لزوم فراگیری احکام فقهی معاملات برای تاجران و بازاریان


لزوم فراگیری احکام فقهی معاملات برای تاجران و بازاریان

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت :فراگیری احکام فقهی معاملات برای تاجران و بازاریان از مهمترین ضرورتهاست.

لزوم فراگیری احکام فقهی معاملات برای تاجران و بازاریان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز چهارمحال و بختیاری ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در دوازدهمین شب از طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در مهدیه مصلای شهرکرد در حال برگزاری است افزود : یکی از واقعیتهای امروز جامعه ما این است که متأسفانه بسیاری از بازاریان و اصناف نسبت به احکام صنف خود آگاهی کامل و جامع ندارند و این یک خسران بزر گ است.
وی غفلت از احکام تجارت را سبب باطل شدن بسیاری از معاملات بیان و پیشنهاد کرد : دوره های آموزش احکام تجارت ویژه بازاریان به صورت هفتگی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شود .
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی به فرمایشان امام خمینی (ره) که فرمودند : " واجب است هر کسی معامله و تجارتی دارد، احکام آن را بداند " اشاره کرد و افزود : باید ائمه جماعات هم نسبت به بازگو کردن احکام معاملات در مساجد اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی رواج بیکاری در جامعه را یکی از معضلات امروز کشور بیان وخاطرنشان کرد: متأسفانه تا اسم اشتغال می آید، کار دولتی در ذهن ها تداعی پیدا می کند این در حالی است که در روایات بسیاری تأکید شده که به دنبال کار استخدامی نباشید.
وی گفت: بیان واقعیتهای جامعه در راستای تضعیف نظام نیست بلکه در جهت حفظ آن است چراکه صیانت از انقلاب از اوجب واجبات است.
کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به اینکه جریمه دیرکرد که از سوی بانک ها گرفته می شود، حرام است، افزود: متأسفانه امروز مردم از سیستم بانکداری کشور رضایت ندارند و این شایسته نظام اسلامی نیست.
استاد سطوح عالی حوزه‌ های علمیه قم با تأکید بر اینکه داشتن صداقت در تجارت شرط لازم برای ادامه کار است گفت: اگر می خواهیم کسب و کارمان برکت داشته باشد باید در راه خداوند به نیازمندان کمک کنیم و زکات و خمس مالمان را به صورت سالانه و مستمر پرداخت نماییم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


7 راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید