ساماندهی گلوگاه چابکسر/ 50 درصد مواد مخدر در این مسیر کشف می شود


ساماندهی گلوگاه چابکسر/ 50 درصد مواد مخدر در این مسیر کشف می شود

رودسر- فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اهمیت مسیر چابکسر در شهرستان رودسر در حوزه مبارزه با موادمخدر، گفت: 50 درصد از موادمخدر ورودی از استان مازندران به گیلان در این مسیر کشف می شود.


به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا اسحاقی ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی رودسر که در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: نیروی انتظامی در همه سطوح جامعه نقش مهمی را ایفا می کند.

وی به برخی ویژگی های نیروهای پلیس در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: نقش نیروی پلیس در برقراری امنیت در سطح جامعه بسیار مهم است.

فرمانده انتظامی گیلان به گستردگی مأموریت ها و فعالیت های نیروی انتظامی اشاره و خاطرنشان کرد: به رغم سختی کار و گستردگی فعالیت ها تلاش می کنیم که نقش تأثیرگذاری در سطح جامعه در حوزه امنیت و برقراری نظم ایفا کند.

وی ادامه داد: از دیدگاه دکترین نیروی انتظامی اصل امنیت در گرو برقراری امنیت برای آحاد جامعه و حراست از جان، مال، ناموس مردم بوده و این را رسالت اصلی خود قرار داده اند.

برگزاری دوره های بصیرت دینی و مهارتی و سیاسی

سردار اسحاقی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات برای تحقق این رسالت برگزاری دوره های آموزشی است، تصریح کرد: در این زمینه برنامه ریزی لازم صورت گرفته و همچنین برای رسیدن به یک پلیس شایسته از نظر اخلاقی و رفتاری نیز طی سال های گذشته دوره بصیرت دینی، مهارتی و سیاسی برگزار می شود.

وی به راه اندازی سامانه ۱۹۷ در کنار ۱۱۰ نیز اشاره کرد و یادآورشد: کسانی که درباره عملکرد نیروهای پلیس انتقاد، پیشنهاد و حرفی دارند می توانند با این سامانه تماس بگیرند.

فرمانده انتظامی گیلان در ادامه خدمات رسانی را خواسته بیش از ۷۰ درصد مراجعه کنندگان به کلانتری ها برشمرد، افزود: نیروهای پلیس باید آستانه صبر خود را بالا برده و مهارت های لازم برای کنترل استرس را کسب کند.

وی با اشاره به مسیر چابکسر و اهمیت آن در حوزه کشف موادمخدر، گفت: ساماندهی این مسیر در دستور کار قرار داشته و از تجهیزات روز برای کاهش تراکم در این مسیر استفاده می شود.

سردار اسحاقی یادآورشد: ۵۰ درصد مواد مخدر ورودی از استان مازندران به گیلان در همین گلوگاه کشف و ضبط شده است.

اعمال قدرت پلیس در سایه اخلاق مداری

در ادامه سرپرست فرمانداری رودسر با بیان اینکه نیروهای پلیس پیشانی همه امور در جامعه هستند، اظهار کرد: اعمال قدرت پلیس باید در سایه اخلاق مداری و براساس ضوابط قانونی باشد.

علی وارسته با اشاره به اینکه تعهد منابع انسانی با نگاه سنتی امکان پذیر نیست، افزود: باید از تجهیزات و امکانات روز در برنامه ها استفاده شود.

حجت السلام تقی روحانی امام جمعه رودسر نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: اخلاق مداری باید سرلوحه کار مأموران نیروی انتظامی بوده و اعمال قانون را با اخلاق اسلامی و دینی و به دور از توهین انجام دهند.

در پایان این مراسم از تلاش ها و زحمان سرهنگ رمضانعلی پورقاسم فرمانده انتظامی رودسر تقدیر و سرهنگ بابک علیزاده به عنوان فرمانده جدید انتظامی این شهرستان معرفی شد.

کد خبر 4356996

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)