معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare


معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

عنوان Call of Duty یک فرنچایز در ژانر شوتر اول شخص است که نسخه Modern Warfare آن هیجان و داستان خاصی را همراه داشت. با این عنوان بیشتر آشنا شوید.

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfareبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان Call of Duty محبوبترین عنوان در ژانر شوتر اول شخص است. این عنوان توسط کمپانی Activision ساخته و منتشر می‌شود و کمپانی‌های Infinity Ward، Treyarch و Sledgehammer Games وظیفه توسعه این فرنچایز را بر عهده دارند. اولین نسخه‌ای که سری بازی‌های Call of Duty را به فضای قرن بیست و یکم آورده و آن را از حال و هوای جنگ جهانی دوم بیرون آورده، Call of Duty 4: Modern Warfare است.

Call of Duty 4: Modern Warfare در سال 2007 منتشر شد و چهارمین سری از فرنچایز شوتر اول شخص Call of Duty بود که جنگ‌های بین کشورهای جهان را از دوران جنگ جهانی دوم به دنیای مدرن آورد. این بازی شامل دو بخش تک نفره و چند نفره می‌باشد. در بخش یک نفره شما وظیفه دارید تا مأموریت‌های محول شده را به پایان برسانید و به مرحله بعد بروید و در بخش چند نفره می‌توانید شخصیت خود را در بازی ارتقا دهید، سلاح‌های جدید آزاد کنید و چند مزیت را شخصی سازی کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی Call Of Duty WWII +تصاویر

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

داستان

شخصی که این نسخه از Call of Duty را بازی می‌کند، وظیفه کنترل دو شخصیت را در این جنگ تخیلی بر عهده دارد: جان "سوپ" مک تاویش، عضو نیروهای ویژه هوایی بریتانیا (SAS) و پاول جکسون، یکی از اعضای نیروهای تکاور دریایی ایالات متحده. اگرچه مأموریت‌های این دو شخصیت در لوکیشن‌های متفاوت انجام می‌شود، هر دو شخصیت اصلی این عنوان برای یک هدف می‌جنگند و هدف آن‌ها متوقف کردن نیروهای تروریستی خالد الاسد و عِمران زاکائف برای دستیابی به دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است.

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfareجان مک تاویش (Jhon MacTavish)

جان "سوپ" مک تاویش اصلی‌ترین نقش مأموریت‌های نیروهای ویژه هوایی بریتانیا (SAS) در Call of Duty 4: Modern Warfare است. این شخصیت در ادامه سری Modern Warfare هم حضور دارد و رهبری Task Force 141 را بر عهده دارد.

گروهبان پاول جکسون (Sgt. Paul Jackson)

جکسون یکی از کاراکترهای قابل هدایت در Call of Duty 4 است. او یکی از اعضای نیروهای تکاور دریایی آمریکا است و در آغاز بازی به دنبال دستگیری خالد الاسد است.

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfareعِمران زاکائف (Imran Zakhaev)

عمران زاکائف یکی از نقش منفی‌های اصلی این نسخه از Call of Duty و منبع اصلی استفاده از سلاح هسته‌ای است که باعث کشته شدن چند نفر از اعضای نیروهای تکاور آمریکا در ابتدای بازی می‌شود. دستگیری او در ادامه جریان بازی هدف اصلی مأموریت‌های نیروهای ویژه بریتانیا می‌شود تا از این طریق از صلح جهانی دفاع شود.

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfareخالد الاسد (Khaled Al-Asad)

خالد الاسد رهبر فرقه نظامی OpFor در خاورمیانه و هدف شماره یک نیروهای تکاور آمریکایی است. او سپس هدف SAS می‌شود. در مراحل بعدی بازی مشخص می‌شود که او هیچ نقشی در کنترل اقدامات تروریستی صورت گرفته نداشته و خود او هم از زاکائف دستور گرفته است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سلاح ها در بازی‌های رایانه‌ای +تصاویر

Call of Duty 4: Modern Warfare از جایی آغاز می‌شود که شخص بازی‌کننده ابتدا باید کنترل «سوپ» - عضو جدید تیم SAS کاپیتان پرایس - را به دست بگیرد. مرحله ابتدایی بازی که فقط تمرین است، این اجازه را به گیمر می‌دهد تا با حرکات و نحوه کنترل کاراکتر بیشتر آشنا شود. این مأموریت همچنین این امکان را برای گیمر فراهم می‌آورد تا میزان سختی را با توجه به توانایی برای خود انتخاب کند. پس از انجام این تمرینات «سوپ» و دیگر اعضای تیم SAS خود را آماده می‌کنند تا وارد کشتی روسیه‌ای در حال حرکت در دریای برینگ شوند و کشف کنند که آیا این کشتی سلاح هسته‌ای با خود حمل می‌کند یا خیر اما پس از کشف این ماجرا، کشتی توسط جت جنگنده‌های MiG مورد حمله قرار می‌گیرد و سوپ، کاپیتان پرایس و دیگر اعضای تیم SAS از این کشتی در حال غرق شدن، فرار کنند.

