکیب این دو ماده ماسک موی کاملی برای تقویت رشد مو می‌سازد. اگر به‌دنبال یک درمان کامل هستید، که می‌تواند نازکی موی شما را رفع‌کند، رشد موی شما را تقویت و آن را نرم کند، پس ترکیب روغن‌نارگیل و آب‌لیمو درمان کاملی‌است که نمی‌توانید از آن بگذرید.

۴. از بین برنده شوره سر

از خواص روغن نارگیل بهبود مشکلات پوستی مخصوصا در ناحیه موی سر است. روغن نارگیل نه تنها به عنوان یک پاک‌کننده‌ی پوست صورت، مرطوب‌کننده و کرم ضد آفتاب فوق‌العاده است، بلکه می‌تواند بسیاری از اختلالات پوستی را نیز درمان کند. اسیدهای چرب (اسید کاپریلیک و اسید لوریک) موجود در روغن نارگیل به صورت داخلی و خارجی التهاب را کاهش می‌دهد و پوست را مرطوب می‌کند. به همین دلیل روغن نارگیل یک راه‌حل عالی برای درمان شوره سر است.

مطلب مرتبط: ۶۶ خاصیت روغن نارگیل برای سلامتی، پوست و مو

۵. جلوگیری از ریزش مو

روغن نارگیل از زمان های قدیم برای جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گرفت. ماساژ پوست سر با روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل که بهترین روغن برای مو است در جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است. ماساژ دادن روغن نارگیل بر روی پوست سرتان دو فایده دارد، هم از مزایای خود ماساژ که باعث آرامش و بهبود جریان خون به فولیکول‌ها می‌شود بهره می‌برید و هم از مزایای تغذیه‌ای‌ِ روغن‌ نارگیل استفاده می‌کنید.

خواص روغن نارگیل برای مو ۶: درخشندگی موها

روغن نارگیل در دمای اتاق حالت کرمی دارد، و زمانی که ۲۴ درجه حرارت ببیند مایع می‌شود. زمانی که زیر دوش هستید، با نگه داشتن بطری روغن زیر آب گرم، آن را ذوب کنید. سپس، بعد از شامپو کردن موهای‌تان، مقدار زیادی از روغن را به تارهای مرطوب موها‌یتان بمالید و موهای‌تان را بپیچید و پشت سرتان جمع کنید. برای این‌که درخشش و رطوبت را به آن تارهای مرده و کدر برگردانید، اجازه بدهید قبل از آبکشی، روغن حداقل ۵ دقیق روی موهای‌تان بماند.

مطلب مرتبط: ۱۰ فایده روغن‌نارگیل که شگفت‌‌انگیز هستند

۷. رشد سریعتر موها

ماساژ پوست کف سر با یک ماده‌ی محرک مانند روغن نارگیل احتمال رشد موها و بلندتر شدن آن‌ها را افزایش می‌دهد. روغن نارگیل دارای ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی فراوانی است و یک نرم‌کننده‌ی طبیعی برای موها محسوب می‌شود.

خواص روغن نارگیل برای مو ۸: لطافت مو

به اندازه‌ی یک نخود از روغن نارگیل را بین انگشتان‌تان مالش دهید تا گرم شود، سپس آن را به ۵ سانت انتهایی موهای‌تان بمالید تا تمام روز از وز در امان باشند. اگر موهایی ضخیم‌تر و زبرتر دارید، روغن نارگیل را از وسط طول موهای‌تان تا پایین بمالید تا وز آن بیش‌تر کنترل شود. نکته‌ی مثبت این‌که با این روش موها‌ی‌تان براق‌تر و نرم‌تر نیز خواهند بود.

۹. افزایش رشد مو

این روغن می‌تواند رشد موهای تازه را تحریک کند و جلوی شوره را خواهد گرفت. به خوبی شستشو دهید (و باز هم شتسشو دهید) و بعد مو را به مدل همیشگی‌اش درآورید. موی‌تان باید سالم، براق، و ضخیم باشد. اگر روغن نارگیل روی موهایتان سنگینی می‌کند و آن را به پایین منحرف می‌کند، دفعه‌ی بعد کمتر استفاده کنید، و به خوبی آن را شستشو دهید.

مطلب مرتبط: ۵ خاصیت روغن‌نارگیل که شما را ۱۰سال جوانتر می‌کند

۱۰. نرم کننده طبیعی مو

روغن نارگیل یک ماده طبیعی و فوق العاده برای نرم کردن موی سر است. مخصوصا اگر با عسل طبیعی که مرطوب‌کننده است و برای رشد موها تاثیری عالی دارد ترکیب شود نتیجه منحصر به فردی به شما نشانخواهد داد. برای تهیه ماسک مو مناسب خانگی جهت نرمی و لطافت موها به ۳-۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و ۲ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. هر دو ماده را در یک کاسه ترکیب کرده و بعد مخلوط را گرم کنید. ترکیب حاصل را روی پوست مرطوب سرتان بمالید و به طور کامل ماساژ دهید. اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند و سپس موها را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. شما می‌توانید این ماسک مو را برای داشتن موهایی بلندتر، درخشان‌تر و پرپشت‌تر استعمال کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- پریسا جعفری

منبع: لایف‌هک

۱۰ مهمترین خواص روغن نارگیل برای مو و پوست سر که معجزه می‌کند

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان