6 میلیارد ریال صرف بهسازی بیمارستان خمین شد


6 میلیارد ریال صرف بهسازی بیمارستان خمین شد

خمین - ایرنا - سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: برای اجرای طرح های بهسازی بیمارستان این شهرستان 6 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

دکتر جواد جواهری روز پنجشنبه در آیین دومین سال تاسیس دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: این میزان اعتبار برای طرح هایی همچون بخش جراحی زنان و زایمان، رادیوگرافی دیجیتال و نوسازی سیستم فاضلاب هزینه شده است.
وی اظهارداشت: توسعه و نوسازی بخش اورژانس، بازسازی بخش اطفال و بازسازی ای سی یو از جمله طرح های عمرانی در دستور کار امسال است.
جواهری ادامه داد: بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان در مکانی نامناسب است که این بخش با یک هزار متر وسعت متناسب با در نظر گرفتن همه استاندارد های لازم ساخته می شود.
وی بیان کرد: وجود امکانات و تخصص های لازم در بیمارستان امام خمینی (ره) سبب شده ضریب اشغال تخت های بیمارستان از سال 94، به 75 درصد افزایش یابد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین افزود: 2 متخصص طب اورژانس 12 ساعت در روز به ارائه خدمات در این بخش مشغولند که با به کار گیری چهار متخصص، خدمات 24 ساعته می شود.
وی گفت: بخش بهداشت و درمان خمین با تغییر دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی و تشکیل چارت سازمانی 90 درصد از نظر آموزشی و 100 درصد از نظر اعتباری از دانشگاه علوم پزشکی اراک جدا مستقل شده است.
جواهری اظهارداشت: تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید 375 دانشجو مشغول به تحصیل بودند که 127 دانشجو در سال تحصیلی جدید نیز پذیرش شد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین گفت: مساحت فضای آموزشی دانشکده در پنج سال گذشته به 16 هزار متر مربع با زیر بنای سه هزار و 500 متر افزایش یافته است.
فرماندار خمین نیز گفت: ارائه خدمات درمانی مطلوب مطالبه به حق شهروندان این شهرستان است.
احمد طهرانی افزود: خدمات رسانی درمانی شایسته به بیماران یکی از عوامل مهم ایجاد امید به آینده در جامعه است.
وی اظهار داشت: براساس تاکید مقام معظم رهبری بیمار فقط باید دغدغه بیماری داشته باشد و برنامه طرح تحول سلامت در راستای کاهش دغدغه های بیماران است.
طهرانی گفت: طرح تحول سلامت در حوزه هتلینگ مراکز درمانی و افزایش حقوق پرستاران و کادر درمانی نیز با موفقیت هایی همراه بود.
فرماندار خمین گفت: امروز کشور با توجه به فشارهای دشمنان در شرایط خاصی قرار دارد اما مردم در شرایطی همچون دوران دفاع مقدس همواره به آرمان های نظام پاییند هستند.
در این آیین از 20 منتخب در حوزه های ورزشی، عفاف و حجاب و طرح های نوروزی دانشکده علوم پزشکی خمین تجلیل شد.
دانشکده پرستاری خمین از سال 72 با یک رشته پرستاری فعال شد و در سال 95 به دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی ارتقا یافت.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت، یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری دارد.
7277/3075

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی