ژاپن 6 عضو دیگر فرقه تروریستی 'اوم' را اعدام کرد


تلویزیون 'ان. اچ. کی' ژاپن گزارش کرد این کشور امروز پنجشنبه ۶ نفر از آخرین اعضای باقیمانده فرقه تروریستی 'اوم شینریکیو' را اعدام کرده است.به گزارش ایرنا دو هفته قبل نیز «شوکو آساهارا» رهبر فرقه اوم شینریکیو که در سال ۱۹۹۵ در متروی توکیو با...

ژاپن 6 عضو دیگر فرقه تروریستی 'اوم' را اعدام کرد

تلویزیون 'ان. اچ. کی' ژاپن گزارش کرد این کشور امروز پنجشنبه ۶ نفر از آخرین اعضای باقیمانده فرقه تروریستی 'اوم شینریکیو' را اعدام کرده است.

به گزارش ایرنا دو هفته قبل نیز «شوکو آساهارا» رهبر فرقه اوم شینریکیو که در سال ۱۹۹۵ در متروی توکیو با انتشار گاز سارین ۱۳ نفر را کشت و هزاران تن دیگر را مصدوم کرد، اعدام شده بود.

آساهارا نخستین فرد ۱۳ عضو این فرقه بود که به دلیل این حمله و دیگر جنایت‌ها به همراه ۶ نفر دیگر اعدام شد و امروز مابقی اعضای فرقه اوم شینریکیو اعدام شدند.

این اقدام تروریستی که در ۲۰ مارس سال ۱۹۹۵ (۲۹ اسفند ۱۳۷۳) انجام شد، توکیو پایتخت ژاپن را به صحنه جنگ بدل کرد و ۲۹ کشته و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مصدوم برجا گذاشت.
هزاران نفر از مردمی که در مترو توسط گاز سارین مصدوم شده بودند از مترو‌ها خارج شده و در حالت خفگی و جاری شدن خون از بینی، شهر را در وحشت فرو بردند.

آساهارا که نام اصلی او «چیزو ماتسومو» بوده و به صورت مادرزادی نابینا است، در دهه ۱۹۸۰ فرقه اوم شینریکیو را ایجاد کرد، اما ۵ سال پس از این حمله تروریستی از فرقه اخراج شد.
اوم شینریکیو که معنی آن «حقیقت والا» است بر پایه تلفیق باور‌های هندو‌ها و بودائیان به وجود آمد، اما به تدریج به فرقه‌ای تبدیل شد که هسته اش پیشگویی‌های آخر الزمانی بود این فرقه در چندین کشور به عنوان گروهی ترویستی شناخته می‌شود.

تارنمای ژاپن تودی می‌نویسد که هر ۱۳ نفر از این افراد در شرایطی اعدام شده اند که ژاپن سال ۲۰۱۹ برای کناره گیری امپراتور 'آکی هیتو' از سلطنت آماده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی