موفقیت مالی تویوتا در نیمه نخست سال 2018


موفقیت مالی تویوتا در نیمه نخست سال 2018

بزرگترین خودروساز ژاپن با فروش 2.6 میلیون دستگاه خودرو ظرف سه ماه، توانسته بیش از 6.1 میلیارد دلار سود در این 93 روز کسب کند. نخستین خودروساز آسیا در عین حال موفق شده صدرنشین بیشترین میزان صرفه جویی وکاهش هزینه‌ها هم در این مدت باشد.

فرادید| انتشار آخرین گزارش مالی بزرگترین خودروساز آسیا از رشد چشمگیر فروش و سودآوری بالای تویوتا حکایت دارد. این اتفاق در حالی رقم خورده که تویوتا امسال بیشترین میزان واردات خودرو را به آمریکا داشته و همزمان تولیدش در این کشور تحت تاثیر افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم تضعیف شده است.
موفقیت مالی تویوتا در نیمه نخست سال 2018
به گزارش فرادید، تویوتا به لطف اتفاقات مثبتی که در نیمه نخست سال 2018 در بازارهای آسیایی و نیز آمریکای شمالی برایش رقم خورده، پیش‌بینی خود نسبت به چشم‌انداز سود سال 2018 را با اندکی ارتقا، روی 28.2 میلیارد دلار تنظیم کرد. برمبنای خبری که رویترز منتشر کرده، این موضوع در صورت صحت به معنی رشد سود بزرگترین خودروساز ژاپن در سال 2018 به میزان 4.2 درصد است.
طبق گزارشی که اتوموتیونیوز منتشر کرده تویوتا موفق شده در سه ماهه دوم سال 2018 حد فاصل آوریل تا ژوئن، با رشد 19 درصدی سود عملیاتی مواجه شود. سومین خودروساز جهان در حالی این عنوان را به دست آورده است که در سی ماه گذشته چنین رقمی از سود و رشد سود را تجربه نکرده است.
فروش این شرکت در جهان مجموعا یک درصد رشد داشته است گرچه این میزان در آسیا به حدود 8.5 درصد می‌رسد. در آمریکای شمالی هم به لطف رشد تقاضا برای دو وانت بزرگ تاکوما و تاندارا، تویوتا توانسته به رغم کاهش سود، نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.2 درصد بیشتر خودرو بفروشد.
موفقیت مالی تویوتا در نیمه نخست سال 2018
البته از یک جهت دیگر هم عملکرد سه ماهه دوم سال 2018 برای تویوتا امیدبخش است. اینکه بزرگترین خودروساز ژاپن با فروش 2.6 میلیون دستگاه خودرو توانسته بیش از 6.1 میلیارد دلار سود در این 93 روز کسب کند. نخستین خودروساز آسیا در عین حال موفق شده صدرنشین بیشترین میزان صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها هم باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل