اولین تصاویر رسمی از چانگان CS85، کوپه بلندبالا


اولین تصاویر رسمی از چانگان CS85، کوپه بلندبالا

درحالی‌که آلمانی‌ها پیشگامان ساخت کراس‌اوورهای کوپه بودند، اما این روزها با افزایش محبوبیت این خودروها، خودروسازان دیگری هم به این بخش وارد شده یا خواهند شد. دراین‌بین خودروسازان چینی هم که با سرعت خیره‌کننده‌ای در حال پیشرفت هستند، از بخش کراس‌اوورهای کوپه غافل نمانده و طی چند وقت اخیر نمونه‌هایی از این خودروها را معرفی...

درحالی‌که آلمانی‌ها پیشگامان ساخت کراس‌اوورهای کوپه بودند، اما این روزها با افزایش محبوبیت این خودروها، خودروسازان دیگری هم به این بخش وارد شده یا خواهند شد. دراین‌بین خودروسازان چینی هم که با سرعت خیره‌کننده‌ای در حال پیشرفت هستند، از بخش کراس‌اوورهای کوپه غافل نمانده و طی چند وقت اخیر نمونه‌هایی از این خودروها را معرفی کرده‌اند. یکی از جدیدترین کراس‌اوورهای چینی اما چانگان CS85 است که در بهار امسال اولین تصاویر جاسوسی از آن در اینترنت منتشر شد و چند ماه بعد نیز تصاویر بدون پوششی از آن انتشار یافت. حال سازندهٔ چینی اولین تصاویر رسمی از CS85 را منتشر کرده است.

اولین تصاویر رسمی از چانگان CS85، کوپه بلندبالا

CS85 از استایل بیرونی زیبا و هماهنگی برخوردار است. نمای جلویی این خودرو طبق زبان طراحی جدید چانگان طراحی شده درحالی‌که در نمای عقبی آن الهاماتی از محصولات ب‌ام‌و دیده می‌شود اما بااین‌حال به‌طورکلی CS85 را می‌توان خودروی زیبا و جذابی دانست. این کراس‌اوور کوپه بر اساس کراس‌اوور میان سایز چانگان CS75 ساخته شده که اخیراً فیس‌لیفت و به‌روزرسانی کلی را تجربه کرده است. CS85 اما 4.72 متر طول دارد که این یعنی 7 سانتیمتر کشیده‌تر از CS75 است اما عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر با 1.84 متر و 1.66 متر است و بنابراین 5 میلی‌متر باریک‌تر و 30 میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از CS75 است. فاصلهٔ محوری این کراس‌اوور کوپه نیز 2.70 متر است که افزایشی 5 میلی‌متری را نسبت به CS75 نشان می‌دهد.

اولین تصاویر رسمی از چانگان CS85، کوپه بلندبالا

چانگان CS85 با دو پیشرانهٔ بنزینی مختلف به بازار عرضه خواهد شد. موتور اول یک واحد 1.5 لیتری توربو با 180 اسب بخار قدرت است درحالی‌که موتور دوم از نوع 2 لیتری توربو بوده و 235 اسب بخار قدرت دارد. برای انتقال نیروی این موتورها نیز تنها یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است؛ اما هنوز مشخص نیست که CS85 هم مانند بسیاری از کراس‌اوورهای چینی صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود یا سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن ارائه می‌گردد. هرچند نمی‌توان چانگان CS85 را با ب‌ام‌و X4 یا مرسدس بنز GLC کوپه قابل‌مقایسه دانست اما چنین خودرویی از یک سازندهٔ چینی واقعاً قابل‌تحسین است. از سوی دیگر اما CS85 نسبت به دیگر کراس‌اوورهای چینی، خودروی جذاب‌تری است.

اولین تصاویر رسمی از چانگان CS85، کوپه بلندبالا

هم‌اکنون در بازار چین کراس‌اوور کوپهٔ بورگوارد BX6 به فروش می‌رسد و کراس‌اوورهای کوپهٔ دیگری چون بیسو T7 و دانگ‌فنگ iX5 هم به‌زودی راهی بازار چین خواهند شد؛ اما غیر از خودروسازان چینی، شرکت‌های خارجی هم کراس‌اوورهای کوپه‌ای را برای بازار چین تدارک دیده‌اند که از اشکودا کودیاک کوپه می‌توان به‌عنوان یکی از آن‌ها نام بُرد؛ بنابراین رقابت در این بخش از بازار در چین بسیار داغ خواهد بود. قیمت چانگان CS85 از حدود 140 هزار یوآن معادل 20,700 دلار آغاز شده و نهایتاً به 200 هزار یوآن برابر با 29,500 دلار می‌رسد. برای مقایسه، نسل اول ب‌ام‌و X4 هنوز با قیمت 489,800 یوآن معادل 71,700 دلار در چین عرضه می‌شود.

اولین تصاویر رسمی از چانگان CS85، کوپه بلندبالا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل