پیام تل آویو به دمشق


پیام تل آویو به دمشق

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک جنگنده سوری در جولان، حاوی این پیام به دمشق است که این رژیم جولان اشغالی را جزیی از اسراییل می داند.

پیام تل آویو به دمشق

روز سه شنبه یک جنگنده سوخوی ارتش سوریه که بر فراز جولان در حال بمباران تجمعات تکفیری ها و نیروهای داعش در اطراف وادی یرموک بود هدف پدافند موشکی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت و سرنگون شد.
ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند جنگنده سوخوی سوریه را پس از آنکه حدود دو کیلومتر در حریم هوایی اسرائیل به پرواز درآمد، با شلیک دو موشک پاتریوت بر فراز جولان هدف قرار داد.
از محتوای بیانیه ارتش رژیم اسراییل می توان دریافت که تل آویو بر خلاف قطعنامه های شورای امینت سازمان ملل متحد قصد عقب نشینی از بخشی از جولان که درسالل 1967 به اشغال نظامیان صهیونیست در آمد ندارد و و قصد دارد این منطقه را به عنوان بخشی ازسرزمین رژیم جعلی اسراییل محسوب نماید.
در همین ارتباط اخیرا هم اقداماتی از سوی مقام های رژیم صهیونیستی در کنگره امریکا برای به رسیمت شناختن حق حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی صورت گرفته است.
بر مبنای این ارزیابی می توان نتجیه گرفت که ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به این جنگنده سوری در حال آزمایش واکنش ارتش سوریه است که چه اقدامی در این خصوص به اجرا خواهد گذاشت.
بی تردید پاسخ ندادن فوری ارتش سوریه به این حمله به معنای مشروعیت بخشی به ادعاهای رژیم اسراییل در مورد جولان اشغالی است.
هر چند مطبوعات رژیم صهیونیستی از جمله جروزالم پست با وارونه سازی وانمود می کنند این حادثه از تهدیدهای ایران در بلندی های جولان حکایت دارد اما نکته اینجاست که دمشق تاکید می کند که دولت جمهوری عربی سوریه حق حاکمیت بر منطقه اشغالی جولان تا مرزهای پیش از چهارم ژوئن سال 1967 را حقی غیر قابل گفتگو می داند و امکان نادیده گرفتن آن وجود ندارد و سرزمین اشغالی و حقوق غصب شده جولان باید به ملت سوریه باز گردد.
-----------------------------------------------
رضا محمدمراد


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید