افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایانا


آنورکسیا یا بی اشتهایی عصبی از جمله اختلالات نه چندان شایع است که بیشتر در زنان دیده می شود. آمار نشان می دهد از هر 1000 نفر 6 نفر به این عارضه مبتلا شده که 4 نفر آن ها خانم می باشند. این بیماری در میان برخی افراد مشهور به دلیل توجه بیش از حد […] The post افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایانا appeared first on...

افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایاناویکتوریا بکهام

خواننده مشهور 43 ساله و همسر ستاره فوتبال دیوید بکهام، در گذشته به آنورکسیا مبتلا بوده است، او در این باره می گوید:”من رژیم غذایی ام را به بسیار محدود کرده و چیز زیادی نمی خوردم اما هیچ وقت به ذهنم خطور نکرده بود که دچار بی اشتهایی عصبی باشم.”

ویکتوریا بکهام در کتاب “یادگیری پرواز” به تلاشش برای درمان آنورکسیا اشاره کرده است.

2. آنجلینا جولی

افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایاناآنجلینا جولی

آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوود و یکی از جذاب ترین ستاره های مشهور در دوران نوجوانی از آنورکسیا رنج می برده و حتی به خاطر عوارض آن در بیمارستان بستری شده است.

در دوران طلاقش از برد پیت، عکس های آنجلینا و لاغری بیش از حد او باعث شد شایعاتی درباره ابتلای مجدد آنجلینا جولی به آنورکسیا پخش شود تا جایی که استوارت فیشر، یکی از پزشکان ایالات متحده اعلام کرد که آنجلینا جولی در شرایط وخیمی قرار گرفته و وزن او به نظر تا 35 کیلوگرم نیز کاهش یافته است.

آنجلینا جولی هم اکنون با قد 169 دارای وزن 54 کیلوگرم می باشد.

3. لیدی گاگا

افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایانالیدی گاگا

لیدی گاگا، خواننده سرشناس در سال 2012 اعلام کرد که از 15 سالگی از اختلال آنورکسیا رنج برده و به افسردگی نیز مبتلا بوده است به طوری که تا قبل از درمان تا مرز رها کردن خوانندگی نیز رفت.

4. لیندسی لوهان

افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایانالیدی گاگا

بازیگر مشهور Mean Girls در سال 2006 فاش کرد که به بیماری آنورکسیا مبتلا بوده است. او در این باره گفت: “من بیمار بودم و هم خودم و اطرافیانم همگی ترسیده بودیم. آن ها به من می گفتند اگر به این رویه ادامه دهم و مراقب خودم نباشم می میرم!”

5. ماری کیت اولسن

افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایاناماری کیت اولسن

ماری کیت و اشلی اولسن، خواهران دوقلوی و بازیگران مشهور نتوانستند تولد 18 سالگی خود را جشن بگیرند زیرا ماری کیت به علت ابتلا به بیماری آنورکسیا تحت درمان بود.

6. جسیکا آلبا

افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایاناجسیکا آلبا

بازیگر مشهور “چهار شگفت انگیز” که بی شک از جذاب ترین بازیگران هالیوود است نیز از این بیماری رنج برده است. او وسواس شدیدی به تناسب اندام و لاغری داشته و می گوید:”من نیز مانند بسیاری از دختران جوان اختلالات مربوط به خوردن داشتم اما این اختلال هنگامی شدیدتر شد که بدنم از اندام دخترانه به اندام زنانه با چربی های طبیعی تبدیل می شد و این مسئله به شدت من را ترسانده بود، حس عجیبی داشتم، گویا بدنم آماده این تغییر شکل نیست.”

7. دمی لواتو

افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایانادمی لواتو

به نظر می رسد ستاره سابق دیزنی نیز در روزهای نوجوانی با بیماری آنورکسیا درگیر بوده است. به گفته خودش در دوران کودکی از چاقی مفرط رنج می برده و چون اطرافیان به چاقی او توجه بیش از حد داشتند، در نوجوانی دچار اختلالات خوردن شدید شده و با گرسنگی های در حد مرگ سعی می کرده به وزن 40 کیلو برسد.

8. ایوانا لینچ

افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایاناایوانا لینچ

ستاره ایرلندی و بازیگر نقش “لونا لاوگود” در سری فیلم های هری پاتر، از سن 11 سالگی به اختلال خوردن و آنورکسیا مبتلا بوده است. به گفته لینچ، در آن دوران جی کی رولینگ به او کمک کرد تا با جملات انگیزشی قوی و قبل از بازی در فیلم های هری پاتر به بیماری اش غلبه کند.

9. آلانیس موریست

افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایاناآلانیس موریست

آلانیس موریست خواننده مشهور نیز زمانی که دختر جوانی بود از آنورکسیا رنج می برد. در آن زمان به عنوان یک دختر جوان که جلب توجه زیادی کرده بود فشار زیادی بر او وارد می شد. موریست برای درمان خود اقدام کرد و تا امروز نیز با تقویت تمرکز ذهن و خودآگاهی، یوگا و تغییر سبک زندگی سعی می کند رژیم غذایی متعادلی داشته باشد.

10. کیت بکینسل

افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایاناکیت بکینسل

بازیگر 44 ساله هالیوود از دوران نوجوانی به بیماری آنورکسیا مبتلا بوده و با آن مبارزه کرده است.

11. کارن کارپنتر

افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایاناکارن کارپنتر

موسیقی دان مشهور آمریکایی بخش زیادی از دوران زندگی اش را با آنورکسیا درگیر بود و سرانجام به دلیل عوارض ناشی از اختلالات خوردن قلبش از کار افتاد و در 32 سالگی از دنیا رفت.

12. پرنسس دایانا

افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایاناپرنسس دیانا

پرنسس دیانا در سال 1994 در ملا عام درباره ابتلا به بیماری و اختلالات خوردن صحبت کرده و گفت:”مطمئن هستم درمان این اختلال در خود فرد نهفته است اما با کمک پزشکان، خانواده و دوستان این افراد راحت تر می توانند راه های مقابله با بیماری را پیدا کنند.”

اگرچه پرنسس دیانا از بیماری پرخوری عصبی رنج می برد اما سخنرانی شجاعانه او درباره اختلالات خوردن و مبارزه با بیماری اش باعث شد مردم راحت تر درباره اختلالات خوردن از جمله پرخوری عصبی یا بی اشتهایی عصبی صحبت کنند. او درک و آگاهی عمومی مردم نسبت به این اختلالات را افزایش داد.

13. اشلی همیلتون

افراد مشهور مبتلا به آنورکسیا؛ از آنجلینا جولی تا پرنسس دایانااشلی همیلتون

بازیگر مرد آهنین در دوران نوجوانی به بی اشتهایی عصبی مبتلا بوده و از همان دوران از بیماری اش اطلاع داشته است. او می گوید:” من قبل از اعتیاد هم از آنورکسیا رنج می بردم و از مواد مخدر و الکل برای کنترل عادات غذایی ام استفاده کردم.” او هنوز هم با آنورکسیا مبارزه می گوید مخصوصا زمانی که به قول خودش غذاهای خوشمزه او را احاطه کرده و فقط یک نفر می خواهد که آن ها را بخورد!

در ادامه بخوانید : بیماری آنورکسیا چیست؟

منبع: healthtopia – ranker

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس