20 درمان سریع خانگی برای از بین بردن موهای زیر پوستی صورت و بدن


برای درمان موهای زیر پوستی چه باید کرد؟ موهای زیر پوستی (ingrown hair) یکی از پدیده های شایع و آزاردهنده پوستی است که به دلیل برگشت موهای در حال رشد و گرفتار شدن آن ها در زیر پوست ایجاد می شود و معمولا برخی نقاط بدن از جمله پاها، دست، صورت، بینی و ابرو را […] The post 20 درمان سریع خانگی برای از بین بردن موهای زیر پوستی صورت و بدن...

20 درمان سریع خانگی برای از بین بردن موهای زیر پوستی صورت و بدندرمان موهای زیر پوستی

برای درمان موهای زیر پوستی چه باید کرد؟

موهای زیر پوستی (ingrown hair) یکی از پدیده های شایع و آزاردهنده پوستی است که به دلیل برگشت موهای در حال رشد و گرفتار شدن آن ها در زیر پوست ایجاد می شود و معمولا برخی نقاط بدن از جمله پاها، دست، صورت، بینی و ابرو را درگیر می کند.

اگرچه موهای زیر پوستی عارضه جدی به شمار نمی رود اما از نظر زیبایی ظاهر خوشایندی نداشته و به خصوص خانم ها سعی می کنند به شیوه های مختلف از شر این موهای زیرپوستی خلاص شوند.

در ادامه با کوکا همراه شوید تا با تعدادی از روش های خانگی و گیاهی برای درمان موهای زیرپوستی آشنا شویم.

راه های درمان موهای زیر پوستی دست، پاها و صورت

1. آلوئه ورا

آلوئه ورا از درمان های خانگی اثبات شده برای درمان موهای زیر پوستی است. آلوئه ورا حاوی مقادیر فراوان آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن، ویتامین C و E است که به بهبود الاستیک پوست کمک کرده و از خشکی پوست جلوگیری می کند.

خواص مرطوب کنندگی آلوئه ورا کمک می کند تا پوست بسیار نرم شده و اکسیژن کافی به سلول های آن برسد.

100 گرم برگ آلوئه ورا تازه تهیه کرده و ژل آن را روی پوست خود بمالید و بعد از 7 ساعت پوست را بشویید. برای رفع موهای زیرپوستی هر روز از این روش استفاده کنید.

2. آلوئه ورا و آب برنج

مقداری آب برنج را داخل کاسه ای بگذارید تا ته نشین شود. آب روی آن را بیرون بریزید و مواد ته نشین شده را با مقدار مساوی ژل آلوئه ورا مخلوط کرده روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید تا ترکیب سریع تر جذب پوست شود. بعد از 30 دقیقه با آب گرم بشویید.

3. آسپرین

آسپرین حاوی اسید سالیسیک است و به از بین بردن سلول های مرده و رشد سریع تر موها کمک می کند.

1 عدد قرص آسپرین را کوبیده و با آب مخلوط کنید و خمیر حاصل را روی پوست بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب بشویید.

4. عسل

عسل دارای خواص مرطوب کنندگی، ضدعفونی کننده و ضدباکتری است و به درمان راحت موهای زیرپوستی کمک می کند.

مقداری عسل را با اندکی آب مخلوط کرده و به مدت 30 دقیقه روی نواحی موردنظر ماساژ دهید. سپس با آب بشویید. برای نتیجه بهتر لازم است دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

5. آسپرین و عسل

ترکیب این دو عنصر برای درمان موهای زیر پوستی، درمان عفونت پوست و کاهش تورم کمک می کند.

3 عدد قرص آسپرین را کوبیده و با عسل و آب (هریک 1 قاشق چایخوری) مخلوط کنید تا خمیر یکدست به دست بیاید. اگر خمیر خیلی غلیظ است عسل بیشتر به آن اضافه کنید. این خمیر را روی موهای زیر پوستی مالیده و بعد از 10 دقیقه با آب گرم بشویید.

6. عسل و لیمو

2 قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق غذاخوری آب لیمو تازه مخلوط کرده و با حرکات دایره ای روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید. بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

هشدار 1: از اعمال عسل روی بخش هایی از پوست که دچار واریس هستند اجتناب کنید.

هشدار 2: از آن جایی که عسل از پوست لایه برداری می کند توصیه می شود بعد از استفاده، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

7. روغن درخت چای

روغن درخت چای از روغن های طبیعی فوق العاده قوی است که دارای خواص ضدباکتری، ضدعفونی کننده و ضدالتهابی است و در تولید بسیاری از محصولات ضد آکنه نیز کاربرد دارد. روغن درخت چای منافذ پوست را باز و التهاب و موهای زیرپوستی را از بین می برد.

10 تا 20 قطره روغن درخت چای را به مقداری آب گرم اضافه کرده، یک پارچه تمیز را داخل محلول خیس کنید و به آرامی کمی از آب اضافه آن را بگیرید. سپس پارچه را روی قسمت های مورد نظر بمالید تا سطح پوست مرطوب شود. این کار را هر چند بار که تمایل دارید تکرار کنید.

8. روغن زیتون

روغن زیتون منبع غنی آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب سالم است که برای سلامت پوست مفید بوده و خشکی پوست را برطرف می کند. روغن زیتون با مرطوب کردن پوست به رشد موهای زیرپوستی به بیرون پوست کمک می کند.

نیم ساعت قبل از حمام کردن مقداری روغن زیتون به دست و پا و سایر قسمت های بدن که دچار موهای زیرپوستی است بمالید و نیم ساعت ماساژ دهید.

9. روغن زیتون و شکر قهوه ای

شکر قهوه ای حاوی دو ماده مهم اسید گلیکولیک و آلفا هیدروکسی اسید است که به کنترل چربی پوست کمک کرده و از چرب شدن یا خشکی بیش از حد آن جلوگیری می کنند.

مقدار یکسان روغن زیتون و شکر قهوه ای را با هم مخلوط کرده و به مدت چند دقیقه روی نواحی موردنظر بمالید. سپس حمام کرده و از مرطوب کننده طبیعی روی پوست استفاده کنید.

10. شکر و روغن نارگیل

دانه های شکر از پوست لایه برداری کرده و مانع ایجاد موهای زیرپوستی در آینده می شود. روغن نارگیل نیز دارای خواص ضدقارچی و ضد باکتری و مرطوب کننده قوی است.

1 فنجان شکر را با نصف فنجان روغن نارگیل و 10 قطره روغن درخت چای مخلوط کرده و با حرکات دایره ای روی پوست بمالید. سپس با آب گرم بشویید.

11. خیار

خیار حاوی ویتامین های فراوان است که پوست را سالم و براق کرده و با مرطوب کردن پوست به کاهش و درمان موهای زیر پوستی کمک می کند.

برش های نازک خیار را روی قسمت های مورد نظر پوست قرار داده و بعد از 30 دقیقه بشویید. استفاده منظم از این روش تغییرات مثبتی روی پوست ایجاد خواهد کرد.

12. جو دوسر

جو دوسر از درمان های خانگی مشهور برای رفع موهای زیر پوستی است که تورم و خارش را کاهش داده و پوست را مرطوب می کند.

1 قاشق غذاخوری جو دوسر را به آب حمام اضافه کرده و خوب با آب مخلوط کنید. به مدت 30 دقیقه داخل وان دراز بکشید، سپس بدن خود را با آب شسته و با پارچه نرم خشک کنید و در پایان مقداری مرطوب کننده به کل بدن بمالید. از این روش چند شب قبل از خواب استفاده کنید.

13. نعناع

برگ های نعناع پوست را تسکین داده و به حفظ رطوبت و شادابی پوست و درمان موهای زیر پوستی کمک می کند.

10 تا 15 عدد برگ نعناع را شسته و خوب بکوبید. آب خالص به دست آمده را به نواحی مورد نظر مالیده و بعد از 5 یا 6 ساعت با آب گرم بشویید. سپس از مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

برای نتیجه عالی، هر هفته دو یا سه بار از این روش استفاده کنید.

14. جوش شیرین

جوش شیرین التهاب، قرمزی و خارش ناشی از موهای زیر پوستی را برطرف کرده و پوست را تسکین می دهد.

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 فنجان آب مخلوط کرده، پنبه ای را به محلول آغشته کنید و روی نواحی مورد نظر بمالید. بعد از 5 دقیقه با آب سرد بشویید. دو یا سه بار در روز از این روش استفاده کنید.

15. نمک

نمک یک خنک کننده عالی است که باعث افزایش گردش خون، بهبود زخم، کاهش تورم و درمان موهای زیرپوستی می شود.

یک و نیم قاشق چایخوری نمک را با 1 لیتر آب مخلوط کرده و با توپ پنبه به آرامی روی پوست بمالید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا موهای زیرپوستی درمان شود.

هشدار: در صورت قرمزی پوست یا ظاهر شدن علائم حساسیت از نمک استفاده نکنید.

16. سرکه سیب

سرکه سیب باعث تسکین پوست شده، التهاب را کاهش می دهد و از بروز عفونت جلوگیری می کند.

کافیست مقداری سرکه سیب را با استفاده از توپ پنبه به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست مالیده و با آب بشویید.

17. قهوه

قهوه نیز از درمان های خانگی موثر برای درمان موهای زیر پوستی است.

یک فنجان آب ولرم را با مقداری قهوه مخلوط کرده و روی نقاط مورد نظر بمالید و چند دقیقه ماساژ بدهید.

18. علف لیمو

بخار دادن یکی از روش های موثر برای درمان سریع موهای زیرپوستی است زیرا گرما باعث باز شدن منافذ پوست شده و موهای زیرپوستی بهتر قابل دسترسی هستند که می توان به راحتی و با موچین آن ها را از پوست جدا کرد.

بخار علف لیمو پوست را پاکسازی کرده و به درمان موهای زیرپوستی کمک می کند.

مقداری علف لیمو تازه را داخل ظرفی بکوبید. سپس آن را به آب جوش اضافه کرده و بعد از جوشیدن، پارچه ای روی پوست انداخته و ظرف محلول را زیر پارچه قرار دهید طوری که بخار محلول به بخش های مورد نظر پوست برسد.

پس از حدود 10 تا 15 دقیقه ناحیه را با آب سرد بشویید.

19. درمان موهای زیر پوستی بینی

اگرچه موهای زیر پوستی بینی معمولا پس از مدتی خود به خود از بین می رود اما برای رفع خارش و درد احتمالی می توان از روش زیر برای درمان سریع موهای زیرپوستی بینی و جلوگیری از عفونت اقدام شود:

حوله تمیزی را داخل آب جوش خیس کنید، سپس آب اضافی آن را گرفته و حوله گرم و مرطوب را روی حفره های بینی قرار دهید تا خنک شود.

به مدت 20 دقیقه و چند بار این کار را تکرار کنید. سپس دوباره حوله را خیس کرده و قسمت کوچکی از آن را داخل بینی و روی موهای زیرپوستی داخلی قرار دهید تا زمانی که حوله گرمایش را از دست بدهد.

مجددا حوله را خیس کرده و داخل حفره بینی قرار دهید، این بار با حرکات دایره ای روی موهای زیر پوستی بمالید تا موها آزاد شود. برای جلوگیری از عفونت از پماد آنتی بیوتیک سه گانه استفاده کنید.

سه بار در روز از این روش استفاده کنید تا زمانی که مشکل برطرف شود.

هشدار: در صورت بروز درد یا تورم شدید یا ترشحات غیرطبیعی حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا از علائم عفونت می باشند.

20. درمان موهای زیر پوستی ابرو

ابتدا یک پارچه تمیز را داخل آب داغ قرار داده و 10 دقیقه روی منطقه قرار دهید تا منافذ پوست باز شود. اگر لازم است چندین بار پارچه را گرم کنید.

سپس به آرامی پوست را با استفاده از شکر یا محصولات تجاری معتبر لایه برداری کنید. چند روز این کار را تکرار کنید تا موهای زیرپوستی خارج شوند، در این مدت بهتر است از لوازم آرایش ابرو استفاده نکنید.

بعد از مدتی کندن موهای زیرپوستی با موچین خیلی راحت تر می شود، بعد از برداشتن موها از کرم مرطوب کننده یا ژل آلوئه ورا روی ابروها استفاده کنید.

هشدار: حتما از موچین استریل شده استفاده کنید.

علت موهای زیر پوستی

از علت های شایع موهای زیر پوستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موهای فر یا زبر تمیز نکردن پوست و مسدود شدن منافذ با گرد و غبار و سلول های مرده پوشیدن لباس های بیش از حد تنگ اصلاح و تیغ زدن مکرر موهای بدن به شیوه نادرست سطح بالای هورمون های جنسی و رشد بیش از حد موها

منابع: trueremedies – top10homeremedies – livestrong – vkool – beauty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج