کمپانى دوج، حاصل عزم راسخ دو برادر | فیلم


سرآغاز داستان شرکت اتومبیل‌سازی دوج به سال‌های 1850 باز می‌گردد که اِزِکیل دوج یک کارگاه مکانیکی رادر نیلز میشیگان تأسیس کرد. دوج به قدری در کارش مهارت داشت که تمام ماهی‌گیران محلی برای تعمیر موتورهای بخار قایق‌های ماهیگیری‌شان به او مراجعه می‌کردند. اِزِکیل فرزندی به نام دانیِل داشت و در دوران جوانی، مدریت این کارگاه را در دست گرفت....

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

کمپانى دوج، حاصل عزم راسخ دو برادر | فیلم

زیبایى بى نظیر شورولت کوروت | فیلم...

کمپانى دوج، حاصل عزم راسخ دو برادر | فیلم

تست تصادف دوج چلنجر | فیلم...

کمپانى دوج، حاصل عزم راسخ دو برادر | فیلم

دوج چارجر، فورد موستانگ و شورولت کامارو ٣ اسط...

سرآغاز داستان شرکت اتومبیل‌سازی دوج به سال‌های ۱۸۵۰ باز می‌گردد که اِزِکیل دوج یک کارگاه مکانیکی رادر نیلز میشیگان تأسیس کرد. دوج به قدری در کارش مهارت داشت که تمام ماهی‌گیران محلی برای تعمیر موتورهای بخار قایق‌های ماهیگیری‌شان به او مراجعه می‌کردند.

اِزِکیل فرزندی به نام دانیِل داشت و در دوران جوانی، مدریت این کارگاه را در دست گرفت. او با ماریا دووال کاستو ازدواج کرد که حاصل آن سه فرزند شد که به ترتیب دِلا (۱۸۶۳)، جان فرانسیس (۱۸۶۴) و هورِس (۱۸۶۸) نام داشتند. دو فرزند پسر خانواده دوج، دوران کودکی خود را در کارگاه گذراندند و تعلیمات مکانیکی را در کارگاه ماشین‌کاری پدرشان آموختند. پس از مهاجرت به دیترویت، به سرعت به کارگاه‌های ماشین‌کاری مراجعه کردند تا مهارت خود را افزایش دهند. در سال ۱۸۹۶، برادران دوج با همکاری فردریک ایوانز کارگاه تولید دوچرخه ایوانز و دوج را تأسیس کردند. که در این دوچرخه‌ها از یاتاقان‌های مقاوم در برابر گل و خاک استفاده شد که توسط هورِس اختراع و ثبت شده بود. در سال ۱۹۰۰، آن‌ها شرکت را به مبلغ ۳ هزار و ۷۰۰ دلار فروختند تا کارگاه ماشین‌کاری خود را تأسیس کنند.

بلافاصله پس از بنا نهادن کمپانی «برادران دوج» توسط هورِس و جان دوج در سال ۱۹۰۱، این کمپانی سفارشات ساخت موتورهای دقیق و قطعات شاسی را برای اتومبیل‌سازان در حال توسعه دیترویتی دریافت کرد. اصلی‌ترین سفارش‌دهندگان به کمپانی دوج، شرکت Old Motor Vehicle، Ransom E. Olds و شرکت نوپای فورد موتور بود. شرکت Ransom E. Olds در همان سال اول، ۲ هزار موتور را برای مدل‌های جدید الدزمبیل سفارش داد و رضایت آن از برادران دوج در حدی بود که سه هزار سیستم انتقال قدرت را نیز به سفارشات خود افزود. پس از آن، هنری فورد به شرکت مراجعه کرده و ۶۵۰ دستگاه شاسی سفارش داد که این شاسی شامل موتور، گیرباکس، اکسِل و تمامی موارد به جز بدنه و چرخ‌ها می‌شد. فورد به دلیل بحران مالی، ۵ هزار دلار برادران دوج را نتوانست بپردازد؛ از این‌رو ۵۰ سهام از شرکت را به آن‌ها اهدا کرد که در واقع ۱۰ درصد از کل سهام این شرکت به ارزش ۱۰ هزار دلار بود. در سال ۱۹۱۰، برادران دوج تأسیسات مجزایی را برای مونتاژ فورد مدل T بنا کردند چرا که درخواست این مدل بیش از ظرفیت پیش‌بینی شده فورد بود.

(۳۴)

دسته بندی : خودرو
برچسب ها : خودروی آمریکایی, دوج چارجر, شرکت دوج, کمپانی دوج

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق