آیا ترانه اعتراضی چهل سال ضدزن است؟


به گزارش خرداد، یورونیوز نوشت: فائقه آتشین (گوگوش) و سیاوش قمیشی دو هنرمند موسیقی پاپ ایرانی به تازگی ترانه ای بنام چهل سال خوانده اند که به جز استقبال هواداران فائقه آتشین، خواننده و سیاوش قمیشی، خواننده و آهنگساز این قطعه باعث واکنش های منفی...

آیا ترانه اعتراضی "چهل سال" ضدزن است؟به گزارش خرداد، یورونیوز نوشت: فائقه آتشین (گوگوش) و سیاوش قمیشی دو هنرمند موسیقی پاپ ایرانی به تازگی ترانه ای بنام چهل سال خوانده اند که به جز استقبال هواداران فائقه آتشین، خواننده و سیاوش قمیشی، خواننده و آهنگساز این قطعه باعث واکنش های منفی و گسترده بسیاری از کاربران اینترنتی از جمله فعالان حقوق زن شده است.

در بخشی از آن می خوانیم:

«آهای سالار افسانه؛ تو میتونی و پا میشی

به بغضت اعتقاد دارم، یه روز آخر رها میشی

یه جورای بدی درده؛ شبی شرمنده برگرده

یه مادری که چند ساله؛ دیگه نون آوره مرده»

بیت آخر که به زنی اشاره می کند که از او به «نان آور مرد» تعبیر شده است بحث های فراوانی درباره تبعیض علیه زنان و کوچک شمردن نقش زنان در جامعه را مطرح کرده است.

به گفته این فعالان مادامی که از زن مستمری بگیر به عنوان یک مرد نام برده می شود با اطمینان می توان گفت جامعه هنوز کاملا «مرد سالار» است!

بسیاری از فائه آتشین پرسیده اند چطور در مقام یک زن هنرمند و فرهیخته حاضر شده است این بیت را بخواند و بخشی دیگر با انتقاد از سیاوش قمیشی که شاعر بسیاری از ترانه هایش بوده است، پرسیده اند چطور جمله ضدزن شعر را ندیده است؟!

گفتنی است شاعر این ترانه یکی از مجریان شبکه های ماهواره ای است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!