ناگفته های یک زن که دور از چشم شوهرش گرفتار بی ناموس ها شده بود!


گروهی از زنان در شهر درزاب روستای جوزجان در شمال افغانستان، ادعا می‌کنند که تروریست‌های داعش، شماری از زنان و دختران را ربوده و به آنها تجاوز کرده است.

ناگفته های یک زن که دور از چشم شوهرش گرفتار بی ناموس ها شده بود!به گزارش فانوس، یکی از قربانیان تجاوز جنسی داعش نوشته است که فرمانده محلی داعش و شماری از افراد آن گروه به خانۀ این زن آمده و از وی پول خواسته اند. زمانی که این زن نمی تواند به آنان پول بدهد از وی خواسته می شود که باید شوهر و فرزندان خود را ترک کرده و با یکی از جنگجویان داعش ازدواج کند.
ظریفه که اکنون درزاب را ترک کرده و به شهر شبرغان؛ مرکز جوزجان، پناه برده است گفته است: "زمانی که خواست شان را رد کردم، مردانی که با وی (فرمانده داعش) همراه بودند، کودکانم را به اتاق دیگر بردند. او تفنگ را به سویم گرفت و گفت اگر با آنان نروم مرا کشته و خانه ام را خواهند گرفت. سپس هر آنچه می توانست با من انجام داد".
این رویداد در حالی رخ می دهد که تجاوز جنسی به زنان و مجبور ساختن آنان به ازدواج با جنگجویان داعش که در هنگام تسلط آن گروه بر عراق و سوریه مرسوم بود، در افغانستان تاکنون گزارش نشده بود.
با این‌حال شاید تابوی بدنامی در جامعۀ سنتی افغانستان سبب شده باشد که جنایاتی چون تجاوز و بدرفتاری جنسی از سوی جنگجویان داعش بر زنان در آن کشور ناگفته باقی بماند.
رضا غفوری؛ سخنگوی شهر جوزجان گفته است: رویداد تجاوز جنسی بر این زن (ظریفه) را تایید یا رد نمی‌کنم؛ اما به گفتۀ آقای غفوری، نظر به حکایات قربانی، تجاوز جنسی بر وی حدود شش ماه پیش صورت گرفته است.
افزون بر آنچه ظریفه گفته است، سمیرا؛ زن دیگری که وی نیز اهل شهر درزاب است به خبرگزاری رویترز گفته است که جنگجویان داعش به خانۀ شان آمده و خواهر ۱۴ سالۀ وی را برای فرمانده خود برده اند.
سمیرا گفته است که خواهرش پیش از آنکه موفق به فرار از چنگ جنگجویان داعش شود، برای مدت ده ماه نزد آن گروه بود. او گفت که در این مدت هیچیک از جنگجویان داعش با خواهرش ازدواج نکرده اند؛ بلکه به گفتۀ وی، فرمانده داعش و افراد این گروه همواره بر وی تجاوز جنسی می‌کردند.
محمد رادمنش؛ سخنگوی وزارت دفاع ملی در صحبت با خبرگزاری رویترز این عمل را "کاملاً مخالف فرهنگ و سنت‌های" افغانی دانسته و گفته است که درزاب تنها محلی نیست که در آن از تجاوز جنسی و برده‌داری جنسی داعش گزارش می‌شود.
کامله؛ زن دیگری از شهر درزاب نیز به رویترز گفته است که تندروان داعش سه دختر را از روستایی که او در آن می زیست با خود بردند.
کامله نیز گفته است داعشیان زنان و دختران را از خانه های شان بیرون کرده و وانمود می کنند که جنگجویان آن گروه با آنان ازدواج خواهند کرد؛ اما به گفتۀ کامله "زمانی که آنان را می برند، شمار زیاد مردان این گروه به زور به آنان تجاوز جنسی می‌کنند".
مقام‌های افغان و امریکایی تخمین زده اند که حدود ۳۰۰۰ جنگجوی داعش در افغانستان حضور و فعالیت دارند که بیشتر آنان در شرق آن کشور به ویژه شهر ننگرهار مستقر اند؛ اما مقام‌های روسی مدعی اند که حدود ۱۰ هزار جنگجوی داعش در افغانستان فعالیت دارند.
درزاب در جوزجان یکی از مناطق نفوذ داعش در شمال افغانستان است که علیرغم تحت محاصره بودن، دولت و نیروهای خارجی، تاکنون اقدام مؤثری برای نابودی داعش در این منطقه انجام نداده اند.
شماری از منابع نیز مدعی اند که تروریست های داخلی و خارجی داعش با هلیکوپتر به این مناطق منتقل می شوند و از شهروندان فرانسه تا الجزایر، چچن، کشورهای آسیای میانه و کشورهای عربی در میان اعضای این گروه حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول