تقدیر از مواضع انقلابی سردار سلیمانی در صدر صحبت‌های ائمه جمعه


تقدیر از مواضع انقلابی سردار سلیمانی در صدر صحبت‌های ائمه جمعه

خطبه‌های این هفته نماز جمعه (5 مرداد‌ماه) با حضور مردم ملت‌مدار و انقلابی ایران در سرتاسر ایران اسلامی با شکوه و عظمت برگزار شد؛ تقدیر از مواضع سردار سلیمانی، مشکلات اقتصادی و بازخوانی عملیات مرصاد از محور‌هایی بود که ائمه جماعات در خصوص آن صحبت کردند.

به گزارش سردبیری استانهای خبرگزاری فارس، خطبه‌های این هفته نماز جمعه (5 مرداد تیرماه) با حضور مردم ملت‌مدار و انقلابی ایران در سرتاسر ایران اسلامی با شکوه و عظمت برگزار شد.

بیشتر خطبه‌های امامان جمعه حول محور مشکلات و مسائل اقتصادی و راهکارهای حل این مشکل بود، بررسی برجام و بدعهدی آمریکا،تقدیر از مواضع سردار سلیمانی، یادآوری خیانت منافقین و بازخوانی عملیات مرصاد و بررسی خباثت‌های مسؤولان اروپایی و آمریکایی در قبال ایران از محور‌هایی بود که ائمه جماعات در خصوص آن صحبت کردند.

مسؤولان خسته صحنه را ترک کنند/ به‌ جای برجام به ظرفیت داخلی تکیه کنیم

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مردم را نباید شرطی کنیم که روزی قضایا را به برجام گره زده و روز دیگر آن را در گرو بسته اروپایی بدانیم، گفت: به جای برجام و بسته اروپایی باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم.

مسؤولان برای رفع مشکل خاموشی و بحران آب تلاش جدی داشته باشند

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مسؤولان باید برای رفع مشکل خاموشی و بحران آب تلاشی اساسی داشته باشند، بر لزوم رعایت عدالت در خاموشی‌های برق تأکید کرد.

نماز جمعه دستاورد بزرگ انقلاب است/ انتقاد از سفرهای بی‌نتیجه برخی مسؤولان به لرستان

امام‌ جمعه خرم‌آباد، نماز جمعه را موهبتی از جانب خداوند و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: 40 سال است که این نماز عبادی سیاسی در بیش از 900 شهر ایران با شکوه هرچه تمام‌ برگزار می‌شود.

مواضع اخیر رئیس‌جمهور در برابر آمریکا قاطعانه و انقلابی بود

امام‌ جمعه یزد گفت: مواضع اخیر رئیس‌جمهور در برابر آمریکا قاطعانه و انقلابی بود. ولایتمداری و توجه به ظرفیت‌های داخلی راهبردی مؤثر برای عبور از شرایط پیش‌رو است.

سنگر نمازجمعه توطئه‌های دشمنان را برملا می‎کند

امام جمعه بندرعباس با اشاره به آثار و برکات فراوان نمازجمعه گفت: توطئه‌های دشمنان در سنگر نمازجمعه برملا و استکبار از رسیدن به اهداف شوم‌شان نا امید می‌شوند.

نعیم‌آبادی ابراز داشت: دشمن پس از آن که به اهمیت و نقش سنگر نماز جمعه در ایجاد و حفظ اتحاد و وحدت بین امت اسلامی آگاه شد به این سنگر حمله ور شده و دستش را به خون چهار شهید محراب آغشته کرده است.

حمایت از تولید و بالا رفتن کیفیت محصولات داخلی، وظیفه همگانی است

خطیب نماز جمعه کرمانشاه گفت: همه مسؤولان باید وارد میدان عمل شوند و از سویی بالا رفتن کیفیت محصولات تولید داخل نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی پرهیز از خام‌فروشی را امری مهم و گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمن نقشه 40 ساله برای ضربه زدن به ایران اسلامی دارد و به مردم فشار می‌آورد تا بین مردم و دولت و نظام اسلامی فشار وارد کند.

غرب از تهدید کردن ایران پشیمان می‌شود

امام جمعه اهواز گفت: امروز ترامپ بدبخت و بیچاره در حالی ایران را تهدید می‌کند که در یمن مقابل چند بسیجی دچار درماندگی شده است و این را بگویم غرب از تهدید کردن ایران پشیمان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: امروز این ترامپ بدبخت و بیچاره، در یمن مقابل چند بسیجی دچار درماندگی شده است و کشتی‌های نفتکش آن‌ها را با موشک می‌زنند و دیدیم که عربستان اعلام کرد دیگر باب‌المندب برای ما امن نیست.

قدرت مسلمین در اجتماعات نمایش داده می‌شود/ نمازهای جمعه باشکوه‌تر برگزار شود

امام جمعه موقت کرمان گفت: قدرت مسلمین در اجتماعات نمایش داده و مشکلات مردم برطرف می‌شود و برای اینکه قدرت اجتماعی اسلام را نشان دهیم باید نمازهای جمعه باشکوه‌تر برگزار شود.

امام جمعه موقت کرمان به عملیات مرصاد اشاره و ابراز کرد: سازمان منافقین از روزهای اولیه پیروزی انقلاب به دنبال جمع‌آوری سلاح برای مبارزه با انقلاب بود و همزمان با عزل بنی‌صدر جنگ مسلحانه‌ علیه انقلاب اعلام کردند و سپس دست به ترورهای زیادی زدند و حدود 17 هزار نفر را شهید کردند.

دشمن تلاش دارد بازار کشور را آشفته کند

امام جمعه اراک گفت : دشمن تلاش دارد بازار کشور را آشفته کند که باید با انسجام از این بحران جعلی ساختگی عبور کنیم.

وی با اشاره به تهدیدهای ترامپ تصریح کرد: طبق فرمایشات سردار سلیمانی، ترامپ با سپاه قدس طرف است و ملت ایران آمادگی دارند که به تهدیدهای دشمن پاسخ دندان‌شکنی بدهند، امروز سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، خانواده شهدا و تمام ملت ایران باهم یکپارچه‌اند تا با ایستادگی در برابر توطئه‌ها دشمن را از پای دربیاورند.

تغییر 100 مدیر بدون تفکر جهادی بی‌فایده است

امام‌جمعه شیراز با اشاره به تغییر و تحولات جدید در دولت گفت: اگر مدیری شجاع و جهادی نباشد، صد مدیر نیز عوض شود، کار درست نخواهد شد.

وی همچنین در مورد مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی در عدم به کارگیری بازنشستگان در پست‌های مدیریتی گفت: هدف تغییرات مدیریتی این است که جوانان بر سر کار بیایند و اصل آن خوب است اما بازهم باید به هدف نگاه کرد، ممکن است همان مدیری که بازنشسته شده برای 10 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده باشد.

مسؤولان با کنترل‌ گرانی، بداخلاقی‌ها را کاهش دهند

امام‌ جمعه بجنورد گفت: تنگناها در زندگی، اخلاق افراد را بد می‌کند و مسؤولان باید با کنترل گرانی‌ها بداخلاقی را در جامعه کاهش دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور تصریح کرد: این سخنرانی مهم دشمنان داخلی و خارجی نظام را ناراحت کرد و این نشان‌دهنده اهمیت این مطالب بود.

امروز آمریکا ناتوان‌تر از هر زمان دیگر است/ مردم انتظار برخورد با سودجویان را دارند

امام جمعه تبریز گفت: به فضل پرودگار و با هدایت رهبر فرزانه انقلاب این بار هم دولت‌مردان آمریکا از ملت ایران سیلی خواهند خورد و توطئه‌هایشان نقش بر آب خواهد شد.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ تا ۹۴ همه عوامل دست آمریکا بود ولی باز هم نتوانستند صادرات را به صفر برسانند و ایران در آن دوران یک میلیون بشکه در روز نفت فروخت از همین‌رو اتکای آمریکا به عملیات روانی علیه مردم ایران به صورت رجزخوانی یک روش دیگر آمریکا از روی ناچاری است.

ترامپ فهمیده که با تحریم به نتیجه نمی‌رسد/ نیازمند قرارگاه مقابله با جنگ روانی هستیم

امام جمعه اردبیل گفت: دولت ترامپ با مشورت کامل و استمداد از مراکز تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است که با تحریم‌ها به مقصد خود نمی‌رسد.

وی مطرح کرد: آنها گفته‌اند برای به زانو درآوردن نظام ایران تنها یک راه داریم و آن جنگ روانی است، یعنی هم روحیه ملت را خراب کنیم و هم روحیه دولت را و هم روحیه نخبگان جامعه را و با جنگ روانی بین ملت و دولت ایجاد فاصله و نفرت کنیم و جنگ روانی را روی موضوع اقتصاد ببریم.

مفسدان اقتصادی به مردم معرفی شوند/ سردار سلیمانی پاسخ محکمی به اظهارات سخیف ترامپ داد

امام جمعه مازندران با اشاره به اینکه برای برخورد با مفسدان اقتصادی از راهبرد امام علی(ع) استفاده کنیم، گفت: مفسدان اقتصادی باید به جامعه و مردم معرفی شوند.

این مسؤول بیان کرد: مفسدان اقتصادی باید به جامعه و مردم معرفی شوند، م و جیم این‌ و حرف‌ها معنی ندارد، مردم منتظر برخورد مناسب هستند، کسی که تخلف اقتصادی کرد در نماز جمعه و جلوی چشم مردم باید شلاق بخورد و حتی در کوچه‌ها افراد مفسد را بگردانیم.

شک نکنید اگر آمریکا می‌توانست به ایران حمله کند درنگ نمی‌کرد

امام جمعه همدان با بیان اینکه سردار سلیمانی گفت اگر آمریکا سر جای خود ننشیند منافعش را در تمام جهان به خطر می‌افکنیم، گفت: شک نکنید اگر آمریکا می‌توانست به ایران حمله کند درنگ نمی‌کرد.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه فردی با چند میلیون تومان یک خودکار می‌خرد که کار یک خودکار معمولی را انجام می‌دهد، افزود: وقتی عقل و شرع را کنار بگذاریم نفس حاکم می شود و آن وقت فرد اقلامی ساده با قیمت آنچنانی می‌خرد در صورتی که خیلی‌ها در شرایط نامناسبی به سر می‌برند.

عده‌ای امروز به جان نظام افتاده‌اند و سعی دارند به ارکان آن ضربه بزنند

امام‌جمعه کرج گفت: عده‌ای امروز به جان نظام افتاده‌اند و سعی دارند به ارکان آن ضربه بزنند که چاره مقابله با آنان، بهره‌گیری از فرمان‌ها الهی است، همچنین باید دقت کنیم که نباید پس از خروج آمریکا از برجام به اروپا دل ببندیم.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه هدف اصلی جامعه ما باید تکیه‌بر توان داخلی کشور باشد گفت: بسیاری از مسئولان درست عمل کردند اما گمنام مانده‌اند و گروهی دیگر باکم کاری به قلب کشور و جامعه ضربه می‌زنند که باید این مسئولان به مردم معرفی شوند تا دلیل مشکلات مشخص شود.

اعمال تدابیر ویژه، توطئه اقتصادی دشمن را ناکام می‌گذارد

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه انقلاب با وحدت و دین‌مداری به انزوا کشیده نمی‌شود، گفت: اتخاذ تدابیر ویژه در کشور، توطئه اقتصادی دشمن را ناکام می‌گذارد.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد و نمایش اقتدار ایران با درایت امام راحل، اظهار داشت: در این عملیات، دشمن سعی داشت تا پس از پذیرش قطعنامه، ایران را ضعیف جلوه دهد؛ اما امام راحل با حرکات هوشمندانه خود اقتدار ایران را به نمایش گذاشتند و شورای امنیت نیز متجاوز بودن صدام را اعلام کرد.

احساس خطر دشمنان از سنگر نماز جمعه

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه دشمنان از سنگر نمازجمعه احساس خطر می‌کنند، گفت: دشمن در تلاش است با تبلیغات سوء، جوانان را از حضور در نمازجمعه دلسرد کند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه روز ششم مردادماه به‌نام روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نامگذاری شده است، بیان کرد: بیکاری امروز یکی از معضلات جامعه است و می‌توان گفت یکی از دلایل حاکم شدن این مشکل بر جامعه ضعف‌ مهارت‌آموزی و اهمیت ندادن به مهارت است.

مسؤولان با وضع قوانین محکم راه‌های فساد را ببندند/ وزیر خارجه آمریکا خودش غارتگر است

امام جمعه موقت یاسوج به اتهامات وزیر خارجه آمریکا علیه مسؤولان اشاره کرد و گفت: مسؤولان نظام باید راه‌های فساد را با قوانین محکم ببندند تا بهانه دست کسانی که خودشان غارتگران تاریخ هستند، ندهند.

مسؤولان حل مشکلات مردم را پیگیری کنند/ شعار و عمل مسؤولان یکی شود

امام جمعه موقت سنندج گفت: مسؤولان و مدیران باید شعار و عملشان در حل مشکلات مردم یکی باشد.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: مسؤولان نیز همانگونه که می‌گویند باید در عمل هم با تلاش و همت مشکلات مردم را حل کنند. مسؤولان با دلسوزی عملا ثابت کنند برای رفع مشکلات مردم سعی و تلاش می‌کنند.

پرونده منافقین بعد از عملیات مرصاد بسته شد/ نماز جمعه بزرگ‌ترین کار فرهنگی است

امام جمعه قزوین گفت: منافقین پس از عملیات مرصاد مُردند و فعالیت‌های آنها در سال‌های بعدی از سوی یک عده مرده متحرک انجام گرفته است والا پرونده منافقین در عملیات مرصاد بسته شد.

خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه اقامه نمازهای جمعه یکی از موهبت‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، افزود: بزرگ‌ترین کار فرهنگی مؤثر و مفید در سراسر کشور نماز جمعه است، چراکه هیچ محفل مذهبی در کشور نداریم که مردم به اندازه نماز جمعه حضور جدی و فعال در آن داشته باشند و از نظر کثرت نیز این حضور بسیار چشم‌گیر است.

بیان مشکلات روز مردم توسط خطیب جمعه به معنای دولت‌ستیزی نیست

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه وظیفه خطیب جمعه بازگو‌کردن مشکلات و وضعیت اجتماعی سیاسی روز مردم است، گفت: این به معنای جناح‌گرایی و دولت‌ستیزی نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به تهدیدات آمریکا در واکنش به این موضع بیان کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند نفت عربستان را از باب‌المندب صادر می‌کنند اما با قهرمانی عزیزان فداکار ما در یمن و انهدام نفتکش‌های سعودی در باب‌المندب دیگر نفتش را از دریای سرخ عبور نمی‌دهد.

برخی چندصدایی‌ها در کشور منجر به پررو شدن دشمن می‌شود

امام جمعه زنجان با بیان اینکه زندگی دارای دشواری‌ها و پستی و بلندی است، گفت: چندصدایی در کشور منجر به پررو شدن دشمن می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه آنها تصور می‌کردند که به سرعت می‌توانند کشورمان را اشغال کنند و یا بخشی از سرزمین ما را در اختیار داشته باشند و در مذاکرات دست بالا داشته باشند، اظهار داشت: اما با ایستادگی و رشادت ملت ایران شکست سنگینی خوردند.

نماز جمعه مظهر وحدت و همبستگی ملت مسلمان ایران و دنیاست

امام‌ جمعه رشت با بیان اینکه نماز جمعه مظهر وحدت و هم‌بستگی ملت مسلمان ایران و دنیاست، گفت: نماز جمعه محل بصیرت‌بخشی و آگاهی دهی به مسلمانان و مؤمنان است.

فلاحتی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، اجتماع بزرگ مردم در نماز جمعه است، تصریح کرد: مسلمانان در طول تاریخ روز پنج‌شنبه خود را برای نماز در روز جمعه آماده می‌کردند چراکه مردم کارهایی که مربوط به جمعه بود در پنج‌شنبه انجام می‌دادند که در روز جمعه با فراغت به نماز جمعه بپردازند.

اظهارات سردار سلیمانی اقتدار ایرانیان را نشان داد/ ایستادگی برابر دشمنان پیام مؤکد خداوند است

امام جمعه ارومیه گفت: اظهارات روز گذشته سردار سلیمانی در برابر اظهارات سخیف رئیس جمهور آمریکا ضمن نشان دادن عزت و اقتدار ایرانیان سبب شد تا دشمنان و معاندان بدانند که برای به زانو درآوردنشان فقط سپاه و نیروهای قدس لازم است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: اگر امروز ایران و جمهوری اسلامی با اقتدار و حفظ عزت در برابر دشمنان و معاندانی که همواره اصل نظام را نشانه می‌روند قد علم می‌کند به دلیل گذشته پرافتخاری است که دارد، چراکه این عزت و اقتدار با تحمل رنج‌ها و سختی‌ها به دست آورده‌اند.

امتحان «مال» از فرزند سخت‌تر است/ نحوه توزیع سکه اشتباه بود

امام جمعه اصفهان گفت: بعد از فرزند موضوع دیگری که انسان مورد آزمایش قرار می گیرد، «مال» است که طبق حدیث امتحانش از فرزند هم سخت‌تر است.

وی با اشاره به فشارهایی که به قوه قضائیه هست، تشریح کرد: وقتی دولت اعلام کرده که سکه می‌فروشد و محدودیت نگذاشته، یک یا چند نفر پیدا شده‌اند که تعداد زیادی خریداری کردند، با این افراد باید چه کرد؟ نحوه توزیع درست نبوده و نمی‌توان این شخص را مفسد دانست.

مدیران نجومی نمی‌توانند برای نجات اقتصاد کشور نسخه بپیچند

امام جمعه ایلام گفت: مدیران نجومی، سرمایه‌داران و مرفهین بی درد هرگز نمی‌توانند برای نجات اقتصاد بیمار کشورنسخه بپیچند.

خطیب جمعه ایلام مطرح کرد: موضع مقتدرانه رئیس جمهور در برابر زورگویی‌ها آن هم پس از همه بدعهدی‌ها در برجام خواسته عمومی مردم شجاع است، رئیس جمهور در واقع در این مواضع اخیر در جایگاه سخنگوی عموم مردم کشور را برعهده داشته و به خاطر دفاع از منافع ملی کشور مورد تأیید و حمایت آحاد مردم است و قطعاً در نهایت در نبرد اقتصادی سیاسی و احیاناً نظامی با آمریکا پیروزی نهایی از آن ملت شریف ایران اسلامی است.

دشمن تلاش دارد بازار کشور را آشفته کند

امام جمعه اراک گفت : دشمن تلاش دارد بازار کشور را آشفته کند که باید با انسجام از این بحران جعلی ساختگی عبور کنیم .

وی با اشاره به تهدیدهای ترامپ تصریح کرد: طبق فرمایشات سردار سلیمانی ترامپ با سپاه قدس طرف است و ملت ایران آمادگی دارند که به تهدیدهای دشمن پاسخ دندان‌شکنی بدهند، امروز سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، خانواده شهدا و تمام ملت ایران باهم یکپارچه‌اند تا با ایستادگی در برابر توطئه‌ها دشمن را از پای دربیاورند.

سنگر نمازجمعه توطئه‌های دشمنان را برملا می‎کند

امام جمعه بندرعباس با اشاره به آثار و برکات فراوان نمازجمعه گفت: توطئه‌های دشمنان در سنگر نمازجمعه برملا و استکبار از رسیدن به اهداف شوم‌شان نا امید می‌شوند.

نعیم‌آبادی ابراز داشت: دشمن پس از آن که به اهمیت و نقش سنگر نماز جمعه در ایجاد و حفظ اتحاد و وحدت بین امت اسلامی آگاه شد به این سنگر حمله ور شده و دستش را به خون چهار شهید محراب آغشته کرده است.

مشکلات کشور بیشتر منشأ داخلی دارند/ لزوم به میدان آوردن مدیران جوان انقلابی

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مشکلات کشور علاوه بر اینکه منشأ بیرونی داشته باشند بیشتر منشأ داخلی دارند، گفت: امروزه افرادی بر مدیریت و سیاست‌گذاری حاکم و سرکار هستند که نگاهشان متوجه به ظرفیت‌های داخلی نیست.

امام جمعه موقت بیرجند اعلام کرد: در دوران دفاع مقدس توانستیم با اخلاص، روحیه ازخودگذشتگی، همت و تلاش شبانه‌روزی، استفاده از ظرفیت‌های داخلی، توکل بر خدا و استفاده از قدرت نیروهای جوانی در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب ایستادگی کنیم و اهداف خود را بر آن‌ها بقبولانیم.

تشریح تحولات سیاسی و حفظ وحدت بین مردم از وظایف خطیب نماز جمعه است

امام جمعه زاهدان گفت: تشریح تحولات سیاسی و تلاش برای حفظ وحدت بین مردم از وظایف خطیب نماز جمعه است.

سلیمانی گفت: امام جمعه وظیفه دارد نگاه تبعیض گونه را برکند و به طور عادلانه نقد کند و از دستاورد های نظام سخن بگوید، حفظ وحدت در بین مردم یکی دیگر از وظایف خطیب نماز جمعه است، وحدت نباید فقط در مرحله شعار باشد وحدت بین مسلمین باید طوری باشد که نقشه های شوم دشمن را خنثی کند.

انتهای پیام/ح

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبحانه خبری، 1 اردیبهشت 1403؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطل...