اطلاعات پایه 120 هزار رقبه در سامانه موقوفات کشور ثبت می شود


اطلاعات پایه 120 هزار رقبه در سامانه موقوفات کشور ثبت می شود

شیراز- معاون بهره وری اقتصادی اوقاف فارس از ثبت و تکمیل اطلاعات پایه 120 هزار رقبه استان در سامانه موقوفات کشور خبرداد.


الیاس رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: سامانه جامع موقوفات کشور چند سالی است که راه اندازی شده و اطلاعات تمامی موقوفات و رقبات کشور در این سامانه ثبت و ضبط می شود.

وی بیان کرد: به منظور برنامه ریزی و مدیریت املاک موقوفه، لازم است اطلاعات دقیق آن ها را در اختیار داشت باشیم که هم صحیح مدیریت و برنامه ریزی شود و هم بطور صحیح مورد بهره برداری قرارگیرد.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف فارس ادامه داد: اطلاعات موجود در این سامانه که مربوط به سال های گذشته است نیاز به غربالگری، اصلاح و تکمیل دارد. در این طرح اطلاعات بازنگری می شود، بخش های ناقص تکمیل می شود، برخی از رقبات از ابتدا در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت می شود. و اطلاعات بعضاً نادرست اصلاح خواهد شد.

رضایی عنوان کرد: در سطح استان بیش از ۱۲۰ کارمند بصورت شبانه روز و مستمر برای اجرای این طرح در حال فعالیت هستند و ان شالله تا پایان مرداد ماه اطلاعات تکمیل می شود.

وی گفت: اطلاعاتی که در سامانه جامع موقوفات کشور وارد می شود شامل تمامی مشخصات و ویژگی های یک رقبه موقوفه می باشد به نحوی که میزان ارزش، نوع کاربری از لحاظ مسکونی و تجاری و زراعی، محل جغرافیایی و اطلاعات مکانی، اطلاعات مربوط بهGIS و UTM که روی نقشه قابل مشاهده خواهد بود، حدود اربعه، آدرس و کدپستی رقبه و همچنین سابقه تاریخی رقبه که مثلاً در چه سالی وقف و یا واگذار شده است، اطلاعات سرمایه گذاری، اطلاعات مربوط به سند مالکیت رقبه و تاریخ و نوع سند مالکیت صادر شده، اطلاعات مربوط به موقعیت شهری رقبه و میزان تراکم منطقه، مسیر دسترسی به منطقه و حتی اطلاعات حق و حقوق مستأجر نیز در این طرح ارزیابی و در سامانه موقوفات کشور ثبت می شود. در واقع مشخصات همه جانبه و کامل یک ملک و رقبه موقوفه از جنبه های مختلف بررسی و ثبت و ضبط می شود.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف فارس گفت: بیشترین رقبات موقوفات فارس مربوط به ادارات اوقاف ممسنی، ناحیه ۶ شیراز در شهر صدرا، همچنین نواحی ۱،۲،۴،۵ شیراز، ادارات کازرون، جهرم، مرودشت، لار و شهرستان هایی همچون اقلید، آباده، بوانات، سپیدان، خنج، لامرد، فراشبند و پاسارگاد دارای دیگر رقبات موقوفات هستند.

رضایی افزود: در این طرح تا کنون اطلاعات پایه مربوط به ۴۵ هزار رقبه ویرایش، تایید و تکمیل شده و با در نظر گرفتن رقبات حذفی می توان گفت موضوع اطلاعات پایه رقبات استان فارس قریب ۵۰ درصد رشد داشته و نیمی از آن به همت کارشناسان استان فارس عملیاتی شده است.

وی اعلام کرد: در سراسر استان فارس به طور متوسط روزانه دو هزار رقبه ویرایش می شود.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف فارس همچنین بیان کرد: طرح «تکمیل و تایید اطلاعات پایه رقبات» در قالب فعالیت قرارگاه فدک در استان فارس دنبال می شود و در این طرح ان شاالله اطلاعات پایه ۱۲۰ هزار رقبه که شامل ۱۴ هزار موقوفه متصرفی است تا پایان مرداد ماه در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت و تکمیل خواهد شد و فعالیت این قرارگاه بصورت مستمر تا این زمان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4356652

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!