دستگیری قاچاقچی معروف در مشهد


دستگیری قاچاقچی  معروف در مشهد

ابوعطا-شهرآراآنلاین، اطلاعاتی محرمانه که نشان از یک قرار سری میان اعضای یک باند خرید و فروش موادمخدر داشت، به‌دست اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر مشهد رسید. سرهنگ صفدری رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان‌رضوی گروهی از...


ابوعطا-شهرآراآنلاین، اطلاعاتی محرمانه که نشان از یک قرار سری میان اعضای یک باند خرید و فروش موادمخدر داشت، به‌دست اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر مشهد رسید.

سرهنگ صفدری رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان‌رضوی گروهی از مأموران را مسئول رسیدگی به این پرونده کرد و پس از کسب جزئیات بیشتر از این پرونده موضوع با سرپرست دادسرای انقلاب مشهد در میان گذاشته و دستور ویژه قضایی برای دستگیری این افراد صادر شد.

لو‌رفتن نقشه بی‌نقص قاچاقچیان

بررسی‌های میدانی مأموران نشان داد که این‌بار با یکی از سرکردگان اصلی توزیع موادمخدر در استان و مشهد مواجهند و این فرد تمام تدابیر امنیتی لازم به منظور دستگیر‌نشدن را تدارک دیده است.

ردزنی اعضای این باند دامنه تحقیقات مأموران را به باغی متعلق به قاچاقچی معروف سابقه‌دار در روستای فرخد کشاند. در واقع این فرد برای گمراهی مأموران این‌بار قرارش را خارج از مشهد تنظیم کرده بود. غافل از اینکه تمام تحرکاتش از لحظه حرکت به سمت باغ و ورود فروشنده موادمخدر زیر ذره‌بین مأموران قرار داشت.

با تکمیل‌شدن پازل که شامل حضور خریدار، فروشنده و اعضای این باند بود، عملیات با فرمان سرپرست دادسرای انقلاب مشهد آغاز شد و گروهی از مأموران در عملیاتی ضربتی و غافل‌گیرانه وارد این باغ شدند.

برهم‌زدن بزم قاچاقچیان

این قاچاقچیان سابقه‌دار که فکرش را نمی‌کردند به این راحتی‌ شناسایی شوند، تا به خود آمدند در محاصره پلیس قرار گرفته بودند. دستور پیاپی مأموران مبنی بر تسلیم‌شدن این افراد مؤثر واقع نشد و این افراد قصد فرار از محل را‌ داشتند.

قاچاقچیان کارکشته حتی نقشه فراری را نیز از قبل تنظیم کرده بودند و برای گمراهی مأموران هر‌کدام به سویی گریختند. اما غافل از این بودند که احتمال انجام این حرکت نیز از سوی مأموران پیش‌بینی شده بود.

مأموران که متهمان را در یک قدمی فرار می‌دیدند، بلافاصله دست به سلاح بردند و پس از چندین تیرهوایی که رعب و وحشت را در دل متهمان انداخته بود، یکی از متهمان را به ضرب گلوله زمین‌گیر کردند. با زخمی‌شدن یکی از اعضای این باند، رشته‌های دیگر اعضای باند پنبه شد و این افراد پیش از خروج از باغ دستگیر شدند.

دستگیری قاچاقچی دانه‌درشت

در این عملیات قاچاقچی زخمی به بیمارستان منتقل شد و سه متهم دیگر دستگیر شدند. از محل این درگیری دو خودرو پژو پارس و پراید توقیف شد و یک محموله 17کیلو‌و 700گرمی هروئین از خودرو فروشنده که از تربت‌حیدریه بارگیری شده بود، کشف شد.

به گفته سرپرست دادسرای انقلاب مشهد خریدار اصلی این محموله یکی از افراد معروف و به نام در حوزه قاچاق موادمخدر مشهد است که پلیس از مدت‌ها قبل به دنبال دستگیری این فرد بوده است.

جمع‌آوری 87 معتاد خیابانی

هم‌زمان با انجام عملیات قاطعانه مأموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر، طرح جمع‌آوری معتادان خیابانی در بخش‌هایی از حاشیه شهر به اجرا گذاشته شد.

در این طرح یک‌روزه مأموران موفق به جمع‌آوری 76مرد و 11زن معتاد از خیابان‌های مناطق گلشهر، همت‌آباد و جاده سیمان شدند. این افراد به مراکز ترک اعتیاد اجباری معرفی می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق