ثبت وقایع ناخواسته حیاتی با هدف اصلاح فرآیند و جلوگیری از خطا‌ها


ثبت وقایع ناخواسته حیاتی با هدف اصلاح فرآیند و جلوگیری از خطا‌ها

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزرات بهداشت گفت: ثبت و گزارش وقایع ناخواسته حیاتی با هدف اصلاح فرآیند و جلوگیری از رخداد مجدد صورت می‌گیرد که بسیاری از دانشگاه‌ها در این راستا همراه وزارت بهداشت بوده اند.

ثبت وقایع ناخواسته حیاتی با هدف اصلاح فرآیند و جلوگیری از خطا‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر علیرضا عسگری در آیین رونمایی از سامانه ثبت وقایع ناخواسته حیاتی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: درخصوص نظام ثبت خطا‌های پزشکی (وقایع ناخواسته) گزارش‌ها باید در ۶ ساعت ارائه و ریشه یابی علت وقوع در زمان مقرر صورت گیرد، بنابراین در درجه اول گزارش دهی و در درجه بعدی انجام RCA اهمیت دارد.

وی گفت: در این سامانه امکان مشاهده فعالیت دانشگاه ها، تعداد گزارش خطا‌ها و بازدید مسؤولان قابل رؤیت و پیگیری خواهد بود، همچنین در این سامانه با امنیت بالا سناریو‌هایی بی نام بارگذاری می‌شود تا دانشگاه‌ها با خواندن این موارد و بررسی رویکرد‌های پیشگیرانه در مجموعه خود از وقوع موارد مشابه جلوگیری کنند.

دکتر عسگری افزود: در بحث تأمین دارو و ملزومات پزشکی تأکید بر این است که مردم به هیچ وجه به بیرون بیمارستان فرستاده نشوند و مداخلات نظارتی لازم دراین باره در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بازه زمانی ۱۰ ماهه، حدود ۱۰۰ هزار تماس با سامانه پاسخگویی ۱۹۰ درخصوص امور درمان برقرار شده که نوع تماس‌های مردمی متفاوت بوده است و شکایات تعرفه ای، بالینی و حتی تقدیر و تشکر از تیم درمانی نیز در آن وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !