30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان


30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان  دراین مقاله 30 نژاد برتر سگ در جهان رابه شما معرفی می‌کنیم، سگ ها یاران با وفای انسانها هستند، از قدیم بوده اند، شاید اهلی تر از سگ حیوانی وجود نداشته باشد آن ها بسیار با وفایند، سگ های نر هیچ گاه به صاحب شان خیانت نمیکنند. مجله پارس ناز شما رابا بهترین نژادهای سگ و روحیات و شیوه...

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

دراین مقاله 30 نژاد برتر سگ در جهان رابه شما معرفی می‌کنیم، سگ ها یاران با وفای انسانها هستند، از قدیم بوده اند، شاید اهلی تر از سگ حیوانی وجود نداشته باشد آن ها بسیار با وفایند، سگ های نر هیچ گاه به صاحب شان خیانت نمیکنند. مجله پارس ناز شما رابا بهترین نژادهای سگ و روحیات و شیوه نگه‌داری هر کدام از انواع سگ ها آشنا می کند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

این‌که سگی انتخاب کنید که با سبک زندگیتان سازگار باشد بسیار حائز اهمیت است. اگر فردی پر تلاش و فعال هستید پس بهتر است سگی پر جنب و جوش انتخاب کنید. البته، تمام توله سگ‌ها پر جنب و جوش هستند، اما سگ‌های بالغ چطور؟ انجام یکسری تحقیقات بر روی نژاد سگی که در آینده انتخاب خواهید کرد بشما کمک می کند بهترین موردی راکه با سبک زندگی‌ تان همخوانی دارد انتخاب کنید.

در مورد محیط چطور؟ باید برای حیوان خانگی‌تان فضای کافی جهت دویدن و بازی کردن فراهم کنید. بعضی از سگ‌ها کاملا با زندگی کردن دریک آپارتمان کوچک هم آسان هستند، اما بعضی دیگر به فضای بزرگتری در حیاط خانه نیاز دارند. بهترین نژادهای سگ‌ها می توانند تمام نیازهایی که در ادامه می آیند و حتی بیشتر از آن ها را نیز برای ما برآورده کنند.

لابرادور رتریور

لاب‌ها وفادار، پر انرژی، و همیشه آماده‌ی بازی هستند. اگر میخواهید برای ماجراجویی یک همراه خوب داشته باشید، بیشتر از این جستجو نکنید. این نژاد عاشق شنا کردن، پیاده رویی، و انجام هرگونه فعالیت در فضای باز بیرون از خانه است.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

اکثر لابرادورها ماهیت توله‌گونه‌ی خودرا حتی پس از طی کردن سن بلوغ حفظ می کنند. به گزارش پارس ناز: لاب‌ها همچنین بسیار مهربان و با محبت هستند و با شلوغی و همهمه آشفته نمیشوند، بهمین خاطر سگ‌های خانوادگی بی‌نظیری محسوب می شوند.

سیبرین هاسکی

هاسکی‌ها سگ‌های بی‌نظیری برای ورزشکاران و ماجراجویانی هستند که میخواهند از فعالیت‌های خارج از خانه‌ با حیوان خانگی‌شان نهایت استفاده و لذت را ببرند. انها بهترین نژاد سگ برای کسانی هستند که تیمار کردن و مراقبت‌های لازم برای نگه‌داری یک سیبرین هاسکی اذیت‌شان نمی کند بلکه حتی از مزیت فعال بودن درکنار انها استفاده میبرند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

این سگ‌ها دلشان می خواهد که بهترین دوست هر شخصی باشند، و حتی می توانند با ابراز هیجانات و احساسات‌شان آدم را کلافه کنند. سیبرین هاسکی‌ها آزادی طلب و بازیگوش هستند، و به خاطر احتیاج زیادی که به انرژی بالا و تحرک دارند، نیازمند تغذیه‌ی درست و تمرینات مکرر هستند تا دچار رفتارهای ویرانگر ناشی از خستگی و کسالت نشوند.

گلدن رتریور

به مانند لابرادور رتریور، گلدن رتریورها نیز سگ‌های پر انرژی و خونگرمی هستند که دوست دارند همیشه کنار آدم‌ها باشند و با آدم‌ها از هر سنی کنار می آیند. آن ها یکی از محبوب‌ترین بهترین نژاد سگ در امریکا هستند، و آمار حکایت ازآن دارد که اغلب این سگ‌ها را زنانی که حیوانات خانگی دارند به سرپرستی قبول می کنند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

این سگ‌ها پوششی بلند و با شکوه دارند که برای سالم ماندن به شانه کردن منظم نیاز دارد. از آنجایی که رتریور هستند می توانند ساعت‌ها در پارک فریزبی بازی کنند و عاشق پیاده روی طولانی مدت با همراه انسانی خود هستند.

باکسر

باکسرها یک نژاد پرتکاپو و غیر قابل نظارت هستند. آن ها عزیز دل بچه‌ها و گاهی حیوانات کوچک تر مثل گربه‌ها هستند، اما اگر ابتدائا خوب اهلی و اجتماعی نشده باشند ممکن است به سگ‌هایی پرخاشگر تبدیل شوند. آن ها در خانه میتوانند کارهای زیادی انجام دهند. جاییکه تمام توجهات و زمان بازی لازم را در اختیار خود دارند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

این نژاد با پا به سن گذاشتن تمایل به آرام شدن از خود نشان میدهد، و به خوبی با شخصیتی که در رابطه با فعالیت فیزیکی و آرمیدن هم نظرش باشد کنار می آید. باکسرها به خاطر شخصیت احمقانه‌ای که دارند مشهور هستند. آن ها بطور قطع بهترین نژاد سگ برای زنان هستند و اغلب دیده شده که از صاحب مونث خود دفاع میکنند.

جک راسل تریر

از تعداد زیادی از سگ‌های اینبخش جثه‌ی کوچکتری دارد اما هرگز یک جک راسل را نمی توانید از نوع رفتارش تشخیص دهید. این سگ‌ها دقیق، مصمم، و باهوش هستند. برای کسانی که هم دوست دارند سگ بغلی داشته باشند و هم یک همراه پر جنب و جوش که به ندرت یک جا بند میشود فوق‌العاده خوب هستند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

نه تنها تمرین‌های فیزیکی آن ها را سر شوق می‌آورد، بلکه انها وقتی به لحاظ ذهنی هم تحریک یا به چالش کشیده میشوند بهترین واکنش را نشان میدهند. انها طبق معمول با آدم‌ها صمیمی هستند اما نسبت به سگ‌های دیگر یا حیوانات دیگر ممکن است حس پرخاشگرانه داشته باشند.

شپرد استرالیایی

شپردهای استرالیایی، که اساسا بعنوان سگ‌های گله پرورش داده میشوند، بسیار باهوش و تعلیم‌پذیر هستند. بطور طبیعی، از انها سگ‌های مزرعه‌ی بسیار خوبی به‌عمل می آید، اما برای هر شخصی که با ماهیت مهربانانه و پر انرژی انها سازگار باشد حیوان خانگی فوق‌العاده خوبی خواهند بود.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

این نژاد عاشق هردو فعالیت و تحرک ذهنی و فیزیکی است و برای آن دسته از صاحبانی که می خواهند آن ها را تعلیم دهند تا چالاک شوند عالی هستند. ساده بگوییم آن ها یکی از محبوب‌ترین و بهترین نژاد سگ به خصوص برای خانم‌ها هستند.

ویزلا

ویزلای لاغر فوق‌العاده سریع و بسیار پر انرژی است. انها همراهان فوق‌العاده‌ای برای کسانی هستند که دوندگانی جدی به حساب می آیند. این نوع از بهترین نژاد سگ عاشق فضای بیرون، ورزشکار بودن و فعالیت روزانه هستند. به خاطر پوشش کوتاه و ریزش موی کم‌شان، یکی از نژادهای هیپوآلرژیک هستند «احتمال آن که باعث آلرژی شوند بسیار کم است».

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

ویزلا اغلب تا حدی صمیمی و مهربان است که به آدم‌ها می‌چسبد. به گزارش پارس ناز، آن ها عاشق این هستند که آدم‌ها را هر جا میروند دنبال کنند و بسیار مستعد ابتلا به اضطراب جدایی هستند. ویزلاها با سایر حیوانات صمیمی هستند اما در اطراف غریبه‌ها کمی خجالتی میشوند و زمان میبرد تا گرم شوند.

وایمارانر

این سگ‌های شکاری دارای ظاهر مشخص طاقت زیاد و توانایی ورزشی بالایی دارند. آن ها همراهان خوبی برای کسانی هستند که به پیاده‌روی‌های طولانی یا اردو زدن میروند و یا فعالیت‌های مشابه انجام می دهند. طبیعتا، این سگ‌های شکاری شامه‌ی شکار قدرتمندی دارند، بنابر این بعنوان یک سگ تنها نهایت سعی‌شان را خواهند کرد.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

این نژاد وفادار به خانواده‌های‌شان و محتاط نسبت به غریبه‌ها وقتی فضای زیادی در اختیار داشته باشد بسیار خوشحال خواهد بود. آن ها دوست دارند ابتدا با کسانی که از قبل به آن ها اعتماد پیدا کرده‌اند تعامل داشته باشند، و اغلب شاهد خواهید بود که صاحبان‌شان در پارک‌ مخصوص سگ‌ها با وایمارانرهای خود در حال قدم زدن هستند.

شیبا اینو

عدد‌ی ۹ از لیست بهترین نژاد سگ ها شیبا اینو است. اینها سگ‌های مستقل و باهوشی هستند که اغلب گفته می شود تا حدودی شبیه گربه‌ها هستند. این حیوان بسیار سریع است و اشتیاق شکار بالایی دارد و تا زمانی که بند قلاده‌ی انها را در دست بگیرید که در نروند می توانید روی همراهی‌شان با خودتان در هنگام قدم زدن حساب کنید.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

شیباها عموما سگ‌های تمیزی هستند ودر آپارتمان‌ها مادامی که صاحبانشان با انها به اندازه‌ی کافی بازی کنند خوب رفتار می کنند و عمل بدی از انها سر نخواهد زد. این سگ‌ها برای کسانی که به دنبال سگ‌های ورزشی هستند اما نیازی ندارند که بیش از اندازه با این حیوان خانگی‌شان مهربان باشند ایده‌آلند.

بُردِر کُلی

بردر کلی‌ها بد باهوش و سخت‌کوش هستند! سوای آن که سگ‌های گله‌ی فوق‌العاده‌ای هستند، این حیوان‌ها در چابکی حرف ندارند! چون این نژاد می تواند بسیار فعال و حساس باشد، مطمئن شدن از این‌که آن ها برای تمام انرژی اضافی خود طرح و برنامه‌ای داشته باشند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

این نژاد به یقین یکی از بهترین نژادهای سگ موجود در جهان است اما انها به توجه و مراقبت زیاد و البته صرف وقت از جانب شما نیاز دارند. بردر کلی‌ها از همه ی بهتر در خانه‌های نواحی روستایی سازگار میشوند که در آنجا فضای زیادی برای دویدن و بازی کردن در اختیار دارند.

ژرمن شپرد

ژرمن شپردها ظاهری بسیار دلهره آور دارند و می توانند نسبت به غریبه‌ها مشکوک شوند که برای کسانی که به دنبال یک حامی هستند عالی هستند. این سگ‌ها فوق‌العاده به صاحب خود وفادار هستند، سگ‌های خانواده‌ی خوبی میشوند، و به توجه زیادی نیاز دارند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

ژرمن شپردها، به مانند تعداد زیادی از سگ‌های کاری، فوق‌العاده باهوش هستند و برای خوش بودن به تمرین و حتی هدف نیاز دارند. هرچند ژرمن شپرد دوست دارد درون خانه و با خانواده‌اش باشد، اما بیشتر در خانه‌ای شاد است که حیاتی بزرگ و درندشت داشته باشد.

بول ماستیف

بول ماستیف باهوش است و دوست دارد برای خودش فکر کند، اما فرمانبردار و مشتاق خدمت است. این ها رابا جثه‌ی درشتش ترکیب کنید و آن وقت یک سگ نگهبان فوق‌العاده خواهید داشت. بر خلاف سگ‌هایی مانند ژرمن شپرد، بول ماستیف‌ها کامل مستقل هستند و به توجه زیادی نیاز ندارند. آن‌ها فوق‌العاده آرام هستند و به غیر از کمی ورزش منظم روزانه به چیز دیگری برای شاد بودن نیاز ندازند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

به خاطر همین، انها می توانند در کمال تعجب و علی رغم جثه‌ی بزرگی که دارند سگ‌های آپارتمانی خوبی باشند. این سگ‌ها آرام و بسیار مراقب هستند. آن ها با بچه‌ها طبیعی رفتار میکنند، و محافظت از انها را وظیفه‌ی خود می دانند. نه ‌تنها اینها یکی از بهترین‌ نژاد سگ‌ها برای خانم‌ها هستند، بلکه بهترین نژاد سگ خانواده نیز به شمار میروند.

سگ کوهستانی برنس

سگ کوهستانی برنس ترکیبی از هوش و حس آرامش است. بعنوان یک سگ نگهبان، آن ها بیشتر توهم خطر را تلقین می کنند تا این‌که واقعا خطرناک باشند. حتی اگر چه یکی از خوشتیپ‌ترین و خوش منظرترین و بهترین نژاد سگ هستند، جثه‌ی آن ها اغلب باعث ترس غریبه‌ها میشود.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

در حالی‌که این سگ‌ها تمایل دارند از آدم‌هایی که نمی‌شناسندشان کناره گیری کنند، پرخاشگرانه رفتار کردن چیزی غیر عادی برای آن ها نیست، که همین امر آن ها رابه نژادی تبدیل می کند که برای افراد نیازمند حمایت عالی هستند. در واقع این نژاد حس و مسئولیت زیادی برای محافظت از صاحب خود احساس می کند و اگر ببیند که صاحبش را خطری تهدید میکند سریعا از او دفاع خواهد کرد.

روتوایلر

روتوایلرها با ظاهر نیرومند و ویژگی‌های برجسته‌شان استوار بنظر میرسند و خودشان را وقف دور نگه داشتن صاحبانشان از خطر می کنند. بر خلاف سگ کوهستانی برنس که در فوق به آن اشاره شد، این نژاد از سگ‌ها در واقع بسیار نیرومند هستند و نیروی گاز گرفتن شدیدی دارند و میتوانند هنگام محافظت از صاحبانشان آسیب جدی به فرد مزاحم وارد کنند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

طبق معمول، روتوایلرها از حس اعتماد به نفس آرامی برخوردار است و از غریبه‌ها کاملا دوری میکند، و اگر کسی نزدیک‌شان شود موجب ترس و وحشت او خواهند شد، اما در حد معقول. آن ها همراهان شانه به شانه‌ی فوق‌العاده‌ای هستند، اما سگ‌های خانواده‌ی خوبی نیز به شمار میروند، که انها رابه بهترین نژاد سگ به ویژه برای خانم‌ها تبدیل میکند.

سگ جیندوی کره ای

وفاداری ویژگی شخصیتی مختص به سگ‌های جیندوی کره‌ای است. این سگ‌ها بسیار وابسته به آدم‌ها هستند و نیاز دارند که بخشی از یک خانواده باشند. بر اساس آمار، بیشتر خانم‌ها آن ها را اختیار می کنند. تمیزی و ماهیت آرام‌شان باعث می شود سگ‌های آپارتمانی بی‌نظیری بشوند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

چون‌ از آدم‌ها مراقبت بسیار زیادی میکنند، مهم است که در اوایل زندگی با انها صمیمی شوید تا با هر شخصی که به منزل‌تان می آید به خاطر احساس تهدیدی که از جانب او احساس میکند پرخاشگرانه رفتار نکند.

دوبرمن پینچر

دوبرمن پینچرها نژادی مراقب و فداکار هستند. این سگ‌ها بسیار فعال و باهوش هستند و به تمرین زیاد و تغذیه‌ی دقیق نیاز دارند. آن ها می توانند برای خانم‌هایی که برای دور ماندن از خطر به سگ‌های محافظ علاقمند هستند هدیه‌ی خوبی باشند. مانند تعداد زیادی از سگ‌های با وفا، دوبرمن‌ها نه تنها یکی از بهترین سگ‌ها برای زنان به شمار می روند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

بلکه حیوانات خانگی بی‌نظیری نیز هستند چون با کودکان خوش رفتارند و دلشان میـــخواهد که در فعالیت‌های روزانه‌ی خانواده شرکت کنند. این حیوانات بهترین نژاد سگ برای کسانی هستند که عاشق فعالیتند، ودر عین حال سگی مراقب می خواهند که ظاهری وحشتناک داشته باشد و بتواند در هنگام نیاز از آن ها حمایت کند.

آکیتا

آکیتاها سگ‌هایی بزرگ با ظاهری جذاب و منحصر به فرد هستند. آن ها به شدت باوفا هستند و خودشان را فدای صاحبشان می کنند، و به صاحبی نیاز دارند که بتواند به آن ها بعنوان رهبر گروه احترام بگذارد. به گزارش پارس ناز، هر شخصی که یک سگ آکیتا را انتخاب میکند باید زمان زیادی برای تعلیم، تمرین و بازی با او صرف کند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

باهوش و خودسر هستند، و اگر با مقررات سخت تعلیم داده نشوند، به صاحب خود می‌پرند و احتمالا در نهایت اگر با آن ها سفت و سخت و جدی نباشید دچار مشکلات رفتاری خواهند شد. این‌ سگ‌ها به خانواده اعتماد می کنند، با غریبه‌ها سرد می گیرند و سگ‌های نگهبان بی‌نظیری برای خانم‌ها محسوب می شوند.

سگ کوموندور

این نژاد شدیدا اهل خانه و محافظ است. آن ها هم بهترین نژاد سگ برای زنان به شمار میروند، چون خیلی بادقت از صاحب خود مراقبت می کنند. کوموندورها به صاحبی جدی و سخت‌گیر نیاز دارند که اجازه ندهد انها عنان اختیار رابه‌دست بگیرند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

این سگ‌ها نسبتا کم انرژی هستند و کمترین نیاز رابه تمرین و ورزش دارند. باوجود این، نیازهای مراقبت از موی انها زیاد و خاص است. کوموندورها ذاتا نسبت به غریبه‌ها پرخاشگر و مشکوک هستند، بنابر این، برای آنکه خیلی زود احساس ترس و تهدید نکنند باید از همان اوایل آن ها را اجتماعی کرد.

تازی پلات

تازی پلات هم مهربان است و هم حامی. انها یکی از نژادهای کمیاب‌تری هستند که بیشتر توسط خانم‌ها انتخاب و برای آن ها به همدمی خوب تبدیل می شوند. این حیوان شغلش بعنوان یک مدافع را بسیار جدی می گیرد. این سگ‌ها ماهیتی واقعا شکاری دارند. انها ذهنیتی جمعی و گروهی دارند ودر نتیجه نسبت به سایر سگ‌هایی که وقت کافی برای آشنا شدن با آن ها داشته‌اند کاملا صبور هستند و مدارا میکنند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

در حالیکه تازی‌های پلات دوست دارند با صاحب خود وقت بگذرانند، اما به فضای زیادی هم برای گشت و‌گذار نیاز دارند، در نتیجه خانه‌ای با حیاط بزرگ برای آن ها ایده‌آل‌ترین مکان است. اگر تازی پلات شما تمرین کافی نداشته باشد، برای سرگرم کردن خودش، عادت‌های بدی – مثل جویدن- پیدا خواهد کرد.

چو چو

چو چوها به شدت اهل خانواده و حامی آن هستند. انها با ظاهر خرس مانند و طبیعت وفادارانه‌ای که دارند سگ‌های نگهبان خوبی میشوند، و به ویژه همراهان و محافظان خوبی برای خانم‌ها به شمار می روند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

این سگ‌ها بیشتر تمایل دارند فقط با یکی نفر خو بگیرند، بنابر این بهترین نژاد سگ برای کسانی هستند که دوست دارند تنها زندگی کنند. سگ‌های این نژاد طبق معمول به لحاظ فیزیکی چندان گرم نمی گیرند، و پوشش سنگین انها به شانه کشیدن مستمر نیاز دارد.

پودل

این سگ با ظاهری متمایز که ریزش پشم و مو ندارد از نظر اندازه شامل سه دسته می شود: ۱. پودل عروسکی ۲. پودل مینیاتوری و ۳. پودل استاندارد. انها سگ‌های سرزنده و بازیگوش هستند، و یکی از باهوش‌ترین نژادها به شمار می آیند. اگر با مشکل آلرژی به حیوانات خانگی رنج می برید اما دلتان میـــخواهد یک سگ ورزشی داشته باشید که با شما در تمرین و نرمش همراهی کند این نوع سگ بهترین گزینه برای شما محسوب می شود.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

پودل‌ها میتوانند نسبت به موقعیت‌های استرس‌زا حساس بشوند. در حالیکه با صاحبان خود و مردمی که مورد اعتمادشان هستند مهربانند، اما اگر به خوبی اجتماعی بار نیامده باشند ممکن است در مواجه با غریبه‌ها از کوره در بروند. این بهترین نژاد سگ برای کسانی است که آلرژی دارند.

مالتز

مالتز سگی خونگرم و مردمی است و پشمی شبیه مو دارد که به ندرت دچار ریزش میشود. بهمین خاطر، برای پیشگیری از گوریدگی مو های‌شان مرتبا به شانه کردن و برس کشیدن نیاز دارند. بنابر این از آنجایی که آن ها نژادی غیر آلرژی‌زا محسوب میشوند و ریزش موی کمی دارند، هر شخصی که یکی از این مالتزها را اختیار می کند از شانه کردن مو های انها لذت خواهد برد.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

آن‌ها به شدت مهربان هستند و نباید در خانه‌ای زندگی کنند که زیاد تنها بمانند. اضطراب جدایی ممکن است برای این سگ‌ها به مشکلی جدی تبدیل شود. مالتزها نترس، پر سر و صدا هستند و وقتی کسی به خانه‌ی شما وارد شود شروع به پارس کردن می کنند.

چاینیز کِرِستد

چاینیز کرستد، که انتخابی خوب برای افراد مبتلا به آلرژی است، اصلا به سختی می شود روی بدنش پشم یا مو پیدا کرد. به خاطر همین، مثل آدم‌ها ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوند و به حفاظت در برابر پرتوهای خورشید نیاز دارند. این سگ‌ها به معنای دقیق کلمه سگ‌های بغلی هستند و هر شخصی که دوست دارد حیوان خانگی اش را در آغوش بگیرد میتواند یکی از سگ‌های این نژاد را انتخاب کند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

بر اساس آمار، این سگ‌ها بیشتر توسط خانم‌ها به سرپرستی گرفته می شوند و یکی از بهترین سگ‌ها برای آن‌هایی محسوب می شوند که دلشان می خواهد یک سگ واقعا بغلی مهربان داشته باشند که بیشتر وقتش رابا صاحبش بگذراند. آن ها به شدت وفادار و عاشق هستند، در حالیکه ممکن است برای اخت شدن با افراد جدید به زمان نیاز داشته باشند، با اجتماعی کردن صحیح انها و صبوری کردن، می توان آن ها را نسبت به غریبه‌ها نیز صمیمی و خونگرم ‌تر کرد.

پیچون فرایز

پیچون فرایزها برای کسانی که به آلرژی مبتلا هستند واقعا خوب‌اند. این سگ‌ها دو لایه‌ی پوششی دارند، بنابر این وقتی موهای شان دچار ریزش میشود بجای آن که در اطراف پراکنده شود در لایه‌ی زیرین گیر میکند. برای آنکه این مو های گیر کرده در لایه‌ی زیرین پوشش انها را خارج کنیم باید مرتبا بدن آن ها را برس بکشیم.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

اگر در رابطه با این نوع سگ بی‌تجربه هستید، توصیه می شود از یک مهتر حرفه‌ای کمک بگیرید. پیجون فرایز برای کسانی که سگی مهربان می خواهند و نگران مسئولیت رسیدگی به مو های و برس کشیدن این نژاد نیستند بهترین انتخاب است.

سگ آبی پرتغالی

سگ آبی پرتغالی هیچ پوشش زیرینی ندارد و به ندرت پشم‌هایش می‌ریزند. مثل بیشتر نژادهای غیرآلرژی‌زای دیگر، پشم مو مانند انها به برس کشیدن مداوم نیاز دارد، و هیچ بحثی هم در آن نیست! این سگ‌ها بسیار پر انرژی هستند و به تمرین و ورزش زیادی نیاز دارند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

بنابر این برای افراد با انرژی که از فعالیت‌ّهای بیرون از خانه و ورزش کردن لذت میبرند عالی هستند. همانگونه که از نام‌شان بر می آید، انها عاشق شنا کردن هستند و برای کسانی دوست دارند آن ها رابا خود به فعالیت‌های آبی که انجام می دهند ببرند واقعا ایده‌آل هستند.

تازی افغان

این سگ‌های زیبا و سلطنتی ظاهری بسیار متمایز دارند و یکی از نژادهای کمیاب محسوب میشوند. پشم ابریشمی و بلند آن ها شبیه موی انسان است و هرچند گاهی کمی ازآن می‌ریزد، اما مثل موی بیشتر حیوانات خانگی نیست که در اطراف پخش و پلا شود.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

تازی‌های افغان به حمام کردن و برس کشیدن منظم و مرتب نیاز دارند. انها مستقل هستند و وقتی به بزرگسالی میرسد دیگر زیاد مهربان نیستند. تازی‌های افغان یکی از بهترین نژادهای سگ برای کسانی هستند که تنها زندگی می کنند و هیچ حیوان خانگی دیگری ندارند، چون آن ها ترجیح می دهند در گوشه‌ای به دور از سایرین آرام بگیرند.

اشناوزر

به مانند پودل‌ها، اشناوزرها نیز جثه‌های مختلف بسیاری دارند. آن ها ظاهر ریش‌دار منحصر به فرد و پوشش سفت و کوتاهی دارند که خیلی به ندرت دچار ریزش می شود. این سگ‌ها اهل خانواده و حامی آن هستند که همین امر آن ها رابه یکی از بهترین سگ‌ها برای کسانی تبدیل می کند که به نگهبانی واقعی و پر سر و صدا نیاز دارند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

آن‌ها با هر چیز مشکوک و غیر عادی که برخورد کنند بشما هشدار خواهند داد. با حس شکارگری قوی و انرژی زیادی که دارند، این سگ‌ها به تمرین و ورزش مستمر و یک تعلیم دهنده‌ی خوش فکر نیاز دارند، در نتیج صاحبانی که با سگ‌ها زیاد گرم نمیگیرند اوقات خوشی با اینگونه سگ‌ها نخواهند داشت.

بدلینگتون تریر

این سگ بره‌مانند پوششی کوتاه و وزوزی دارد که اغلب دچار ریزش میشود. انها به قشو کردن مداوم و همچنین تمرین و ورزش مستمر نیاز دارند. این سگ‌ها به ندرت در ایالات متحده مشاهده می شوند، اما اگر قرار باشد کسی انها رابه سرپرستی بگیرد طبق معمول خانم‌ها هستند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

این سگ‌ها باهوش و پر جنب و جوش هستند. هرچند با شما و همراهان‌تان گرم میگیرند، اما احتمالا در مقابل افراد غریبه و جدید خجالتی هستند. این ها یکیدیگر از بهترین نژادها برای کسانی هستند که به تنهایی زندگی می کنند و وقت صرف کردن زیاد با حیوان خانگی برای‌شان مشکلی ندارد.

پاگ

پاگ‌ها تا حدی مهربان و خونگرم هستند که به آدم می‌چسبند و با افراد ناآشنا هم حسابی گرم میگیرند. در کل، هر شخصی را می توانند تحمل کنند، اما اگر سگ دیگری را کنار شما ببینند حسادت خواهند کرد.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

آن‌ها اگر درباره‌ی رژیم غذایی‌شان آموزش داده نشده باشند مستعد دچار شدن به پر خوری هستند، غذای مخصوص پاگ‌ها را نیاز دارند، و به گداها مشهورند. این سگ‌ها دوست دارند چرت بزنند، و هر زمانی که بنشینید، حتی برای یک دقیقه، سریعا به بغل شما می‌پرند!

پیت بول

وقتی درباره‌ی بهترین نژاد سگ برای خانم‌ها فکر میکنید، شاید این اولین نژادی نباشد که به ذهن‌تان خطور میکند، اما ممکن است از این حرف من تعجب زده شوید! پیت بول‌ها عاشق آدم‌ها هستند، و انگار واقعا هیچ تصوری از جثه‌ی بزرگ خود ندارند! آن ها دوست دارند خودشان را مثل سگ‌های کوچولو و بغلی به حساب بیاورند.

30 نژاد اصیل سگ + عکس | بهترین نژادهای سگ در جهان

صاحبان پیت‌ بول‌ها اغلب میگویند که این نژاد از سگ‌ها بسیار شبیه بچه‌ها رفتار میکنند. این سگ‌ها صمیمی، مهربان با کودکان، و به شدت با وفا هستند. فقط یادتان باشد که اگر در سن پایین اجتماعی نشده باشند نسبت به سگ‌های دیگر پرخاشگر خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها