ملت ما بارها پاسخ ترامپ را با قاطعیت داده‌اند


ملت ما بارها پاسخ ترامپ را با قاطعیت داده‌اند

رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور با اشاره به مواضع اخیر ترامپ علیه ایران تصریح کرد: ملت ایران بارها و در موقعیت های مختلف پاسخ ترامپ و امثال او را با قاطعیت داده اند.


حجت الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولین نمایندگی ایران در خارج از کشور گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با سفرا چندین محور مهم و اساسی داشت. اولین موضوعی که ایشان بر آن تاکید داشتند در خصوص خود افراد و خانواده های مسئولان بود. موضوعی که امروز مورد توجه است.

وی افزود: این عرصه در حقیقت یک جنگ واقعی است. هر کسی که در مسئولیتی قرار دارد، در داخل و خارج کشور اگر روحیه دینی خوبی نداشته باشد، قطعاً شرایط برای آنها و خانواده هایشان سخت می شود. به ویژه برای نمایندگان ایران در کشورهای دیگر، خط مقدم آنها مبارزه با نفس است. مسئولین باید توصیه های رهبر معظم انقلاب را سرلوحه عمل خود قرار دهند و روحیه و اعتقادات دینی خود را تقویت کنند.

حجت الاسلام گواهی احساس مسئولیت مضاعف در مقابل حوادث را یکی دیگر از محورهای مورد بحث مقام معظم رهبری در دیدار با سفرا دانست و گفت: همانطور که رهبری روحیه و مواضع انقلابی و قاطع اخیر آقای روحانی را تائید کردند ، متوجه می شویم هر کس اگر مواضع ضد استکباری و روحیه استکبار ستیزی داشته باشد مورد تائید مقام معظم رهبری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: رهبری فرمودند باید غیرت بیشتری خرج دهید و احساس مسئولیت مضاعفی را نسبت به مسائل داخلی و خارجی داشته باشید.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور شجاعت در گفتار را یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید رهبری دانست و بیان کرد: گاهی اوقات افراد احساس مسئولیت می کنند اما در ابرازنظر دچار مشکل می شوند. شجاعت مسئله بسیار مهمی است و اگر مسئولان شجاعت نداشته باشند در بسیاری از مواقع جامعه با مشکل مواجه می شود. تصور می کنیم مواضع قاطع برخی از آقایان اگر زودتر از این اتفاق می افتاد، شاید امروز شاهد مواضع خبیث و خصمانه رئیس جمهور آمریکا نبودیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر ریاست محترم جمهور و دیگر مقامات مذکور مواضعی که این روزها دارند را زودتر از این می داشتند، تردید نداشته باشید که آمریکا عقب نشینی می کرد، اما وقتی منفعلانه با آنها برخورد کنیم، آنها صادقانه با ما برخورد نمی کنند و اکاذیبی چون نقض حقوق بشر را مطرح می کنند.

حجت الاسلام گواهی افزود: می بایست تصویر دولت در نزد مردم، تصویر یک گروه توانمند باشد و این مورد تاکید رهبری بود که دولت باید یک گروه توانمند و کارآمد باشد نه اینکه خدایی ناکرده نگاه مردم این باشد که دولت در برخی جاها ضعف هایی را دارد و یا اینکه ضعف هایی را نشان داده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که به غربی ها به خصوص آمریکایی ها اعتماد نکنید. در موضوع توافق هسته ای هم به همین شکل است. رهبر انقلاب به دولت گفتند شما می خواهید مذاکره کنید، ایرادی ندارد اما من به آمریکا اعتماد ندارم. آیت الله جوادی آملی هم به آقای ظریف گفتند وقتی با آمریکایی ها دست دادی انگشتانتان را بشمارید که کم نشده باشد. اینها یعنی آمریکایی ها دزد سرگردنه هستند و نباید به آنها اعتماد کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور بیان کرد: رهبرانقلاب فرمودند به آمریکا اعتماد نکنید و به وعده و وعید غربی ها خوشبین نباشید زیرا به امضاء و تعهدات غربی ها هم اعتمادی نیست و این موضوع بارها مورد تاکید رهبری قرار گرفت.

وی در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب درباره خواست آمریکایی ها برای بازگشت به ایران و یافتن موقعیت قبل از انقلابشان نیز گفت: با انقلاب اسلامی، آمریکایی ها منافع خود را در منطقه از دست دادند و امروز بجز عربستان، جایگاهی در منطقه ندارند. آنها در عراق، افغانستان، قطر و یمن دچار مشکل شدند پس می خواهند به جایگاه قبلی خود برگشته و در ایران جایگاهی داشته باشند. آمریکائی ها منافع خود را در غرب آسیا می بینند. آنها در کجای دنیا می توانند حاکمانی با حماقت آل سعود پیدا کنند که سالانه چندین میلیون دلار سلاح به آنها بفروشند و آنها را وادار به جنگی کنند که کشورشان را بهم بریزد و مجبور باشد سلاح های بیشتری از آمریکائی ها خریداری کند.

حجت الاسلام گواهی در ادامه به جنگ تحمیلی ۸ ساله اشاره کرد و گفت: در جنگ ایران و عراق، آمریکایی ها سودهای کلانی را بردند. امروز هم در تهاجم عربستان به مردم مظلوم یمن سودهای زیادی نصیبشان می شود. پس آنها به دنبال ناامن کردن منطقه و تسلط بر آن هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در خصوص تهدیدات ترامپ و پاسخ ملت ایران به این تهدیدات نیز اظهارکرد: ملت ما بارها و در موقعیت های مختلف پاسخ ترامپ و امثال او را با قاطعیت داده اند. اما توقعی که امروز از مردم وجود دارد این است که خویشتن داری کنند، وضع امروز کشور بسیار بهتر و بالاتر از دهه شصت است و توقع ما این است که ملت با سعه صدر بیشتر با مسائل برخورد داشته باشد.

وی افزود: خدا را شکر کمبودی در کشور وجود ندارد اما آنچه که محسوس است بی صبری و بی حوصلگی برخی از مردم در خرید کالاهای غیر ضرور است. مثلاً اگر برای خرید خودرو متقاضی زیاد باشد قیمت آن بالا می رود. برخی افراد هستند که چندین خودرو و مسکن دارند اما باز هم به دنبال خرید آنها می روند. در مسئله سکه و ارز هم به همین شکل است. اگر مردم ضرورتاً نیازی ندارند، صبر کنند تا مسائل مرتفع شود و به قول مسئولان حباب از بین برود.

کد خبر 4356722
ملت ما بارها پاسخ ترامپ را با قاطعیت داده‌اند هادی رضایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن