تشکیل نخستین جلسه شورای بررسی های استراتژیک


تشکیل نخستین جلسه شورای بررسی های استراتژیک

نخستین جلسه شورای بررسی های استراتژیک( اتاق فکر) و هیأت های اندیشه ورز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد.

تشکیل نخستین جلسه شورای بررسی های استراتژیکبه گزارش خبرگزاری صداوسیما ، به نقل از واحد اطلاع رسانی مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی ؛ نخستین جلسه شورای بررسی های استراتژیک( اتاق فکر) و هیأت های اندیشه ورز با حضورجمعی ازمدیران ، نمایندگان سازمانهای مختلف، اساتیددانشگاه، پژوهشگران و فرهیختگان در سالن جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تشکیل شد.
جلیلیان سرپرست مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی و رئیس شورای بررسی های استراتژیک( اتاق فکر) و هیأت های اندیشه ورز بااشاره به اهمیت بهره گیری از خرد جمعی و تقلیل ضریب خطای تصمیم گیری و اهمیت بستر سازی به منظور کاهش انحراف معیارهای کارکردی گفت: ضرورت شناسایی فرصت ها و تهدید‌های پیش رو، ایجاد اتاق فکر وهیات های اندیشه ورز را در این معاونت اجتناب ناپذیر کرده است.
جلیلیان اضافه کرد: هر سیستم و سازمانی با هر اندازه بهرگیری از ظرفیت دانش و مدیریت اطلاعات و مدیریت اندیشه، نیاز به بارش فکری و بهره گیری از ظرفیت و مدیریت دانش دارد که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نیز از این قاعده مستثنی نیست و به رغم بهره گیری از ظرفیت مطالعات اجتماعی، جرم شناسی، روانشناسی و سایر علوم و خروجی پژوهشها و مدیریت برنامه ریزی همچنان نیاز مبرمی به تفکر جمعی هستیم تا به کمک هم بتوانیم مجموعه را به سمت اهداف و چشم انداز روشن که بخشی از آن پیشگیری از جرائم و آسیب های ناشی از آن است راهبری فکری کنیم.
امیر رضایی مشاور و دبیر علمی اتاق فکر هم دراین نشست اظهار داشت: اتاق فکر بعنوان سکوی دانائی که برای راهبری فکری و جایگاه و خاستگاه هیأت های اندیشه ورز متبوع، با هم آیندی و دانش افزایی به تفکر جمعی می پردازد.
وی محوری ترین اقدام اتاق فکر را بستر سازی تولید فکر، مدل و الگویابی چند لایه ای متناسب با نیاز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با رویکرد پیشنگر توصیف کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه