ایجاد صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه سه میلیاردی در مازندران


رئیس پارک علم و فناوری مازندران از تشکیل صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه سه میلیارد تومان در استان مازندران خبر داد و گفت: همچنین مرکز کسب و کارهای اینترنتی و فاوا نیز در مازندران در حال راه‌اندازی است. به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، علی معتمدزادگان در نشستی که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به این که در کشور...

ایجاد صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه سه میلیاردی در مازندران
رئیس پارک علم و فناوری مازندران از تشکیل صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه سه میلیارد تومان در استان مازندران خبر داد و گفت: همچنین مرکز کسب و کارهای اینترنتی و فاوا نیز در مازندران در حال راه‌اندازی است.

به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، علی معتمدزادگان در نشستی که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به این که در کشور ۴۳ پارک علم و فناوری و ۲۰۰ مرکز رشد فعالیت دارد، اظهار کرد: سال گذشته پارک علم و فناوری استان را به سطح ۲ ارتقا دادیم.
وی از تشکیل صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه سه میلیارد تومان در استان مازندران خبر داد و گفت: همچنین مرکز کسب و کارهای اینترنتی و فاوا نیز در مازندران در حال راه‌اندازی است.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به این که به‌زودی پردیس علم و فناوری در کنار یکی از دانشگاه‌های استان شکل می‌گیرد، یادآور شد: در حال حاضر شبکه نوآوری فناوری استان نهایی شده و این شبکه بر اساس توافقنامه بین استانداری، پارک علم و فناوری و معاونت علمی ریاست جمهوری ایجاد می‌شود؛ این شبکه سبب می‌شود تا همه کسانی که در حوزه علم و فناوری فعال هستند، بتوانند از ظرفیت شبکه نوآوری فناوری بهره‌مند شوند.
ارزیابی ۱۰۰ طرح برای ثبت اختراع در مازندران
معتمدزادگان با بیان این که به یکی از مراجع رسمی ارزیابی ثبت اختراعات در کشور تبدیل شده‌ایم، گفت: سال قبل حدود ۱۰۰ طرح در مازندران برای ثبت اختراع مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی با اشاره به این که ارزش صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان بیش از ۹.۲ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه فناوری مستلزم توسعه فرهنگ کارآفرینی است.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران، به تشکیل مجمع خیران فناوری در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱۶ هسته و واحد فناور داریم و بیش از ۱۴۸ هزار نفر ساعت کارگاه‌های آموزشی برگزار شده است.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان این که اکنون ۹۴ شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ مجوز فناوری صادر و برای بیش از ۸۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق