نمایش «راز کلبه شکلاتی» به صحنه می رود/چشیدن لذت فکر کردن


نمایش «راز کلبه شکلاتی» به صحنه می رود/چشیدن لذت فکر کردن

شیراز- نمایش «راز کلبه شکلاتی» تازه ترین اثر تولید شده در « تئاتر سعدی» از 6 مرداد جاری در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، به روی صحنه خواهد رفت.


سرپرست تئــاتـر سعـدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: کودکان امروز، وارث و حافظ تمدن آینده اند؛ چگونه می خواهیم موجبات افزایش سطح دانش و آگاهی آنها را فراهم آوریم؟ و یا چگونه می خواهیم به کودکان خود بیاموزیم آنچه را که غیر ملموس و نادیدنی است، تصور کنند.

ابوالفضـل فرهــادی افزود: امروزه یکی از مهم ترین معیارهای سازمان های بین المللی برای سنجش میزان پیشرفت کشورها، بررسی وضعیت تئاتر آن کشورهاست و در این بین تئاتر برای کودکان در بیشتر کشورهای پیشرفته، نقش به سزایی را در امر آموزش، تربیت و تفریح کودکان ایفا می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: از آنجا که آنها اهمیت و تأثیر فوق العاده تئاتر را درک کرده و فهمیده اند، لذا در تمام شئون کودکانشان تئاتر را وارد کرده و اساسا آن را از نان شب هم واجب تر می دانند و این گونه است که نسل آینده فهیمی را پرورش می دهند.

فرهادی که از جمله کارگردانان خوش ذوق تئاتر شیراز به شمار می رود، تصریح کرد: صاحب نظران بسیاری عقیده دارند که تئاتر برای کودکان علاوه بر ضرورت، یک نیاز اجتماعی اساسی برای رشد و شکوفایی جامعه در ابعاد مختلف آموزش، تربیت، روانشناسی و سرگرمی است.

سرپرست تئاتر سعدی با بیان اینکه تئاتر در شکل دهی شخصیت کودک همان تاثیری را دارد که هر هنر دیگری ممکن است داشته باشد، افزود: اگر کودک به عنوان تماشاگر، مخاطب تئاتر باشد، اولین نتیجه آن تزکیه روحی برای اوست و این هنر برای کودکان، آرامش را در سنین بزرگسالی به همراه دارد.

نمایش «راز کلبه شکلاتی» به صحنه می رود/چشیدن لذت فکر کردن

فرهادی یادآور شد: افزون بر این در دنیایی که والدین و کارشناسان به شکل فزاینده ای نگران روحیه سرد و بی تفاوتی کودکان هستند، تئاتر تخیل خلاق آنها را افزایش داده و انزوای عصر دیجیتال را در هم می شکند.

وی ادامه داد: ما نیز معتقدیم کودک دوست دارد به تماشای نمایشی بنشیند که در آن چیزی فراتر از تلویزیون و جامعه برای عرضه وجود دارد وگرنه در خانه می نشیند و به سایر تفریحات مورد علاقه اش می پردازد، بنابراین با آگاهی از این موضوع، در مقام گروه اجرایی تئاتر «راز کلبه شکلاتی» برآنیم تا علاوه بر تصور عمومی از نمایش کودک مبنی بر اینکه این نمایش ها صرفا باید با دست زدن و شادی کردن بچه ها همراه باشد، لذت فکر کردن را هم به آنان بچشانیم تا وقتی از سالن تئاتر بیرون آمدند، به نمایش و آنچه بر روی صحنه رخ داده است، فکر کنند و اجرای این تئاتر برایشان در یک شادی زودگذر خلاصه نشود.

فرهادی گفت: امید داریم با حضور کودکان و همراهی خانواده هایشان، تجربه ای سرشار از شادی توام با تفکر را از سر بگذرانیم.

در این نمایش مریم شاهدایی، محمدعلی امیری، گالیا حیدریان، جواد بهادری، امین خسروی، نازنین محصولی، صیاد مرئی، سحر عباسی و نرگس شیرازی نژاد نقش آفرینی می کنند و عوامل دیگر، مشاور کارگردان: محمد حسن محمودی، دستیار کارگردان: مهران زارع، آهنگساز: عیسی زارع، ترانه سرا: امین خسروی خواه، مدیر اجرایی: محمد بوستانی، مدیران صحنه: آرزو کیانی، مونا فلاحی، منشی صحنه: فاطمه غیثی، طراح گریم: فرشاد تندنویس، دستیار گریم: مهدی ستوده، طراح صحنه: ابوالفضل فرهادی، طراحی و دوخت لباس: نرگس شیرازی نژاد، طراح حرکات فرم: الهام کهن، طراح پوستر و بروشور: محسن گل آرایش، طراح نور: سعید کامکار، عکاس: فائزه غیثی، مدیر تصویربرداری: میثم قاجاری، ساخت تیزر: شهروز کریمی، ساخت و اجرای دکور: محمود علمدار، صیاد مرئی، میثم نظری، محمد بوستانی، سعید کامکار، هماهنگی فروش: سارا شیرازی نژاد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در تئاتر «راز کلبه شکلاتی» برگرفته از داستان «هانسل و گرتل»، ابوالفضل فرهادی(نویسنده)، ابوالفضل فرهادی و نرگس شیرازی نژاد(کارگردان) هستند که ۶ تا ۱۲ مرداد ماه جاری ساعت ۲۰ روی صحنه تالار حافظ می رود.

کد خبر 4356627

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات جدید درباره حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس