کشف مومیایی بانوی طلایی


کشف مومیایی بانوی طلایی

باستان‌شناسان موفق به کشف بقایای یک بانوی اشرافی شده‌اند که 1800 سال قبل به همراه جواهرات طلای خود به خاک سپرده شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از دیلی‌میل، باستان‌شناسان یونانی در یک بنای تاریخی رومی در جزیره «سیکینوس» قبری باستانی پیدا کرده‌اند که متعلق به یک بانوی اشرافی است. این بانوی اشرافی به همراه جواهرات طلای خود به خاک سپرده شده است و قبر وی کاملا از هزار و 800 سال پیش تاکنون دست نخورده باقی مانده است.

نام این بانوی اشرافی براساس حکاکی‌های روی قبر وی، «نکو» بوده است.

قبر نکو در بنای تاریخی «اپیسکوپی» کشف شده است. اپیسکوپی بنای یادبودی از دوره رومی‌هاست که بعدها تبدیل به کلیسا و صومعه شد.

در مقبره این بانوی اشرافی دست‌بندهای طلا، حلقه‌های طلا، یک گردنبند بلند طلا، ظروف شیشه‌ای و فلزی و تکه‌هایی از لباس زنانه پیدا شد. همچنین یک سگک کمربند از جنس طلا در قبر نکو پیدا شده که طرحی از یک زن روی آن حکاکی شده است.

به گفته باستان‌شناسان، این بنای یادبود که در یکی از جزایر کوچک جنوب شرقی آتن قرار داد، احتمالا برای محافظت از قبر این بانوی اشرافی ساخته شده بوده است.

به نظر می‌رسد که این بنای یادبود از دوره رومیان متعلق به این بانوی اشراف‌زاده بوده است.

به گفته باستان‌شناسان، این بنای یادبود یکی از چشمگیرترین بناهای تاریخی از دوران رومیان است و حالا با کشف قبر این بانوی اشرافی هویتی پیدا کرده است.

دانشمندان حالا می‌دانند که این ساختمان برای چه کسی و برای چه کاری ساخته شده بوده است.

باوجود این که در دوران باستان مقبره‌ها را غارت می‌کردند و طی قرن‌های گذشته استفاده‌های گوناگونی از این ساختمان شده است اما قبر نکو تقریبا دست‌نخورده و سالم باقی مانده است باستان‌شناسان دلیل آن را قرار گرفتن قبر این بانوی اشرافی در نقطه‌ای کور می‌دانند.

آرامگاه نکو در زیرزمین این بنا و بین دو دیوار قرار گرفته است.

انتهای پیام/4021

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معبد در میان ابرها و قدیمی ترین شهر آسمان خراش ها در جهان: تصاویر اماکن تاریخی در کشور...