رسالت ذاتی آبخوانداری نفوذ آب باران و سیلاب به درون زمین است


رسالت ذاتی آبخوانداری نفوذ آب باران و سیلاب به درون زمین است

خبرگزاری آریا- مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه رسالت ذاتی آبخوانداری نفوذ آب باران و سیلاب به درون زمین است

رسالت ذاتی آبخوانداری نفوذ آب باران و سیلاب به درون زمین است

خبرگزاری آریا-مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه رسالت ذاتی آبخوانداری نفوذ آب باران و سیلاب به درون زمین است، بر ضرورت توسعه فعالیت های آبخوانداری در کشور با هدف ذخیره آب در خاک تاکید کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، ابوالقاسم حسین پور در گفت: در شرایط اقلیمی ایران ما با بارندگی حدود یک سوم میانگین بارش دنیا و میزان تبخیر بیش از سه برابر متوسط جهانی، آبخوانداری از جمله راهکارهای مناسب حفظ آب و پایداری اکوسیستم های طبیعی در کشور است.
وی تصریح کرد: با افزایش نفوذ آب به درون زمین از طریق اجرای طرحهای آبخوانداری اهداف متعددی از قبیل افزایش ذخیره آب در خاک، مصون ماندن از گزند تبخیر، بهبود رطوبت خاک، احیای پوشش گیاهی، حفاظت خاک، کاهش فرسایش، رسوب و گرد و غبار، پیشگیری از سیل و کاهش خسارات آن، تغذیه آبخوان های زیرزمینی، تقویت آبدهی چاه ها، چشمه ها و قنوات و افزایش توان محیطی در مواجهه با خشکسالی محقق می شود که در نهایت منتج به حفظ تعادل اکولوژیک طبیعت و پایداری عرصه های منابع طبیعی کشور می گردد.
حسین پور با اشاره به ظرفیت های حوضه های آبخیز کشور در این زمینه گفت: وجود 22 میلیون هکتار نهشته کواترنر و بیش از 9 میلیون هکتار مخروط های افکنه از بسترهای مناسب توسعه طرحهای آبخوانداری در کشور است.
مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین از گسترش سامانه های آبگیر باران، توسعه عملیات پخش سیلاب و قوت گرفتن فعالیت های بیولوژیک در برنامه اجرای طرح ملی آبخیزداری و آبخوانداری در سطح حوضه های آبخیز کشور در سالجاری خبر داد.


کدM-ch2531


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی