10 مهمترین خواص جوش شیرین برای پوست صورت و بدن


10 مهمترین خواص جوش شیرین برای پوست صورت و بدن

جوش شیرین ماده چند منظوره ای است که برای همه کاری مفید است از تمیزکاری منزلتان گرفته تا درمان انواع جوش و آکنه. از همین رو در این نوشتار درباره خواص جوش شیرین برای پوست صورت و بدن نکات بسیار خواندنی و مهمی را بیان میکنیم. در ادامه 10 مهمترین خواص جوش شیرین برای پوست صورت و بدن آمده است 1. اسکراب صورت و لایه بردار بدن...

جوش شیرین ماده چند منظوره ای است که برای همه کاری مفید است از تمیزکاری منزلتان گرفته تا درمان انواع جوش و آکنه. از همین رو در این نوشتار درباره خواص جوش شیرین برای پوست صورت و بدن نکات بسیار خواندنی و مهمی را بیان میکنیم.

10 مهمترین خواص جوش شیرین برای پوست صورت و بدن

در ادامه ۱۰ مهمترین خواص جوش شیرین برای پوست صورت و بدن آمده است

۱. اسکراب صورت و لایه بردار بدن است

جوش شیرین، یک لایه‌بردار فیزیکی است. اجزاء آن، آلودگی و پوست مرده را از روی منافذ پوست تان برمی‌دارند. جوش شیرین از باقی لایه‌بردارها موثرتر است و باعث تحریک‌پذیری کمتری می‌شود. برای خودتان یک اسکراب صورت و بدن قوی درست کنید. با ۳ واحد جوش شیرین و ۱ واحد آب، خمیر درست کنید. آن را به آرامی و با حرکات دورانی روی پوست بمالید تا لایه برداری کند. خوب آب بکشید. این برای استفاده روزانه، خوب است.

مطلب مرتبط: ۲۰ فایده جوش‌شیرین برای زیبایی که معجزه می‌کند

۲. آکنه و قرمزی و التهاب پوست را رفع میکند

جوش شیرین دارای خواص ضدالتهابی است که ورم و قرمزی را تسکین‌می‌دهد. نه‌تنها به کاهش بیرون‌زدگی‌ها و جوش ها کمک‌می‌کند، بلکه جوش، خارش و آفتاب‌سوختگی را نیز کاهش‌می‌دهد. استفاده از این ماده، نه‌تنها با آکنه مبارزه‌ و از آن جلوگیری‌می‌کند، بلکه جای آکنه و رنگدانه را نیز کم‌می‌کند. جوش شیرین به جذب چربی اضافی پوست کمک‌می‌کند. این کار، جوش‌ها را خشک‌کرده و به درمان سریع‌تر آنها کمک‌می‌کند.

خمیر جوش شیرین که معمولا برای پوست به‌کارمی‌رود، ماهیتی قلیایی دارد. این خیلی خوب است زیرا پوست هنگامی که دارای بیرون‌زدگی است، بسیار اسیدی می‌شود. جوش شیرین با خنثی‌کردن سطح pH پوست‌تان، به حل این مشکل کمک‌می‌کند.

مطلب مرتبط: ۵ کاربرد جادویی جوش شیرین و سرکه برای نظافت و پاک کردن

۳. جوش های سرسیاه را درمان میکند

جوش شیرین، درمانی عالی برای جوش‌ها، جوش‌های سرسیاه و آکنه است. جوش شیرین، لایه‌برداری ملایم است که به برداشتن پوست مرده کمک کرده و منافذ شما را پاک‌می‌کند. این ماده، آکنه‌های موجود را نیز خشک و درمان‌می‌کند. جوش شیرین خواص ضدباکتریای دارد که از بیرون‌زدگی‌های پوست جلوگیری‌می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۱ استفاده از جوش‌شیرین برای درمان جوش و آکنه

۴. خاصیت سفید کنندگی پوست را دارد

جوش شیرین، خواص سفیدکننده دارد که به روشن‌کردن و کم‌‌رنگ‌کردن جای جوش‌ها نیز کمک‌می‌کنند. همچنین با خلاص‌کردن‌تان از سلول‌های مرده پوست، می‌تواند رنگ پوست تان را نیز بهترکند. برای بهره مندی از این خاصیت جوش شیرین می توانید جوش شیرین را در یک پارچ، با آب رقیق‌کنید و کناربگذارید. صورت‌تان را مثل همیشه با شوینده معمول‌تان بشویید.جوش شیرین را بر صورت‌تان بپاشید و بعد خشک‌کنید. در انتها، از یک مرطوب‌کننده غیر کامدوژنیک استفاده‌کنید.

مطلب مرتبط: ۵۱ کاربرد شگفت انگیز جوش شیرین

۵. پوست گردن را صاف و روشن می کند

تیرگی و چروک گردن مشکلی است که افراد در سنین مختلف با آن درگیر هستند. برای رهایی از این مشکل می توانید یک ماسک جوش شیرین درست کنید و استفاده کنید. و استفاده روزانه از این ماسک را تا زمانی که ببینید گردن‌تان روشن شده‌است انجام‌دهید. زمانی که متوجه تفاوت شدید، این درمان را دوبار در هفته انجام‌دهید تا رنگ پوست، یکدست شود. با همین روش، می‌توانید از جوش شیرین برای روشن‌کردن زانوها و آرنج‌ها استفاده‌ کنید.

برای تهیه این ماسک جوش شیرین را با آب رقیق‌کنید تا خمیر روانی به‌دست‌آید.گردن‌تان را تمیزکرده و با حوله‌ای تمیز خشک‌کنید.خمیر جوش شیرین را بر گردن گذاشته و و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند.گردن‌تان را با آب سرد بشویید.با یک مرطوب‌کننده غیرکامدوژنیک، آن قسمت را مرطوب‌کنید.

۶. جوش های چرکی سر سفید را درمان می کند

یکی از اولین گام‌ها برای درمان جوش سر سفید این است که پوست مرده، آلودگی و چربی روی پوست را از بین ببرید. جوش شیرین یکی از آن موادی است که نباید نادیده بگیرید زمانی که قصد دارید پوست‌تان را لایه‌برداری کنید. این ماده کمک می‌کند تا آلودگی، سلول‌های مرده‌ی پوست و باکتری‌ها را حذف کنید. علاوه بر این، جوش شیرین کمک می‌کند تا تعادل pH پوست‌تان را حفظ کنید، و رشد جوش سر سفید را به حداقل می‌رساند.

مطلب مرتبط : جوش صورت: ۴۱ درمان خانگی جوش صورت(کیستی)

۷. درمان عرق سوز شدن گردن و بدن است

جوش شیرین به عنوان یکی دیگر از داروهای خوب برای درمان‌ عرق سوز در خانه شناخته شده‌است که باید بدانید و حتما امتحان کنید. زمانی که در حمام هستید، می‌توانید مقداری جوش شیرین استفاده کنید تا بتوانید به طور موثر عرق سوز روی صورت و گردن را برطرف کنید. روش دیگر این است که می‌توانید قبل از حمام، ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب داخل وان مخلوط کنید. در حقیقت، جوش شیرین در کاهش قرمزی و خارش پوست بسیار موثر است.

۸. جای آکنه و جوش را بهبود می بخشد

اگر به دنبال ماسک‌های شگفت‌انگیز برای درمان جای آکنه هستید، نباید جوش شیرین را نادیده بگیرید. پودر جوش شیرین دارای اثرات رویه‌ساب و خواص روشن‌کننده است؛ بنابراین، می‌تواند به بهبود جای آکنه در عرض چند هفته کمک کند.

نصف قاشق چایخوری آب ساده را با یک قاشق چایخوری پودر جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر سفتی آماده شود.این خمیر را روی مناطق آسیب‌دیده پخش کنید. اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند.در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید.این روش را باید یک یا دو بار در هفته برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن تکرار کنید.

مطلب مرتبط: درمان طبیعی آکنه

خواص جوش شیرین برای پوست ۹: منافذ باز پوست را می بندد

جوش شیرین، یک ماده قابض است که با کوچک‌کردن منافذ، آنها را تمیزمی‌کند. این درمان با تمیز و بسته نگه‌داشتن منافذ، از آکنه جلوگیری‌می‌کند. ترکیب دانه‌های درشت و نرم جوش شیرین با آب، بدون ایجاد هیچ گونه التهاب، لایه‌ای از پوست‌ مرده را از روی صورت‌تان بر می‌دارد و منافذ باز و آسیب زا را می بندد.

۱۰.پوست لب ها را روشن و براق میکند

بسیاری از افراد از رنگ تیره و کدر پوست لبهای خود شکایت دارند و نمی دانند چاره مشکلشان در این ماده ارزان و بی ضرر است. جوش شیرین به رفع سلول‌های مرده پوست لب‌ها کمک‌می‌کند و ترکیب جوش شیرین و عسل به روشن‌کردن طبیعی لب‌ها نیز کمک‌می‌کنند. این یکی از جالبترین خواص جوش شیرین برای پوست صورت است.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- پریسا جعفری

منبع: homeremedyhacks

۱۰ مهمترین خواص جوش شیرین برای پوست صورت و بدن

نوشته های مرتبط

۱۰ بهترین اسکراب صورت و بدن برای انواع پوست ها و به صورت طبی...
لایه برداری پوست: ۴۳ شیوه طبیعی برای از بین بردن سلول های مر...
درمان جوش صورت: ۵۰ درمان خانگی جوش صورت که واقعا موثر هستند...
۱۱ استفاده از جوش شیرین برای درمان جوش و آکنه...
۲۰ فایده جوش شیرین برای زیبایی که معجزه می‌کند...
سفت شدن پوست : ۲۹ درمان خانگی سفت‏ کردن پوست صورت...
۳۱ بهترین درمان خانگی و طبیعی برای پاکسازی صورت...
۲۷ روش سریع و آسان پاکسازی پوست در خانه...
۱۰ بهترین ماسک عسل برای انواع پوست...
زیبایی با زردچوبه : ۵ فایده‌ی زردچوبه برای زیبایی...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری