بودجه پژوهش زنجان متمرکز هزینه می شود


زنجان – ایرنا – موضوعی که 2 جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان را مشغول خود ساخته بود، سرانجام در ایستگاه هزینه کرد متمرکز برای پروژه های پژوهشی اولویت دار این استان توقف شد.

بودجه پژوهش زنجان متمرکز هزینه می شود

زنجان – ایرنا – موضوعی که 2 جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان را مشغول خود ساخته بود، سرانجام در ایستگاه هزینه کرد متمرکز برای پروژه های پژوهشی اولویت دار این استان توقف شد.

بودجه پژوهش زنجان متمرکز هزینه می شود

به گزارش ایرنا، دبیر کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان زنجان روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان به آخرین تصمیم گرفته شده در خصوص پروژه های پژوهشی و نحوه تخصیص اعتبار اشاره کرد و خواستار خودداری از هزینه کرد بودجه اندک در اختیار، برای پروژه های متعدد شد.
سید محسن نجفیان تاکید کرد: رقمی نزدیک به پنج میلیارد ریال برای بخش پژوهش کل استان در اختیار است که در صورت تقسیم میان 24 دستگاه اجرایی به اعتبارات خرد غیر موثری تبدیل می شود.
وی تصریح کرد: این اعتبارات خرد گرهی از مشکل پژوهشی این استان باز نمی کند و کاری از پیش نمی برد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان هم در ادامه گفت: سوالات بسیاری در متمرکز سازی بودجه برای پروژه های پژوهشی مطرح می شود که از آن جمله جایگاه و نقش مدیران در تصمیم گیری برای هزینه کرد بودجه، سرنوشت پروژه های نیمه کاره و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پژوهش های آغاز شده است.
فرامرز نیک سرشت اضافه کرد: باید در پاسخ به تمام این سوالات گفت که هیچ جای نگرانی نیست و همه دستگاه های درگیر فرآیند پژوهش مشارکت خواهند داشت و پروژه های نیمه کاره هم به سرانجام خواهند رسید.
وی افزود: متمرکز سازی اعتبار پژوهشی برای بهره برداری بهتر از منابع محدود در اختیار استان است و می تواند پروژه های اولویت دارتری را به سرانجام برساند.
استاندار زنجان هم در ادامه تاکید کرد: اینکه بتوان سه پروژه پژوهشی گره گشا و مورد نیاز استان را انجام داد به مراتب بهتر از انجام چندین طرح پژوهشی خرد و نیمه کاره است.
اسدالله درویش امیری با بیان اینکه متمرکز سازی اعتبارات پژوهشی نتایج خوبی به دنبال دارد، خواستار تخصیص کل بودجه پژوهشی استان به کمیته پژوهش شد.
وی اظهار داشت: در صورتی که رقم نزدیک پنج میلیارد ریال معادل یک درصد کل بودجه این استان در میان 24 دستگاه اجرایی تقسیم شود، کار به جایی نخواهد رسید.
استاندار زنجان گفت: می توان کمیته ای برای نحوه رفتار قانونی در هزینه کرد این پروژه ها تشکیل داد چرا که یک درصد بودجه پژوهشی در اختیار دستگاه هاست و راهکار قانونی برای متمرکز سازی آن در اختیار نیست.
وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی راهکار متمرکز سازی بودجه پژوهشی در کشور را تدوین و به سازمان برنامه و بودجه کشور برای پیش بینی در بودجه سال 98 پیشنهاد کند.
** کاهش هفت درصدی بودجه جاری استان زنجان
در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استانداری زنجان گفت: کار جمع بندی فعالیت ها به عجله صورت گرفت و خود وزارت کشور هم نتوانست فعالیت های کامل خود را شناسایی کند.
نیک سرشت با بیان اینکه بودجه ریزی سال 97 مبتنی برعملکرد دستگاه هاست، افزود: عملکرد سال 96 استان بالغ بر 340 میلیارد ریال بود در حالی که این رقم در بودجه امسال به 330 میلیارد ریال معادل هفت درصد کاهش رسیده است.
استاندار زنجان هم در ادامه گفت: مدیران باید سه سناریو برای خود تعریف کنند تا در صورتی که اعتبار پیش بینی شده امسال اگر به طور کامل تخصصی یافت یا در صورتی که تخصیص کمتر از مبالغ اعلام شده بود و برای زمانی که اعتبار ابلاغی بیش از رقم کنونی بود، تصمیم گیری درستی داشته باشند.
درویش امیری خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته با تحقق درآمد بیش از رقم پیش بینی و مصوب استان، میزان مبالغ تخصیص یافته به زنجان افزایش یافت.
3001/6085

منبع : ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...