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfareکاپیتان پرایس (Cpt. Price)

کاپیتان پرایس شخصیت محبوب حمایت کننده و همراه سری بازی‌های Modern Warfare است که در هر سه بازی این سری حضور دارد و رهبری تیم SAS بریتانیا را بر عهده دارد. وی وظیفه محول کردن دستورات به شخصیت اصلی که گیمر در حال کنترل آن است را بر عهده دارد. پرایس با شخصیت شکست‌ناپذیر و سبیل منحصر به فرد خود در این مجموعه بازی عنوان Call of Duty در بین محبوب‌ترین شخصیت‌های گیم در جهان شناخته می‌شود.

حوادث و مأموریت‌های اصلی Call of Duty 4: Modern Warfare از جایی آغاز می‌شود که رهبرهای فرقه‌ای شورشی در خاورمیانه و فرقه‌ای ملی‌گرا و افراطی روس به نام‌های خالد الاسد و عمران زاکائف در همکاری با یکدیگر دست به اقدامی تروریستی می‌زنند و رئیس جمهور الفولانی را ترور می‌کنند. در صحنه تروری که صورت می‌گیرد، خالد الاسد گلوله‌ای را به سر رئیس جمهور، الفولانی شلیک می‌کند و ما تصویری از چهره این رئیس جمهور نمی‌بینیم. به دلیل شلیک گلوله توسط الاسد، وی هدف اصلی دستگیری نیروهای تکاور دریایی آمریکا قرار می‌گیرد چرا که ترور الفولانی توسط یک دوربین فیلمبرداری می‌شود و در تلویزیون پخش می‌شود. به منظور دستگیری الاسد، گیمر در شخصیت گروهبان پاول جکسون در جستجوی وی، سعی در دستگیری الاسد دارد اما نیروهای زاکائف و الاسد دست به استفاده از سلاح هسته‌ای می‌زنند و شهر خاورمیانه‌ای که مشخص نیست در کدام منطقه قرار دارد، با خاک یکسان می‌کنند.

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

پس از این ماجراها، نیروهای SAS به خاک روسیه انتقال داده می‌شوند تا در عملیاتی تحت فرماندهی گروهبان کاماروف به همراهی نیروهای ارتشی روسیه، شخصی آگاه به نام نیکولای را آزاد کنند. نیکولای توسط نیروهای افراطی ملی‌گرا به اسارت گرفته شده است و اطلاعات وی برای کمک به کاپیتان پرایس و تیم SAS کمک خاصی به حساب می‌آید که این مأموریت با همکاری دو تیم موفق به پایان می‌رسد و نیکولای به سوپ، کاپیتان پرایس و گز، دیگر عضو تیم SAS می‌پیوندد و به آن‌ها در ادامه مأموریت‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی Watch Dogs 2 +تصاویر

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfareگز (Gaz)

گز یکی از اعضای تیم SAS و وفادار به کاپیتان پرایس است که در همه مراحلی که با تیم SAS بریتانیا طی می‌شود، در کنار شخصیت اصلی، مک تاویش و کاپیتان پرایس حضور دارد. وی که یکی از اعضای سابق نیروهای ویژه بوده است، همیشه کلاه به سر دارد و در آخر هم جان خود را در راه مقاومت جلوی نیروهای تروریستی از دست می‌دهد.

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfareنیکولای (Nikolai)

نیکولای یک خبره نظامی اهل روسیه است که برای تیم SAS و با کاپیتان پرایس کار می‌کند. وی در Call of Duty 4: Modern Warfare از اسارت آزاد می‌شود و از آن پس در تمامی مراحل تیم SAS را همراهی می‌کند و در سری‌های بعدی Modern Warfare هم از شخصیت‌های اصلی است.

روند این بازی به گونه‌ای جلو می‌رود که گیمرهایی که این بازی را برای بازی کردن انتخاب کرده‌اند با داستان آن غافلگیر می‌شوند و حتی در یکی از مأموریت‌ها در فلش بک داستان Modern Warfare مجبور هستید شخصیت کاپیتان پرایس را در لباس استتار هدایت کنید تا به کمک کاپیتان مک میلان در مقر دشمن رهبر ملی‌گرایان روسی، عمران زاکائف را ترور کنند که در ادامه مشخص می‌شود زاکائف در این اقدام تروریستی نمرده است و عملیات‌های تروریستی و فعالیت‌های هسته‌ای دیگری را کنترل می‌کند و پسر او، ویکتور زاکائف هم به او کمک می‌کند.

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfareکاپیتان مک میلان (Cpt. MacMillan)

کاپیتان مک میلان رهبر بیست و دومین تیم SAS بریتانیا بوده است و در مأموریت سال 1996 وظیفه فرماندهی عملیات ترور عمران زاکائف را به همراه کاپیتان پرایس دارد. در Call of Duty 4: Modern Warfare هیچ تصویری از کاپیتان مک میلان نمی‌بینیم و فقط تحرکات او در لباس استتار را مشاهده می‌کنیم. صدای مک میلان در برخی مأموریت‌های Modern Warfare 3 شنیده می‌شود.

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfareویکتور زاکائف (Victor Zakhaev)

ویکتور زاکائف یکی از دشمنان اصلی در Call of Duty 4 و فرزند عمران زاکائف است. این کاراکتر در روند بازی هدف اصلی عملیات مشترک نیروهای ویژه آمریکا و بریتانیا می‌شود.

در نهایت در مورد داستان و مأموریت‌های این بازی می‌توان گفت که روند این بازی به گونه‌ای سریع است که گیمر در تمام مراحل پیشروی بازی هیجان خاصی را تجربه می‌کند و کاملا در جریان بازی غرق می‌شود.

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

رده سنی

Call of Duty 4: Modern Warfare توسط کمپانی ESRB که از نظر محتوا بازی‌ها را رده‌بندی سنی می‌کند، برای گروه سنی 17 و بالای 17 سال مناسب معرفی شده است. این رده‌بندی سنی به دلیل محتوای خشن، خون و خونریزی و زبان خشن به اینگونه صورت گرفته است.

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

Engine و پلتفرم‌ها

عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare توسط تیم طراحی، کارگردانی و برنامه‌نویسان کمپانی Activision ساخته و منتشر شده است. این بازی با گیم انجین IW 3.0 ساخته شده و با این موتور بازی توانست ستایش خیلی از منتقدان را همراه داشته باشد. موتور IW 3.0 نوردهی طبیعی در فضای بازی ایجاد می‌کند، افکت نوری HDR و سایه‌های داینامیک به بازی اضافه می‌کند.

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

کارگردان این بازی جیسون وست و تهیه‌کننده آن مارک روبین است. زیبایی داستان این بازی هم کار قلم نویسنده بزرگ این بازی به نام جسی استرن بوده است. موسیقی متنی هم که استیون بارتون برای این بازی ساخته است، هیجان خاصی را برای گیمر رقم می‌زند.

Call of Duty 4: Modern Warfare برای پلتفرم‌های بازی نسل سوم عرضه شده بود. این بازی 5 نوامبر سال 2007 برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، PlayStation 3، Xbox 360، رایانه‌های مک و Wii عرضه شد.

بیشتر بخوانید: همه آنچه از بازی Vampyr نمی‌دانید! +تصاویر

جوایز و افتخارات

این بازی پس از انتشار توسط منتقدان زیادی از سراسر جهان بخاطر گیم پلی خاص و داستان قوی خود مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است در حالی که برخی از منتقدان به دلیل یکنواخت بودن روند بازی‌های شوتر اول شخص در Call of Duty 4: Modern Warfare را مورد انتقاد قرار داده‌اند. این عنوان در سال 2007 از طرف سایت‌های زیادی جوایز نفیسی دریافت کرد. از جمله این سایت‌ها، IGN بود که جایزه پرفروش‌ترین بازی Xbox 360 را به این بازی اهدا کرد.

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

این بازی با فروش حدود 7 میلیون کپی تا آخر ماه ژانویه سال 2008 به عنوان پرفروش‌ترین بازی سال انتخاب شد و بدین ترتیب، جایزه بهترین بازی سال 2007 در ژانر شوتر اول شخص را به خود اختصاص داد. Call of Duty 4: Modern Warfare به روند پرفروش بودن خود ادامه داد تا اینکه تا اواخر سال 2013 حدود 16 میلیون نسخه کپی از این بازی به فروش رسید.

نسخه Remastered

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

کمپانی Activision به دلیل استقبال گسترده از این سری Modern Warfare، شاخه‌ای از فرنچایز Call of Duty تصمیم گرفت آن را برای کنسول‌های نسل چهارم بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی منتشر کند. نسخه Remastered شده بازی Call of Duty 4: Modern Warfare در 4 نوامبر سال 2016 در کنار عنوان دیگری از Activision به نام Call of Duty: Infinite Warfare برای رایانه‌های شخصی عرضه کرد. این عنوان در 27 ژوئن 2017 برای PlayStation 4 و در تاریخ 27 جولای 207 برای Xbox One منتشر شد. نسخه Remastered این بازی توسط Raven Software توسعه داده شد و برای کنسول‌های نسل چهارم آماده شد که آن هم به دلیل بهبود گرافیک و محیط‌های بازی بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

گفتنی است، کمپانی Activision در سال‌های 2009 و 2011 ادامه‌ای از این عنوان را ساخت و داستان آن را تا انتها با برخی کاراکترهای ثابت و یا اضافه کردن چندین شخصیت جدید دنبال کرد. تنها شخصیتی که در تمام این سری‌ها به صورت چشمگیری به شخصیت اصلی کمک می‌کند و داستان حول محور او می‌چرخد، کاپیتان پرایس است.

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

معرفی عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare

در نهایت باید گفت هر کسی که Call of Duty 4: Modern Warfare را بازی کند می‌تواند هیجان خالصی از جنگ‌های مدرن را تجربه کند و با پایان یافتن این بازی احساس قدرتی را در مقابل نیروهای پلید روی کره زمین داشته باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا