باید سناریو‌های جدیدی در مدیریت بحران آماده کنیم/ تجربه‌های خوبی در خدمت رسانی هنگام وقوع زلزله کسب کرده ایم


باید سناریو‌های جدیدی در مدیریت بحران آماده کنیم/ تجربه‌های خوبی در خدمت رسانی هنگام وقوع زلزله کسب کرده ایم

کولیوند با بیان اینکه باید سناریو‌های جدیدی در مدیریت بحران آماده کنیم، گفت: تجربه های خوبی در ارائه خدمات در زمان زلزله کسب کرده ایم. به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان...

باید سناریو‌های جدیدی در مدیریت بحران آماده کنیم/ تجربه‌های خوبی در خدمت رسانی هنگام وقوع زلزله کسب کرده ایمکولیوند با بیان اینکه باید سناریو‌های جدیدی در مدیریت بحران آماده کنیم، گفت: تجربه های خوبی در ارائه خدمات در زمان زلزله کسب کرده ایم.
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در جلسه مشترک با نمایندگان تیم های حوادث و بحران کشور آلمان اظهار کرد: با ظرفیت آلمان کاملا آشناییم و انتقال تجارب 2 کشور بسیار ارزنده است و این هم افزایی می تواند باعث رشد دوطرف شود.

وی ادامه داد: در 2 روز گذشته چند زلزله را در کشور تجربه کردیم که سرعت العمل تیم های ارزیاب اورژانس نقش پر رنگی در تشخیص و شناسایی مصدومان داشت.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه تجارب خوبی در ارائه خدمات به بحران زلزله را پیدا کردیم، گفت: اگر این زلزله ها در برخی کشورها اتفاق بیفتد قطعا به مشکل های جدی بر می خورند.

کولیوند بیان کرد: باید بطور مشترک سناریوهای جدیدی را در مدیریت بحران ترتیب بدهیم و بعد از زلزله مردم جرات حضور در منازل را ندارند که ما را موظف به طراحی سناریوی حل مشکلات روحی در منطقه می کند.

اقدامات داوطلبانه نقش مهمی در خدمت رسانی بعد از حوادث دارد

وی بیان کرد: داوطلبان نقش مهمی در حوادث دارند و در کشور ما سال ها قبل امام خمینی(ره) موضوع داوطلبان را قالب بسیج ایجاد کردند که امورات مختلفی از جمله ساخت و ساز، درمان، دفاع از کشور و آموزش و سواد آموزی، کشاورزی و غیره انجام می دهند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در زلزله سال گذشته کرمانشاه تنها با یک فرمان مقام معظم رهبری کیلومترها ترافیک جهت کمک‌های مختلف به زلزله زدگان به صورت داوطلبانه شکل گرفت

وی ادامه داد: به یک سازماندهی جدیدتر برای تیم های داوطلب داریم که باید بر اساس نیازمندی های مختلف سازماندهی های مختلف شکل دهیم.

کولیوند تصریح کرد: هرچه بحث های آموزشی و پژوهشی خود را افزایش دهیم قطعا در روند عملیات ها نقش بسزایی دارد و به کمک خواهد کرد؛ باید از جلسات و مذاکرات خارج شد و هرچه سریعتر نتیجه این کارگروه های مشترک ایران و آلمان مشهود و عملی شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری