استقبال چشمگیر اعضای کانون های مساجد از جشنواره کتابخوانی رضوی


استقبال چشمگیر اعضای کانون های مساجد از جشنواره کتابخوانی رضوی

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد کرمانشاه، با اشاره به اعلام فراخوان و اطلاع رسانی گسترده هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه های مساجد استان، استقبال جوانان کانون های مساجد از این جشنواره را بسیار خوب ارزیابی کرد.

مصطفی قبادی سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه،با اشاره به اعلام فراخوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اوایل تیرماه سال جاری در کتابخانه های مساجد استان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: اطلاع رسانی گسترده و منسجمی در این خصوص در کتابخانه های مخزن دار کانون های مساجد شهری و روستایی صورت گرفت.

وی با اشاره به اعلام فراخوان هشتمین جشنواره از اوایل تیرماه در کتابخانه های مساجد، گفت: فراخوان این جشنواره به صورت گسترده در مساجد و کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان کرمانشاه توزیع شد.

قبادی، با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی از سلسله برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) است، افزود: این جشنواره با محوریت کتاب های تالیف یافته در خصوص زندگینامه و ابعاد شخصیتی امام رضا(علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برگزار شد.

وی اظهارکرد: کتابداران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در راستای معرفی منابع این جشنواره ضمن تهیه نسخه pdf این کتاب ها، اعضای فعال کتابخانه را نسبت به مطالعه این کتب و شرکت در جشنواره تشویق کردند.

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد کرمانشاه، با بیان اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه متولی برگزاری هشتمین جشنواره‌ کتابخوانی رضوی است، ابرازکرد: ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی با ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به برگزاری این رقابت ارزشمند در رده های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال، ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری استان کرمانشاه دارای 277 کتابخانه باز و مخزن دار هستند که از این تعداد 144 باب مخزن دار است و از ظرفیت بسیار خوبی برای مشارکت در برگزاری چنین جشنواره هایی برخوردار می باشد.

قبادی، با اشاره به مشارکت این دبیرخانه در زمینه اطلاع رسانی، معرفی منابع و ترغیب اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به شرکت در جشنواره سال گذشته کتابخوانی رضوی، بیان کرد: تجربه موفق سال گذشته ما را در جلب و ترغیب بیش از پیش جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی یاری داد.

وی با بیان اینکه استقبال اعضای کتابخانه های مساجد و جوانان عضو در کانون های فرهنگی هنری مساجد به واسطه حضور فعال در برنامه های طرح اوقات فراغت آسمانی ها از این جشنواره قابل توجه است، ابراز امیدواری کرد: شرکت کنندگان در این رقابت ارزشمند علاوه بر انس با کتاب و کتابخوانی؛ بیش از پیش با سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(علیه السلام) آشنا شده و از این شخصیت والامقام کسب فیض کنند.

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد کرمانشاه، در پایان با اشاره به اتمام مهلت شرکت در بخش مکتوب این جشنواره، خاطرنشان کرد: فرصت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش الکترونیک از طریق سامانه نهاد کتابخانه های عمومی کشور http://iranpl.ir تا پایان روز جمعه(19 مرداد) فراهم است.

گفتنی است، بنابر اعلام اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، داوری آثار این جشنواره (25 مرداد) صورت می گیرد و آیین اختتامیه که همراه با تجلیل از برگزیدگان خواهد بود، مصادف با دهه کرامت است.

ا

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)