نخستین جریمه استفاده از نقاب در دانمارک


نخستین جریمه استفاده از نقاب در دانمارک

شفقنا- مقام های دانمارک برای نخستین بار از آغاز اجرای قانون ممنوعیت استفاده از پوشش صورت در اماکن عمومی این کشور، یک زن را به این دلیل جریمه مالی کردند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری «عربی 21»، رسانه های محلی دانمارک که از آغاز ماه جاری میلادی شاهد اجرای قانون ممنوعیت استفاده از پوشش صورت […]

نخستین جریمه استفاده از نقاب در دانمارک

شفقنا- مقام های دانمارک برای نخستین بار از آغاز اجرای قانون ممنوعیت استفاده از پوشش صورت در اماکن عمومی این کشور، یک زن را به این دلیل جریمه مالی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری «عربی ۲۱»، رسانه های محلی دانمارک که از آغاز ماه جاری میلادی شاهد اجرای قانون ممنوعیت استفاده از پوشش صورت در اماکن عمومی بوده، شامگاه جمعه گزارش دادند که دو زن از جمله یک زن دارای نقاب اسلامی در یک مرکز تجاری در شهر «هورس هولم» در شرق این کشور درگیر شدند و به همین دلیل نیز مقام های ذی ربط تصمیم گرفتند آنها را جریمه نقدی کنند.

بر اساس این گزارش، مقام های دانمارک علاوه بر این که هر کدام از این دو زن را به دلیل درگیری سه هزار کرون (نزدیک به ۴۶۵ دلار) جریمه کردند، زن دارای پوشش صورت را نیز به دلیل نقض قانون ممنوعیت نقاب هزار کرون دیگر جریمه کردند تا نخستین فردی لقب گیرد که در این کشور و در چارچوب قانون مذکور جریمه می شود.

در همین راستا نیز سخنگوی پلیس دانمارک در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی ترکیه (AA) اظهار داشت: زن دارای نقاب ۲۸ ساله که شهروند دانمارک است، به دلیل نقض قانون استفاده از آن در اماکن عمومی هزار کرون جریمه شد.

این در حالی است که قانون مصوب پارلمان دانمارک مبنی بر ممنوعیت استفاده از پوشش صورت در اماکن عمومی این کشور که بنا بر آمار رسمی مسلمانان نزدیک به هفت درصد از جمعیت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفری آن را تشکیل می دهند، چهارشنبه گذشته به اجرا درآمد و بر اساس آن نیز افراد متخلف از هزار کرون (نزدیک به ۱۵۷ دلار) در نخستین تخلف تا ۱۰ هزار کرون (هزار و ۵۵۲ دلار) پس از تخل چهارم جریمه می شوند.

خبر اصلی را در عربی۲۱ ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !