قاتلی که جان 800 نفر شتر روستاییان را گرفت!


قاتلی که جان 800 نفر شتر روستاییان را گرفت!

یک روستایی شتردار گفت: تاکنون تصادفات جاده دامغان جندق منجر به مرگ بیش از 800 نفر از شترهای شترداران این منطقه شده است.

شاهچراغی حسن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: انتظار داریم که مسوولان فکری برای مردم این منطقه کنند.

این عضو تعاونی شترداران حسن آباد دامغان با اشاره به تعدد تصادفات منجر به مرگ شترها در جاده دامغان جندق خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که مسوولان یک فکری به حال ما شترداران کنند یا از طریق فنس‌کشی یا ایمن‌سازی جاده مانع از تلفات بیشتر سرمایه‌های روستاییان این منطقه شوند.

وی با بیان اینکه 15 سال است که پیگیر ایمن‌سازی این جاده هستیم خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون کسی قدمی در راستای رفع این مشکل شترداران و دامداران منطقه برنداشته است.

شاهچراغی با بیان اینکه شترداری از دیرباز در این منطقه رونق داشته است، اظهار کرد: شتر مهمترین سرمایه ما روستاییان است و اگر قرار باشد هر ساله بخشی از سرمایه ما در این جاده از بین ببرد، روز به روز وضعیت روستاییان و منطقه بدتر می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو گوشت شتر 55 هزار تومان و هر بطری شیر شتر در حال حاضر 15 هزار تومان است افزود: وقتی یک نفر شتر در تصادف جاده ای تلف می شود زیان زیادی به شتردار وارد می شود.

وی به مزایای شترها اشاره و خاطرنشان کرد: اگر شترها کم کم از منطقه حذف شوند دیگر شاهد رشد بته‌های کویری که مانع از پیشروی کویر و بیابانی شدن می‌شوند نخواهیم بود، ضمن اینکه اقتصاد روستاییان به شتر و تولیدات این حیوان پربرکت بستگی دارد.

این شتردار کهنسال دامغانی با بیان اینکه شیر و گوشت شتر خاصیت درمانی بالایی دارد افزود: بسیاری از بیماری‌ها با خوردن تولیدات شتر و از جمله شیر شتر قابل درمان هستند. شتر به عنوان برکت خداوند است و شتر بهترین دام برای این منطقه است و حیوانی است که با کمبود و بی‌آبی می‌سازد و برکات زیادی هم برای روستاییان دارد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه