بکارگیری نظام‌مند صرافی‌ها در راستای مدیریت نیازها و تقاضاها


بکارگیری نظام‌مند صرافی‌ها در راستای مدیریت نیازها و تقاضاها

نائب رئیس اتاق ایران گفت: باید با استفاده از بازار ثانویه و بکارگیری نظام‌مند صرافی‌ها بتوانیم در بازار با قیمت تعادلی، نیازها و تقاضاها را مدیریت و برآورده کنیم.

دکتر حسین سلاح ورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: نابسامانی و التهابات موجود در بازار ارز و سکه بخشی به خاطر تقاضاهای کاذب با منشاء روانی بوده و بخشی دیگر به دلیل تصمیمات متعدد و ناکارآمد و غیرصحیح است.


وی افزود: این مهم علاوه بر افزایش بی‌اعتمادی و ضربه خوردن اعتماد عمومی سبب افزایش تقاضا به دلیل عدم اعتماد به سیاست‌ها و پایداری آنها بود.

سلاحورزی اضافه کرد: در مجموع با وجود خلل و فرجی که در این تصمیمات بود سبب شد نوعی سوء استفاده‌ها و فسادهای گسترده‌ای نیز صورت گیرد.

نائب رئیس اتاق ایران تصریح کرد: اما نکته این است اگر هر بسته و سیاست جدیدی قرار است ابلاغ و اجرا شود باید در وهله اول حتی‌الامکان پایداری داشته باشد.

وی تاکید کرد: این مهم باید به صورت سیاست‌های متزلزل و خیلی موقت نباشد تا فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان بتوانند برنامه‌ریزی میان‌مدتی بر اساس این سیاست‌ها داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان خاطرنشان کرد: باید با استفاده از بازار ثانویه و بکارگیری نظام‌مند صرافی‌ها بتوانیم در بازار با قیمت تعادلی، نیازها و تقاضاها را مدیریت و برآورده کنیم.

سلاحورزی افزود: باید سیاست‌ها به گونه‌ای باشد که حفره‌های سوء استفاده و فساد در آن وجود نداشته باشد.

نائب رئیس اتاق ایران خاطر نشان کرد: قطعاً با چنین برنامه‌هایی و اعمال مدیریت صحیح می‌شود امیدوار بود که آرامش به بازار برگردد و قیمت تعادل در بازار ارز و سکه حکمفرما شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا