اجرای حکم اعدام پسر افغان به شرط سوگند 50 شاهد در دادگاه


اجرای حکم اعدام پسر افغان به شرط سوگند 50 شاهد در دادگاه

پسر افغان از 4 سال قبل به اتهام قتل یک زن در زندان به سر می‌برد و اجرای حکم اعدام وی به شرط سوگند 50 شاهد در دادگاه انجام می‌شود.

اجرای حکم اعدام پسر افغان به شرط سوگند 50 شاهد در دادگاهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرونده پسر افغان که از 4 سال قبل به اتهام قتل یک زن در زندان به سر می‌برد با حکم قضات دادگاه از موارد لوث تشخیص داده شد و خانواده مقتول برای اثبات جرم وی باید 50 شاهد به دادگاه ببرند تا مراسم قسامه برگزار شود. رسیدگی به این پرونده از سال 93 به‌دنبال قتل زن جوانی به نام سحر 25ساله در آپارتمانش شروع شد.

خیلی زود بازپرس کشیک قتل و تیم جنایی در محل جنایت حضور یافتند و دستور انتقال جسد را به پزشکی قانونی صادر کردند.

درحالی‌که کارآگاهان برای کشف راز این جنایت با بن‌بست روبه‌رو شده بودند با کنترل آخرین تماس‌های تلفنی مقتول به پسر 18ساله‌ای ظنین شدند که با زن جوان ارتباط تلفنی داشته است. پسر جوان که غلام نام داشت و از اتباع افغان بود تحت بازجویی قرار گرفت.

این متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «من شماره این زن را از دوستم گرفته بودم تا به خانه‌اش بروم اما روز موعود او تلفنش را خاموش کرده بود و من هرگز نه او را دیدم و نه خانه‌اش را پیدا کردم. قرار بود وقتی من به تهرانپارس و نزدیکی خانه‌اش رسیدم با من تماس بگیرد اما تماس نگرفت وقتی هم من به او زنگ زدم گوشی تلفن همراهش خاموش بود.

من از قتل او هیچ اطلاعی نداشتم و بیگناه هستم.» اما همسر سابق مقتول که به‌عنوان ولی قهری فرزندش در دادگاه حاضر شده بود اصرار داشت این جوان قاتل است. بدین ترتیب صبح دیروز این متهم به شعبه پنجم دادگاه کیفری به ریاست قاضی بابایی و با حضور قاضی ساجدی انتقال یافت تا محاکمه شود.

در آغاز جلسه همسر سابق مقتول خواستار قصاص متهم شد اما متهم باز هم اظهارات قبلی‌اش را تکرار و ادعای بیگناهی کرد. سپس قضات پس از بررسی محتوای پرونده این پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و به اولیای دم فرصت یک‌ماهه دادند تا برای اثبات شکایت‌شان 50 شاهد را برای اجرای مراسم قسامه به دادگاه بیاورند.

منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد