راه هایی که در سریعترین زمان خونریزی را بند می آورد


راه هایی که در سریعترین زمان خونریزی را بند می آورد

به گزارش بهداشت نیوز، زخم را پاک کنید به محض تمام یا کم شدن خونریزی، زخم تان را تمیز کنید. یادتان نرود که حتی زخم های کوچک، ممکن است عفونی شوند و شما را به دردسر بیندازند. پس با این راه ها، احتمال عفونت کردن جای زخم را کمتر کنید :- با...

به گزارش بهداشت نیوز، زخم را پاک کنید به محض تمام یا کم شدن خونریزی، زخم تان را تمیز کنید. یادتان نرود که حتی زخم های کوچک، ممکن است عفونی شوند و شما را به دردسر بیندازند. پس با این راه ها، احتمال عفونت کردن جای زخم را کمتر کنید :- با یک موچین استریل (با الکل یا حرارت موچین را پاک کنید) تکه های بزرگ خاک یا شی ای را که باعث بریدگی شده، به آرامی از ناحیه زخمی خارج کنید. سعی کنید سر موچین، به بافت آسیب دیده تان برخورد نکند تا خونریزی و سوزش آن ناحیه بیشتر نشود .- برای پنج دقیقه، زخم را با آب سرد و تمیز بشویید. هرگز ناحیه زخمی شده را زیر آب گرم قرار ندهید، چراکه سریع شدن جریان گردش خون به دلیل گرما، می تواند خونریزی آن ناحیه را تشدید کند .- هرگز برای تمیزکردن زخم، از الکل یا پراکسیدهیدروژن استفاده نکنید. این مواد می توانند بافت آسیب دیده را دچار آسیب بیشتری کنند .زخم را بپوشانید اگر بریدگی، شکاف قابل مشاهده ای را در پوست شما ایجاد کرده است، سعی کنید دو طرف پوست را به هم نزدیک کنید و با یک چسب تمیز و ضد حساسیت، آنها را به هم متصل کنید. اغلب زخم ها، بدون نیاز به پانسمان التیام پیدا می کنند اما همیشه به خاطر پایان دادن به خونریزی نیست که باید زخم را بپوشانید. اگر احتمال می دهید که آلودگی به ناحیه بریده شده نفوذ کند، بهتر است آن را با باند استریل بپوشانید. البته هرگز ناحیه بریده شده را برای مدت طولانی زیر باند قرار ندهید تا در صورت دچارشدن به عفونت، بتوانید علائم هشداردهنده را مشاهده کنید. از طرف دیگر، هرچند ساعت یک بار، باند استریلی را که استفاده می کنید، تعویض کنید تا آلودگی روی آن، به زخم تان نفوذ پیدا نکند .
استفاده از یخ
استفاده از چای
ژل آرایشی
فلفل کاین
خونریزی و عدم توقف آن پس از جراحت از مشکلات فرد آسیب دیده است. همیشه ترفند هایی برای توقف خونریزی وجود دارد. در این مقاله با روش های ساده ای که می توانند خونریزی را متوقف کنند آشنا شوید.

زخم را پاک کنید
به محض تمام یا کم شدن خونریزی، زخم تان را تمیز کنید. یادتان نرود که حتی زخم های کوچک، ممکن است عفونی شوند و شما را به دردسر بیندازند. پس با این راه ها، احتمال عفونت کردن جای زخم را کمتر کنید :
- با یک موچین استریل (با الکل یا حرارت موچین را پاک کنید) تکه های بزرگ خاک یا شی ای را که باعث بریدگی شده، به آرامی از ناحیه زخمی خارج کنید. سعی کنید سر موچین، به بافت آسیب دیده تان برخورد نکند تا خونریزی و سوزش آن ناحیه بیشتر نشود .
- برای پنج دقیقه، زخم را با آب سرد و تمیز بشویید. هرگز ناحیه زخمی شده را زیر آب گرم قرار ندهید، چراکه سریع شدن جریان گردش خون به دلیل گرما، می تواند خونریزی آن ناحیه را تشدید کند .
- هرگز برای تمیزکردن زخم، از الکل یا پراکسیدهیدروژن استفاده نکنید. این مواد می توانند بافت آسیب دیده را دچار آسیب بیشتری کنند .

زخم را بپوشانید
اگر بریدگی، شکاف قابل مشاهده ای را در پوست شما ایجاد کرده است، سعی کنید دو طرف پوست را به هم نزدیک کنید و با یک چسب تمیز و ضد حساسیت، آنها را به هم متصل کنید. اغلب زخم ها، بدون نیاز به پانسمان التیام پیدا می کنند اما همیشه به خاطر پایان دادن به خونریزی نیست که باید زخم را بپوشانید. اگر احتمال می دهید که آلودگی به ناحیه بریده شده نفوذ کند، بهتر است آن را با باند استریل بپوشانید. البته هرگز ناحیه بریده شده را برای مدت طولانی زیر باند قرار ندهید تا در صورت دچارشدن به عفونت، بتوانید علائم هشداردهنده را مشاهده کنید. از طرف دیگر، هرچند ساعت یک بار، باند استریلی را که استفاده می کنید، تعویض کنید تا آلودگی روی آن، به زخم تان نفوذ پیدا نکند .

استفاده از یخ
به کار بردن یک تکه یخ بر روی زخم، عملکرد عروق خونی را مختل می کند و اجازه می دهد که خون در آن قسمت لخته شده و سریعتر خونریزی قطع شود . بهترین راه برای این کار این است که یخ را در یک پارچه تمیز و خشک ریخته و بر روی زخم بگذارید.

استفاده از چای
چای یکی از موادی است برای درمان خونریزی استفاده می شود . چای سبز ، را در یخچال بگذارید و بعد روی زخم قرار دهید. در حقیقت این حالت یک نوع ضد عفونی کننده است که باکتری ها را می کشد و مانع عفونت می شود.

ژل آرایشی
بله ژل آرایشی مانع خونریزی می شود. بسیاری از لوازم آرایشی از جمله موم و ژل حاوی میزان بالایی ژلاتینهستند که از روغن واکس تشکیل شده اند. این ترکیبات برای محافظت از پوست بسیار خوب است
ورزشکاران بوکس و هنرهای رزمی قبل از ورزش از ژل های مخصوص استفاده می کنند که هنگام خونریزی به راحتی خون بند بیاید . ژل بهترین راه کار برای توقف خونریزی است. قبل از استفاده پوست را به خوبی خشک و تمیز کنید تا ژل به خوبی به پوست نفوذ کند و خونریزی را قطع کند .

فلفل کاین
همیشه «فلفل کاین» را در منزل یا اتومبیل خود داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید. این نتیجه پژوهشی جدید است که نشان می‌دهد فلفل کاین (Cayenne Pepper) می‌تواند علاوه بر خواص درمانی از جمله جلوگیری از حمله قلبی، خون را نیز به سرعت بند بیاورد.
بنابراین اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، کافی است پودر فلفل کاین را مستقیم روی زخم یا جراحت بریزید. خونریزی در عرض 10 تا 15 ثانیه متوقف خواهد شد. دلیل آن نیز این است که فلفل کاین نوعی داروى‌ قابض خون‌ِ قدرتمند است که می‌تواند مانع خونریزی شود. فلفل کاین بر روی فشار خون یک برابرسازی سریع انجام می‌دهد و از این طریق باعث لخته شدن خون می‌شود. فلفل کاین علاوه بر بندآوردن خون، عفونت‌زدایی نیز می‌کند

منبع: مردم نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس