باید ورود جوانان به عرصه مدیریتی تسهیل شود


باید ورود جوانان به عرصه مدیریتی تسهیل شود

ساری - ایرنا - استاندارمازندران گفت : جمهوری اسلامی گردنه سخت پس از پیروزی انقلاب را با اتکاء به توان و خلاقیت جوانان عبور کرد و امروز هم باید زمینه حضور این قشر در عرصه مدیریتی برای رفع مشکلات پیش رو فراهم شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، محمد اسلامی در شست اتاق فکر و توسعه مازندران افزود : با ایجاد زیر ساخت ها می توان زمینه نقش آفرینی بیشتر جوانان را برای ارتقاء شاخص های توسعه ای کشور در تراز بالا فراهم کرد.
وی تامین نیازهای جوانان بخصوص در حوزه اشتغال را مرهون شناخت دقیق از خواسته های این قشر دانست و بر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست برای آیندگان کرد .
نماینده عالی دولت در مازندران گفت : باید استراتژی صنعتی موجود را مطابق با ذائقه بازار هدف تغییر دهیم و راهبردی را متناسب با نیاز بازار ترسیم کنیم که نسل جوان نیز بتواند در آینده از این حوزه بهره مند شود.
** نقش پررنگ بانوان
استاندارمازندران بالندگی جامعه را گروه بهره گیری از توانمندی بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور و استان دانست و گفت که باید نقش بانوان در عرصه مدیریتی پررنگ تر شود.
اسلامی به کارگیری بانوان را در حوزه مدیریتی از برنامه های الویت دار استانداری اعلام کرد و افزود : تحقق سهم مدیریتی این قشر به جد در دستور کار قرار دارد و این رویکرد تداوم بیشتری خواهد یافت.
نماینده عالی دولت در مازندران هدف از تشکیل اتاف فکر را در بدو ورودش در قامت نماینده عالی دولت در این خطه شمال کشور همگرایی و هم افزایی مازنی ها اعلام کرد و گفت که باید با نگاه به آینده نقشه راه توسعه این استان ترسیم شود.
وی گفت : امروز در کشور بیش از هرچیز به وحدت، همدلی، هماهنگی و ارتقاء همکاری نیاز داریم و با پرهیز از بخشی نگری و ترسیم نگاه کلان و یکپارچه برای رفع مشکلات مازندران برنامه ریزی کنیم.
اسلامی ترسیم نگاه کلان برای توسعه استان را نیازمند شناسایی هسته های خلاق و صاحبان ایده های توسعه دهنده دانست و تاکید کرد : باید با هدایت درست تسهیلات اشتغالزایی و رونق تولید در مازندران و به حرکت در آوردن چرخ تولید ، نشاط و امید به جامعه تزریق شود.
** تشکیل بنیاد توسعه مازندران
استاندار مازندران همچنین تشکیل بنیاد توسعه استانی را راهکار مناسب برای هدایت سرمایه های مردمی در قالب شرکت های بزرگ سهامی ( هلدینگ ) و روشن شدن حرکت موتور توسعه ای این خطه شمال کشور برشمرد و از اعضای اتاق فکر خواست تا با کنکاس مسایل توسعه از منظر جامعه و کسب و کار، اولویت های توسعه را شناسایی و برای اجرا عملیاتی کنند.
وی بهداشت و درمان را یکی از اولویت های زیرساختی برای توسعه مازندران برشمرد و گفت که با رفع مشکل زیرساختی بهداشت و درمان سایر مشکلات استانی نیز کاهش خواهد یافت.
نماینده ارشد دولت در مازندران تعیین تکلیف پسماند را از دیگر برنامه های اولویت دار مازندران معرفی کرد.
6982/1654

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...