ارسال 445 اثر به پانزدهمین جشنواره نگارگری رضوی


ارسال 445 اثر به پانزدهمین جشنواره نگارگری رضوی

کرج - مدیرکل ارشاد استان البرز از ارسال 445 اثر به پانزدهمین جشنواره نگارگری رضوی خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مقدم عصر دوشنبه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی نگارگری رضوی که به میزبانی استان البرز برگزار شد، بابیان اینکه ظرفیت خاصی در حوزه نگارگری در البرز وجود دارد، اظهار کرد: این جشنواره برای اولین بار است که به‌صورت مستقل برگزار می‌شود و پیش‌ازاین در استان اصفهان به همراه جشنواره صنایع‌دستی برگزار می‌شد.

وی در ادامه بابیان اینکه ۴۴۵ اثر ارزشمند از ۲۲ استان به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره رضوی ارسال‌شده است، تأکید کرد: از این میان استان‌های تهران، اصفهان و البرز به ترتیب با ارسال ۱۴۹، ۵۶ و ۵۴ اثر بیشترین شرکت‌کننده را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بابیان اینکه امیدواریم سال آینده شاهد استقبال بیشتر نگارگران البرزی باشیم، تصریح کرد: لازم است که برای برگزاری این جشنواره‌ها زیرساخت‌های بیشتری را در استان ایجاد کنیم.

مقدم در بخش دیگری با اشاره به گالری ساخته‌شده در شهرستان ساوجبلاغ، عنوان کرد: زیربنای این گالری دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب است که از بزرگ‌ترین گالری‌های کشور به شمار می‌رود اما متأسفانه به دلیل عدم صدور مجوز از اداره اماکن، امکان استفاده از این گالری وجود ندارد.

وی بابیان اینکه در صورت صدور مجوز از اداره اماکن برای گالری ساوجبلاغ، می‌توانیم جشنواره نگارگری را در این گالری برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: ادارات مربوطه وعده حل شدن مشکل صدور مجوز گالری عکس شهرستان ساوجبلاغ را داده‌اند و در این راستا اداره کل ارشاد نیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بابیان اینکه در پانزدهمین جشنواره نگارگری رضوی ۳۴۹ زن و ۹۴ مرد شرکت کرده‌اند، گفت: آثار ارسال‌شده در بخش‌های تهذیب، گل مرغ و نگارگری به ترتیب ۱۹۳، ۱۳۹ و ۱۱۱ اثر بوده است که امیدواریم در جشنواره‌های آینده شاهد افزایش آثار بخش نگارگری باشیم.

کد خبر 4355273

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه