تست تصادف تویوتا پریوس با 5 ستاره ایمنى | فیلم


نسل حاضر تویوتا پریوس که قرار است در بازار ایران عرضه شود، چهارمین نسل از این خودرو می باشد و اتاق آن با کد XW50 شناخته می شود. ابعاد پریوس با اختلاف کمی کوچکتر از ابعاد کرولا است. قبل از هر صحبتی راجب طراحی پریوس باید گفت که انتظار نداشته باشید که با طراحی فوق العاده زیبا و خیره کننده ای مواجه شوید، اصولاً در این خودرو زیبایی از...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

تست تصادف تویوتا پریوس با 5 ستاره ایمنى | فیلم

قدرت فوق العاده تویوتا ۴ رانر در آفرود | فیل...

تست تصادف تویوتا پریوس با 5 ستاره ایمنى | فیلم

تست تصادف آلفارومئو استلویو با ٥ ستاره ایمنى ...

تست تصادف تویوتا پریوس با 5 ستاره ایمنى | فیلم

سیستم کرال کنترل تویوتا | فیلم...

نسل حاضر تویوتا پریوس که قرار است در بازار ایران عرضه شود، چهارمین نسل از این خودرو می باشد و اتاق آن با کد XW50 شناخته می شود. ابعاد پریوس با اختلاف کمی کوچکتر از ابعاد کرولا است.

قبل از هر صحبتی راجب طراحی پریوس باید گفت که انتظار نداشته باشید که با طراحی فوق العاده زیبا و خیره کننده ای مواجه شوید، اصولاً در این خودرو زیبایی از اولویت ها نبوده و در طراحی بدنه ی پریوس تنها به یک چیز اهمیت داده شده است: دستیابی به بهترین ضریب آیرودینامیکی. در قسمت جلو نخستین بخشی که جلب توجه می کند. طراحی خاص و تیز چراغ ها است، اما شکل ظاهری مدرن و متفاوتی دارند.

با دقتی در طراحی چراغ ها و خطوط روی درب موتور اینطور به بیننده القا می‌شود که خطوط به نشان تویوتا در قسمت جلو هدایت شده اند در زیر نشان تویوتا نیز ورودی هوای باریکی وجود دارد. در طرفین سپر جلو نیز دو عدد چراغ مه شکن که لامپ های روشنایی در روز را نیز در خود جای داده اند قرار گرفته است.

حجم دقیق این موتور ۱۷۹۸ سی سی است و قطر سیلندرهای آن ۸۰ و کورس آنها ۸۸.۳ میلیمتر است. برای جمع و جور و کوچکتر شدن ابعاد موتور، سیلندرهای این موتور تنها ۷ میلیمتر از یکدیگر فاصله دارند.

سیلندرهای چدنی این موتور از طراحی کمتر معمول Spiny-type بهره مندند که به تبادل بهتر گرما در داخل موتور کمک می کند، این تبادل بهتر گرمایی سبب کاهش دمای کارکرد موتور شده که این امر در افزایش طول عمر موتور موثر است. برای جلوگیری از کم شدن روغِن موتور و کاهش مصرف آن نیز پریوس به سیستم جداسازی روغن یا OSV مجهز است تا بخارات روغن را دوباره به کارتل برگردانده و مورد استفاده قرار دهد.

بد نیست بدانید که چنین سیستمی تنها در برخی موتورهای جدید بی ام و مورد استفاده قرار گرفته است اما تویوتا در خودروی ارزان قیمت خود از آن استفاده می کند.

برای افزایش طول عمر موتور نیز همانند کمری از پیستون های آلومینیومی با پوشش رزین ضد اصطکاک و رینگ پیستون ها ی آنادایز شده استفاده شده است. بر خلاف موتورهای عادی که از سیکل احتراق اتو استفاده می کنند در این موتور سیکل احتراقی از نوع آتکینسون است.

در سیکل آتکینسون با کمک تغییراتی که در زمانبندی سوپاپ ها انجام می‌گیرد ضریب تراکم در هنگام کمپرس کاهش یافته و در هنگام انفجار افزایش میابد. استفاده از چنین روشی باعث کاهش قدرت موتور می شود اما در عوض مصرف سوخت و آلایندگی را کاهش می‌دهد. دریچه یگاز برقی این مدل نیز از نوع هوشمند است و بسته به فرمان راننده و شرایط موتور همواره در بهترین وضعیت قرار دارد.

دو سیستم جالب دیگر نیز که به منظور کاهش آلایندگی در پریوس بکار رفته اند EGR و EHR هستند. در سیستم EGR با بازگرداندن بخشی از گازهای خروجی به مانیفولد هوا میزان انتشار گاز CO2 را کاهش می دهد. سیستم EHR نیز با استفاده از حرارت موجود در گازهای اگزوز اقدام به گرم کردم آب رادیاتور می کند تا زودتر گرم شود. گرم شدن سریع موتور نیز از عواملی است که در کاهش آلایندگی تاثیر بسزایی دارد چون موتور در حالت کارکرد سرد آلایندگی بیشتری دارد.

(۱۷۷)

دسته بندی : خودرو
برچسب ها : تست تصادف, تویوتا پریوس, تویوتا لندکروز, تویوتا موتورز, خودروی تویوتا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول